• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שירים ביום העצמאות

זה שונה בזה שהרב כתב שלא לומר תחנון ביום העצמאות ובנוסף כתב שכן יש מקום להגיד הלל לא ברכה למי שנוהג, לכם השאלה מה הדעה לגבי שירים
 
הדבר פשוט שאין לשמוע שירים ביום העצמאות, ואין חילוק בין דעת מרן הרב עובדיה לשאר הפוסקים!
אם תרצה, תוכל לראות כאן וכאן וכאן וכאן וכאן, אך הדברים פשוטים וברורים.
הוספה קלה: מרן רק התיר לא לומר תחנון משום שיש שמחשיבים אותו רשות, ומי שרוצה יכול לומר הלל, אבל יותר מזה מזה לא עקר שום מנהג אבלות בכל פסקיו. כך שאין ללמוד משני פסקים אלו להקל בכל השאר. הן לעניין תספורת ומוזיקה, שכבר נהגו בו כל ישראל ומנהג ישראל תורה הוא.
 
[להבדיל בין קודש לחול]
מרן ז"ל היה אומר בבדיחותא, אני נוהג כבן גוריון מה הוא לא אומר הלל גם אני לא אומר מה הוא לא אומר תחנון גם אני לא אומר....
 
ופשוט וברור שאין להתיר לשמוע ביום זה שירים אחר שבשאר ימות השנה בדוחק התירו.. אדרבה יש לקרוע על רשעת הגוים האלה שמנסים לקעקע כל דבר שבקדושה וכמו שאמרה משפטנית לאחרונה (ע"פ רש"י כתובות ז:) שמותר למכור חמץ שלא בפרהסיא כלו' שאין עשרה אנשים.. עפ"ל.
 
ואולי כדאי להעלות את דבריו של הרב מאזוז שליט"א בשיעור אתמול ממש קילורין לעיניים ואף הכה על קדקד ראשי השלטון ממש בחינת "דברי חכמים כדרבנות וכמסמרות נטועים" דיבר גם על ענין יום העצמאות וגם על שיעור כזית - אמנם לא לדינא כדעת מרן הגר"ע זצ"ל (וכתבתי בשרשור המתאים) -
ואפשר לקרוא זאת בעלון או למצוא באתרים
 
נערך לאחרונה:
הרב עובדיה התיר לשמוע שירים במימונה למרוקאים מפני שהוא חג בשבילם ולכאורה ה"ה מותר לשמוע שירים ביום העצמאות למי שיום זה מהווה שמחה בשבילו
זה מדין איסרו חג, לא מדין מימונא.
ולמשל ביום שאיסרו חג יוצא בשבת, כגון השנה, מרן הראש"ל שליט"א אומר למארגני מסיבות המימונא לעשות סיום מסכת.
 
הרב עובדיה התיר לשמוע שירים במימונה למרוקאים מפני שהוא חג בשבילם ולכאורה ה"ה מותר לשמוע שירים ביום העצמאות למי שיום זה מהווה שמחה בשבילו
איפה מצאת שהתיר במפורש?
יש סרטון של הרב חותה שם שואל דעתו של מרן ומרן לא השיב בנחרצות רק סימן בידיו כאומר "וכי אם אומר אסור ישמעו לי"? וסיים הנח אותם במנהגם. אבל באסרו חג שחל בשבת מי אמר שגם ביום א' שלמחרת גם יתיר? והוא יום חול רגיל... אולי מדין חוה"מ כידוע שימים אלה עד שבועות כחוה"מ ארוך
 
חזור
חלק עליון