שניים מקרא ואחד תרגום - הושענה רבא

ומה הדין במי שקרא במשך השבוע הזה?
ראיתי מובא (בעלון תורה שבכתב עמ' ד') מהמג"א סי' רפ"ה סק"י כתב בשם כתבי האר"י שבערב שמחת תורה יקרא וזאת הברכה, והבירור הלכה לר' יחיאל זילבר (הובא בפסקי תשובות) כתב שאפשר להקדים מתחילת השבוע, ואפי' מיום ראשון שלאחר שבת האזינו [השנה-שובה, ולכאורה כבר ממנחה של שבת, רק שהבירור הלכה לשיטתו (שהאריך לפני זה) שרק מיום ראשון אפשר כל שבוע]; אבל הקנה בושם ח"א ט"ז שאפשר לקרוא רק מהושענא רבה.​
 
קראנו כבר בשבת במנחה וזאת הברכה. לכאורה מי שקרא היום (ראשון בוקר) זה זמנה?
ראיתי מובא (בעלון תורה שבכתב עמ' ד') מהמג"א סי' רפ"ה סק"י כתב בשם כתבי האר"י שבערב שמחת תורה יקרא וזאת הברכה, והבירור הלכה לר' יחיאל זילבר (הובא בפסקי תשובות) כתב שאפשר להקדים מתחילת השבוע, ואפי' מיום ראשון שלאחר שבת האזינו [השנה-שובה, ולכאורה כבר ממנחה של שבת, רק שהבירור הלכה לשיטתו (שהאריך לפני זה) שרק מיום ראשון אפשר כל שבוע]; אבל הקנה בושם ח"א ט"ז שאפשר לקרוא רק מהושענא רבה.​
 
לכאורה זה לא הזמן.
אלא ביום הושענא רבה מחצות היום שזה קשור יותר לשמחת תורה אז זה הזמן של ריאת פר' וזאת הברכה עם הציבור
בוודאי שזה הזמן
מהמנחה שמתחילים לקרוא הפרשה זה זמנה
לומר בליל שמחת תורה זה טוב ויפה אבל לא להגיד שכל השבוע לא הזמן
 
חזור
חלק עליון