אושרי רביב
Well-known member
בס"ד
שמעתי זה עתה מהגאון רבי בנימין חותה שהביא ששאלו שתי שאלות שנתעוררו בהן בעיון בחזון עובדיה שבת ב עמוד קכט, אחרי המבואר שם בהערות מדוע לא אומרים תכף לקידוש סעודה:
א. אחד מהתירוצים מרן הביא, תנא ושייר. ובתירוץ אחר מובא מניין, והרי כלל הוא שבמקום שיש מניין לא אומרים תנא ושייר.
ב. ועוד, אם היה תנא ושייר, מדוע הגמרא לא שאלה "מאי שייר דהאי שייר".
ומצווה ליישב.
שמעתי זה עתה מהגאון רבי בנימין חותה שהביא ששאלו שתי שאלות שנתעוררו בהן בעיון בחזון עובדיה שבת ב עמוד קכט, אחרי המבואר שם בהערות מדוע לא אומרים תכף לקידוש סעודה:
א. אחד מהתירוצים מרן הביא, תנא ושייר. ובתירוץ אחר מובא מניין, והרי כלל הוא שבמקום שיש מניין לא אומרים תנא ושייר.
ב. ועוד, אם היה תנא ושייר, מדוע הגמרא לא שאלה "מאי שייר דהאי שייר".
ומצווה ליישב.