נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
האחרונים ביארו כך, אולם הראשונים ביארו 'בדעת הרי"ף' אחרת.ובטעם הדבר הוא שכבודו נראה שלא דייק בדברי האחרונים שהבאתי שכך ביארו דעת הרי"ף עצמו או מצד שמאל ימלא כריסו מהם או שישאר טעם מצה בפיו כנהר שלום
כל מה שהבאתי כתוב בשו"ת חזו"ע בסימן האחרון סי' נ' עי"ש שהביא את כל הראשונים הנ"ל ודייק מהם כנ"ל, וגם את הריטב"א הביא עי"ש.כאן כבודו בא להציג דעת עצמו ולא ליישב דברי הגר"ע אשר ודאי לא טען כמעלתו
זה פשוט שלאחר שהב"י כתב לאסור שאר משקין שיעשו כמותו. אולם אנו דנים שהוראתו של הב"י היא נגד הראשונים וממילא אין המנהג נכון.וכן התעלמת מעדות הכנסת הגדולה שנהגו העולם לאסור שאר משקין בהדיא..
לא הבנתי מה זה הוסיף לדיון..
מה הפירוש? הוא דן שם בנושא זה...לא הבנתי מה זה הוסיף לדיון..
לא רק שלא דן אלא נראה כסותר את עצמו שפותח עם מים משום "שלא מעביר את הטעם" וזה ודאי לא מה שאוחז הגר"ע להתיר שאר משקין, הפוך זו דעת הרי"ף והרמב"ם שהבאתי לאסור שאר משקין, אבל זו רק פסיקה בלי דיון וקא סמיך אדעת הגר"ע ואין זה אלא ליקוטי בתר ליקוטי ולא מוסיף כאן לדיון שהוא מה דעת הב"י וכנ"ל, פסקים למעשה של אחרוני זמנינו בלי משא ומתן בדבריהם מדברים שלא הוזכרו בדברי הגר"ע כל שכן ללא משא ומתן כלל בפרט אלו שנמשכים אחר הגר"ע לא מוסיפים כלום תודהמה הפירוש? הוא דן שם בנושא זה...