שלום לרב.
לא מדובר על גליל שברגע שחותכים את השקית יוצרים את הפתח בשקית הבאה, אלא על שקיות שכבר תלושות.
פתח השקית סגור בהלחמה, וניתן לפתוח את השקית בהפרדת הקצוות.
יש לציין.
1.מעיקרא השקית היתה פתוחה והתחברה בחיתוך בהלחמה.
כך שלכאורה לא עושה את הכלי מחדש,בניגוד לתלישת שקית מגליל שברגע התלישה יצר פתח שלא היה קיים אף פעם.
כשם שאנו אומרים שהפקק היה כלי לפני הלחיצה על הבקבוק, וניתוק הטבעת אין בו כדי ליצור כלי.
2.השקית היא לשימוש חד פעמי כדי לזרוק זבל ולהשליך לפח ועשיית כלי הוא בדבר שמתכוונים להשתמש בו שימוש חוזר.
3.גם אם אדם פתח בשבת מכסה ממתכת או קופסת שימורים והחליט להשתמש בבקבוק או בקופסה בדיעבד אנו לא אומרים שעבר איסור.
השאלה שלי האם מותר לפתוח שקיות שסגורות בהלחמה?
יש שקיות זבל שכבר תלושות אחת מהשנייה.לא מדובר על גליל שברגע שחותכים את השקית יוצרים את הפתח בשקית הבאה, אלא על שקיות שכבר תלושות.
פתח השקית סגור בהלחמה, וניתן לפתוח את השקית בהפרדת הקצוות.
יש לציין.
1.מעיקרא השקית היתה פתוחה והתחברה בחיתוך בהלחמה.
כך שלכאורה לא עושה את הכלי מחדש,בניגוד לתלישת שקית מגליל שברגע התלישה יצר פתח שלא היה קיים אף פעם.
כשם שאנו אומרים שהפקק היה כלי לפני הלחיצה על הבקבוק, וניתוק הטבעת אין בו כדי ליצור כלי.
2.השקית היא לשימוש חד פעמי כדי לזרוק זבל ולהשליך לפח ועשיית כלי הוא בדבר שמתכוונים להשתמש בו שימוש חוזר.
3.גם אם אדם פתח בשבת מכסה ממתכת או קופסת שימורים והחליט להשתמש בבקבוק או בקופסה בדיעבד אנו לא אומרים שעבר איסור.
השאלה שלי האם מותר לפתוח שקיות שסגורות בהלחמה?