• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

שיעור אמה לענין מקוה

ראיתי כתוב שמרן זצוק"ל היה עושה מקוואות ע"פ שיעורו של הגרא"ח נאה.
ולכאו' זה חידוש, ובספר ארץ חיים כתב שמנהג ירושלים לענין מקוה להחמיר כשיעור הגדול, וכן הגרא"ח נאה החמיר כשיעור הגדול לענין מקוה, והביא שכן מבואר בשו"ת אבקת רוכל ובשו"ת מבי"ט וכו'.
האם מישהו יודע אם אכן אמת מה שכתוב בספר הנז' בשם מרן, כי בחיפוש בספריו לא מצאתי שהתייחס לזה.
תודה רבה
 
איפה מרן היה עושה מקוואות, יותר מסתבר שמרן ס"ל שמעיקר הדין מועיל הגר"ח נאה כיום שכך עיקר להלכה
וממילא במקום שא"א להחמיר לא הצריך להחמיר
וכידוע כתבו הפוסקים להחמיר במקוואות כפי כל השיטות
אגב, גם דעת הגרי"ש אלישיב שעיקר הדין כהגר"ח נאה
יש סיפור שאיני יודע את מקורו, שהגר"ח קניבסקי לא היה הולך לחמיו בשבתות כי כוס הקידוש היה לפי הגר"ח נאה, ורק אחרי כמה שנים הגדילו הכוס והיה הולך אליו לשבת כיון שהיה הולך כשיטת החזו"א
 
חזור
חלק עליון