• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שמחת תורה במעונו של מרן הראש״ל, ראש הישיבה, רבינו יצחק יוסף שליט״א

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
ב״ה זכינו לשמוח בשמחתה של תורה, במעונו של מרן הראש״ל, ראש הישיבה, רבינו יצחק יוסף שליט״א, הייתה שמחה פורצת גבולות, הריקודים נמשכו ונמשכו עד לזמנים לא מתוכננים (למשל ההקפות של מוסף נגמרו בשעה רבע לשתיים, והקפות של מנחה בשעה 19.30 - תפלת ערבית התקיימה כשעה וחמישה לאחר הזמן המוגדר מראש), המוני אברכים ובני ישיבות רקדו וקיפצו בקרבתו של מרן שליט״א שנכח בכל זמן הריקודים, כשמחת ואהבת התורה נסוכים על פניו.
שירים עתיקים לצד שירים בני ימינו הושרו בפיות המרקדים בהתלהבות דקדושא לעילא ולעילא, גם שרנו השיר המפורסם ״גלה זיו הודי״ הידוע, שהושר תמיד בפי אביו של מרן, שאף נקרא על שמו ״רבי יעקב גלה״.
זכינו להתעלות רוחנית גבוהה, אשרינו שזכינו!!
 
לכאורה כל המשתתפים היו צריכים לומר ברוך המבדיל וכו', לא? [ועי' בחזו"ע שבת ח"ו עמ' קנ, שכתב להקל במצלמות אבטחה בכותל, וכמדומני עיקר טעמו שם בגלל דלא איכפת ליה מה שמצלמים אותו שם (והו"ל פס"ר דלא איכפת ליה), וא"כ הכא שאיכפת למשתתפים שיצולם השמחה של תורה עם הראש"ל שליט"א, לכאו' הוי "ניחא ליה", ויהיה אסור אא"כ יאמר ברוך המבדיל. ויל"ע שם עוד בחזו"ע אולי יש שם עוד טעם שלפיו יהיה ניתן להקל גם כאן. וצ"ע].
 
לכאורה כל המשתתפים היו צריכים לומר ברוך המבדיל וכו', לא? [ועי' בחזו"ע שבת ח"ו עמ' קנ, שכתב להקל במצלמות אבטחה בכותל, וכמדומני עיקר טעמו שם בגלל דלא איכפת ליה מה שמצלמים אותו שם (והו"ל פס"ר דלא איכפת ליה), וא"כ הכא שאיכפת למשתתפים שיצולם השמחה של תורה עם הראש"ל שליט"א, לכאו' הוי "ניחא ליה", ויהיה אסור אא"כ יאמר ברוך המבדיל. ויל"ע שם עוד בחזו"ע אולי יש שם עוד טעם שלפיו יהיה ניתן להקל גם כאן. וצ"ע].
לכא' אינו דומה, כי שם בעצם ההליכה אתה גורם לצילום, וכאן צריך "מעשה" של אחר.
 
לכאורה כל המשתתפים היו צריכים לומר ברוך המבדיל וכו', לא? [ועי' בחזו"ע שבת ח"ו עמ' קנ, שכתב להקל במצלמות אבטחה בכותל, וכמדומני עיקר טעמו שם בגלל דלא איכפת ליה מה שמצלמים אותו שם (והו"ל פס"ר דלא איכפת ליה), וא"כ הכא שאיכפת למשתתפים שיצולם השמחה של תורה עם הראש"ל שליט"א, לכאו' הוי "ניחא ליה", ויהיה אסור אא"כ יאמר ברוך המבדיל. ויל"ע שם עוד בחזו"ע אולי יש שם עוד טעם שלפיו יהיה ניתן להקל גם כאן. וצ"ע].
ובכלל כל הבעיה יכולה להתחיל רק במי שמעוניין שיצלמו אותו שם, אבל מי שלא אכפת לו אין בזה בעיה. גם אם שמח בזה שמצלמים את הראש"ל.
 
חזור
חלק עליון