• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שתיה בקש

ברכה נאמנה סי רז.

אמנם יש שכתבו לי כך בענין זה:

חילוק זה ראית מספר ברכה נאמנה כבר מלפני כארבע שנים, ולענ"ד פשוט שאין זה חילוק בין מרן לאור לציון, הכוונה שאין לומר שזה כוונתם כלל, שכן היה בינהם חילוק בסוגי קשים זה אפילו לא אומרים בפילפולא בעלמא.
והגם שאני בדקתי שזמן הראוי שהוא כדי רביעית כמבואר בסי' רז שהוא כ2 שניות, ובדקתי בקש הרגיל ואי אפשר לשתות רביעית ב2 שניות, אלא שבקש גדל קצת יותר גדול מהרגיל כן הצלחתי 2 שניות.
הכלל הוא שזה תלוי במציאות ונכון החילוק שכתב אבל פשוט לכול חכם שאין לומר חילוק זה במחלוקת מרן והאור לציון.
 
ב"ה
שלום וברכה,
אכן אין כאן חילוק "הלכתי", אלא הכל תלו במציאות,
שאם בפועל שתה רביעית בכדי שתיית רביעית, מברך ברכה אחרונה,
ואם שתה ביותר מכדי שתיית רביעית, אינו מברך,
ולא משנה כלל באיזה קש,
ואם יצא למישהו לשתות רביעית בכדי שתיית רביעית ע"י קש, בודאי שבזה לא דיבר מרן זצ"ל.

בברכת מועדים לשמחה
 
לא הבנתי
האם יתכן שיש כאן חידוש שאף שאין רגילות לשתות בכל סוג של קש אלא מעט מעט
אם שתה רביעית בכדי 2 3 שניות הדין שיברך נפשות?
למה זה לא כמו תה?
 
ב"ה
בתה, עצם המשקה יש מקום לומר שאין דרך לשתותו בבת אחת כלל, לכן בטלה דעתו,
משא"כ בקש, עצם המשקה יש דרך, רק ע"י קש יתכן שאין דרך, אבל הברכה היא על המשקה לא על הקש.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון