• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שכחה

ב"ה
שלום וברכה,
לפי מה שביאר הגאון הרי"ח הטוב בספרו בן איש חי הטעם שיש חשש שכחה ע"י המלבושים, נראה דיש לומר בזה שאין לך בו אלא חידושו, ובגד המיועד להועיל לגוף בלבישתו, כגון לצניעות הגוף, לכבודו, לחממו, וכדומה, שמענו. אבל בגד המיועד רק להציל מחדירת מזיקים לגוף, ובעצם לבישתו אינו מועיל לגוף ואדרבא מפריע, לא שמענו. ואעפ"כ מהיות טוב לראות קודם לכן שלובש ישר ולא הפוך.
בברכה רבה
 
נלע"ד מסיכה הפוכה עושה את תפקידה כמו מסיכה ישרה ומה לי אם הרואה רואה את הלבן או את התכלת , ובלבד שילך מכוסה ומה לי אם מכי"ר ב"ין לב"ן לתכל"ת.
משא"כ בגד הפוך שרואים את הבגד שאין זה ישר, והוא דבר מגונה ולכן אמרו שמי שהופך בגדו אינו תלמיד חכם, ודו"ק.
ואה"נ שע"פ קבלה יש סוד גדול לא להפוך הבגדים וזה יכול לגרום לו להפיכת הצינורות (כן ראיתי מהגרב"צ מוצפי שליט"א), ובזה אין לי עסק , והנלע"ד כתבתי.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון