• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שימוש במסנני מים בשבת

אאא

New member
שלום, האם לדעת הראשל"צ מותר להשתמש במסנני מים המצויים כיום בשבת? (ראיתי שהרב אופיר מלכה אוסר)
 
נערך לאחרונה:
"תנו רבנן הנשאל לחכם וטמא לא ישאל לחכם אחר ויטהר לחכם ואסר לא ישאל לחכם אחר ויתיר". בבלי עבודה זרה דף ז' סוע"א.
 
אין אומרים נגד המרא דאתרא
ועי' בילקו''י יו''ט שמתיר בזה
ועוד מכתבים ועי' בעוד בדברי תלמידיו וכו'....
ברור. גם לא רציתי להכנס במדור דאתרא הדין שאל את הרב. אך אורייתא קא מרתחא לי.
ואכן יש בזה אריכות דברים גדולים בענין בטהרת הבית באריכות גדולה. אך רק ציינתי דינא דגמרא. וייש"כ.
כי אכן נוסח השאלה בתחילה כאן היה שונה ממה שכתב אחר כך השואל. ואכמ"ל.
 
בהיות וראיתי כי עדיין לא ענו לשואל הנכבד, והתמקדו במשא ומתן כדרכה של תורה. אמרתי להודיע בזאת כי יש תחת ידי תשובה מפורטת בזה ממרן הראשון לציון בדיוק לשאלה ששאל השואל. והתיר בזה לגמרי.
ואם יש רשות, אעלה אותה כאן בתור תשובה מהרב. כי זו תשובתו של מרן שליט"א, שכולנו תלמידיו...
 
ברור. גם לא רציתי להכנס במדור דאתרא הדין שאל את הרב. אך אורייתא קא מרתחא לי.
ואכן יש בזה אריכות דברים גדולים בענין בטהרת הבית באריכות גדולה. אך רק ציינתי דינא דגמרא. וייש"כ.
כי אכן נוסח השאלה בתחילה כאן היה שונה ממה שכתב אחר כך השואל. ואכמ"ל.

אשריך שאתה עוקב באדיקות כל כך רבה אחרי השאלות כאן... הנוסח הראשוני היה מחוסר שימת לב

בהיות וראיתי כי עדיין לא ענו לשואל הנכבד, והתמקדו במשא ומתן כדרכה של תורה. אמרתי להודיע בזאת כי יש תחת ידי תשובה מפורטת בזה ממרן הראשון לציון בדיוק לשאלה ששאל השואל. והתיר בזה לגמרי.
ואם יש רשות, אעלה אותה כאן בתור תשובה מהרב. כי זו תשובתו של מרן שליט"א, שכולנו תלמידיו...

אם אין רשות אז אשמח אם תוכל לשלוח לי בפרטי
 
"תנו רבנן הנשאל לחכם וטמא לא ישאל לחכם אחר ויטהר לחכם ואסר לא ישאל לחכם אחר ויתיר". בבלי עבודה זרה דף ז' סוע"א.
בלי כל הפלפולים שנאמרו פה, התשובה נמצאת בדקדוק המאמר שהבאת, הנשאל פרוש אדם שהלך לשאול דעת תורה רב מסוים לא ילך לשאול רב אחר. לפי איך שאתה מפרש את הגמרא יוצא שאם ראיתי את הרב משאש אני לא יכול עכשיו לפתוח את ספרי הרב עובדיה, ובודאי שלא כך, ולא נאמרה הגמרא אלא בכה״ג שהלכתי לשאול דעת תורה ואחרי שמר החמיר לי אני עכשיו אלך למר אחר שיתיר לי, ודו״ק.
ונראה שזה הפך ל'בית המדרש' במקום 'שאל את הרב'.
צורת פורום של ״שאל את הרב״ זה לא הדבר הכי מוצלח, כי אז כל אחד רוצה להביע את דעתו. אך נראה לי דבסופו של יום הפותח מצפה שאחד מהרבנים יענה ולא ששאר הת״ח יבואו לענות, ועד כי יבוא גואל נגדיל תורה ונאדירה ודו״ק.
 
בלי כל הפלפולים שנאמרו פה, התשובה נמצאת בדקדוק המאמר שהבאת, הנשאל פרוש אדם שהלך לשאול דעת תורה רב מסוים לא ילך לשאול רב אחר. לפי איך שאתה מפרש את הגמרא יוצא שאם ראיתי את הרב משאש אני לא יכול עכשיו לפתוח את ספרי הרב עובדיה, ובודאי שלא כך, ולא נאמרה הגמרא אלא בכה״ג שהלכתי לשאול דעת תורה ואחרי שמר החמיר לי אני עכשיו אלך למר אחר שיתיר לי, ודו״ק.
זה מתאים לגמ' של 'כבית הלל כקוליהון וכחומריהון' ולא לגמ' הזו שמדברת על ענייני מראות וביטול ברוב וכדו' שתלוי במראית העיין ובשיקול דעת עכשווי ולא בפסיקת הלכה דינית גרידא. ולכן אין מקומו כאן כלל.

צורת פורום של ״שאל את הרב״ זה לא הדבר הכי מוצלח
זה הדבר המוצלח בשביל מה שזה נועד. מי שרוצה לדון עם חברי הפורום שיפתח נושא ב'בית המדרש' וישים קישור.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון