• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תגובה והבהרה לדברי הרב אופיר מלכא מדוע מתקלקלים ילדים רח''ל

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
זה הגיע אחר שתיקה ארוכה, ששני אברכים פשוט כותבים שטויות ומנסים להתימם ולשקר את עצמם.

כמו שכת"ר מכיר אותי אין דרכי בכך כלל
אבל הם גדשו את הסאה מבחינתי.
ואני מבקש שוב את סליחתם על הבוטות.

אגב אתמול בשהותי אצל מרן עם ת"ח מפורסם, מרן שליט"א דיבר בשבחך, ומאוד נהנה מהספר החדש על המגילה שיצא לאור ע"י כבודו.
יגדיל תורה ויאדיר
מחול לך למפרע, מבחינתי ועלי כת"ר יכול להתבטא בצורה חופשית ומשוחררת לגמרי, ללא הגבלה.
 
באופן כללי, לא העיקר שתשים עצמך כאיסקופא הנדרסת, וכ"ש בעודך בעילום שם, אלא העיקר לקבל מכולם, מכל מלמדי השכלתי, וכ"ש שגדול הדור מדבר דברים חוצבי להבות אש, לא לדחות דבריו על הסף, וכ"ש לא באתרא קדישא הדין, שזהו שער מקומו.
זו ענוה אמתית!
מה לעשות ואני משתדל ולא עלתה בידי?
אפילו את דבריו המפורשים של כב' הראש"ל שליט"א אודות המדליקה ואח"כ מברכת דלעיל, אצלי מתפרש לא כהבנה הפשוטה של המילים, אלא דרך הפלגה, למנוע מנשים לברך אחר הדלקה כדלעיל, אז כב' רוצה שבדברים שאינם מפורשים כלל, ובפרט שהגר"א מלכה אמר שלא עלתה על ליבו כפי שהביאו לעיל ששאלו אותו וכו', אפרשם נגד הכתוב להבנתי? אתמהא.
והריני מגלה דעתי שכל אחד יכול לחלוק עלי בכל דבר באיזה לשון שירצה, ואיני אומר קבלו דברי.
ואם מפריע שאני משתתף בפורום נפלא זה, אפרוש, וכשם שקיבלתי שכר על הדרישה וכו'.
 
אם מישהו יכול להביא ציטוט או קישור, אשמח.
כווונתו במה שמובא בתגובה הראשונה בצילום
20220223_092646-1-jpg.2686
 
ואם מפריע שאני משתתף בפורום נפלא זה, אפרוש, וכשם שקיבלתי שכר על הדרישה וכו'.
אני לא נכנס לכל הדיון שדנתם למעלה, כי לריבוי הטירדות איבדתי את החוט המקשר בין כל ההודעות
רק אני מבקש בשם עצמי יצחק הקטן שכבודו לא יפרוש, יהיה כבודו מי שיהיה
לגבי החכם שעליו אנו כותבים כאן, ישב לידי מאן דהו והתחיל מספר לי לפי תומו שהתווכח איתו ברבים בשיעור באיזה ענין והוכיח לו שחור ע"ג לבן שלא כדבריו, ואיני יודע אם צריך להרחיב על זה את הדיבור כעת
 
@יצחק משען היקר.
אני שואל שאלה הלכתית נטו.
האם לפי הלכות לשון הרע מותר לכתוב מה שכתבת כעת?
האם מותר להאמין לעד אחד או שצריכים להלקות אותך ואת מי שסיפר לך - (טוביה חטא וזיגוד מינגיד)
האם כיונת לתועלת? (ה' יודע)
האם אתה יודע בדיוק מה היה שם ואיך נאמרו הדברים, ומי אמר שבאמת הוכיח לו, הרי זה הצד שלו. אני גם יכול לספר לך שהוכחתי לאיזה רבנים לפי הבנתי שהם טעו ולא קיבלו דברי כי הם אוחזים שלא טעו. שחור ולבן זה משתנה בעיני כל אחד.
או שאולי הרב מלכה אינו בכלל עושה מעשה עמך ומותר לדבר עליו מה שרוצים?
 
אני לא נכנס לכל הדיון שדנתם למעלה, כי לריבוי הטירדות איבדתי את החוט המקשר בין כל ההודעות
רק אני מבקש בשם עצמי יצחק הקטן שכבודו לא יפרוש, יהיה כבודו מי שיהיה
לגבי החכם שעליו אנו כותבים כאן, ישב לידי מאן דהו והתחיל מספר לי לפי תומו שהתווכח איתו ברבים בשיעור באיזה ענין והוכיח לו שחור ע"ג לבן שלא כדבריו, ואיני יודע אם צריך להרחיב על זה את הדיבור כעת
יישר כחו, שאלתי את הרב @מורשת מרן שליט"א מרא דאתרא הדין, וככל אשר יאמר אעשה, איני חפץ לגרום תחושות לא נוחות למשתתפים הי"ו.
 
האם מותר להאמין לעד אחד
דברים כגון אלו נאמרים גם בתוכנית ברדיו ומפורסמים ברבים ובוודאי שבאפי תלתא.
זכור לי בתוכנית שפסק משהו, ולאחמ"כ מישהו עלה והוכיח לו באופן ברור שכתוב במפורש להיפך, ואעפ"כ לא חזר בו...
 
@יצחק משען היקר.
אני שואל שאלה הלכתית נטו.
האם לפי הלכות לשון הרע מותר לכתוב מה שכתבת כעת?
האם מותר להאמין לעד אחד או שצריכים להלקות אותך ואת מי שסיפר לך - (טוביה חטא וזיגוד מינגיד)
האם כיונת לתועלת? (ה' יודע)
האם אתה יודע בדיוק מה היה שם ואיך נאמרו הדברים, ומי אמר שבאמת הוכיח לו, הרי זה הצד שלו. אני גם יכול לספר לך שהוכחתי לאיזה רבנים לפי הבנתי שהם טעו ולא קיבלו דברי כי הם אוחזים שלא טעו. שחור ולבן זה משתנה בעיני כל אחד.
או שאולי הרב מלכה אינו בכלל עושה מעשה עמך ומותר לדבר עליו מה שרוצים?
זכורני בבירור שכתוב בשמירת הלשון מהדורת דרשו [כלל ח הערה 10 עמ' 452 כמדומה, וכעת הספר אמ"א, מסתמא לקח אותו אחד הבחורים] שמותר לומר על ת"ח שאינו בקי היטב בהלכות לתועלת שידעו לא לסמוך עליו
ועוד שאירוע זה היה בפני אנשים רבים [אם תרצה אוכל לברר בדיוק המקום, כמדומה בעיר רחובות או ראשל"צ וכיו"ב באזור] והוא מוסרט ומוקלט
וכמדומה לי שגם לי עצמי אירע עמו כן לפני כשלש שנים שנשלחתי בשליחות מצוה לביכנ"ס שהוא היה שם באמצע שיעור, והורה לברך על איזה דבר, ואחד מהנוכחים שם העיר מחזו"ע, ואכן חזר בו מעט ואמר שלפי דעת מרן רבינו עובדיה אין לברך בכה"ג, ואנחנו מורים כמשנ"ב
ובאמת שאין לי שום דבר נגד החכם הנ"ל, דמה לי ולו, אנן בדידן עסקינן
וחלילה לך מחשוב בקצה דעתך שאינו בגדר עושה מעשה עמך
אני העליתי הענין לדיון ככל שאר העניינים שהעליתי, בלא שיהיה לי שום אינטרס אישי נגד שום אדם חלילה
ודע עוד שהתבוננתי וראיתי שכל ההערות שמעיר עליו מרן חכם יצחק הם רק בהלכה, ולא בדברים צדדיים ושאינם מהותיים, וזהו נושא בפני עצמו שלמרות דברי הכה"ח בכיוצא בזה רבים רבים מגדולי ישראל לא נמנעו מלהעיר על אחרים שנעלמו מעיניהם הלכות מסויימות
ודע שאנכי יצחק הצעיר דיברתי פעם עם מרן רבינו עובדיה זיע"א על איזה הערות שנכתבו באיזה ספר והראה לי מורת רוח מאותו סגנון ספר שכתב ההערות שלא בדרך כבוד כ"כ, ואם תרצה אתיישב בדעתי היטב לשחזר מה היו בדיוק דבריו אלי
 
זכור לי בתוכנית שפסק משהו, ולאחמ"כ מישהו עלה והוכיח לו באופן ברור שכתוב במפורש להיפך, ואעפ"כ לא חזר בו...
וכעין מה שאמר מרן כאן והובא כאןכאן)
[הרבה פעמים קורא שרב משיב תשובות לא נכונות, מחמת הלחץ שצריך לענות מיידית, או מחמת אי ידיעה, כי הוא לא נמצא עכשיו בסוגיה.]
 
כדאי מאוד לחברי הפורום לחזור על הלכות לשון הרע [ואולי להשתתף בחידון של הרב מלכה על ספר חפץ חיים] ולא לזרוק אי אלו ידיעות וראשי פרקים ללא פרטיהם.
דברים כגון אלו נאמרים גם בתוכנית ברדיו ומפורסמים ברבים ובוודאי שבאפי תלתא.
זכור לי בתוכנית שפסק משהו, ולאחמ"כ מישהו עלה והוכיח לו באופן ברור שכתוב במפורש להיפך, ואעפ"כ לא חזר בו...
עיין בסוף הערה 59 בד"ה ואף
IMG_20220225_111204.jpg
זכורני בבירור שכתוב בשמירת הלשון מהדורת דרשו [כלל ח הערה 10 עמ' 452 כמדומה, וכעת הספר אמ"א, מסתמא לקח אותו אחד הבחורים] שמותר לומר על ת"ח שאינו בקי היטב בהלכות לתועלת שידעו לא לסמוך עליו
עיין בהערה 31 שרק להודיע למי שלא יודע מותר, וגם אסור להוסיף אפילו כקוצו של יוד, ועי"ש עוד בכל הדברים.
IMG_20220225_110541.jpg

שימו לב להגבלות בענין אפי תלתא ובענין החזון איש הידוע.
בפרט שבנידון דידן כבר הוחזקו להוסיף על דבריו ולשנות מהם יותר מקוצו של יוד וכפי שכבר הוכחתי כאן [והודו לזה כולם אלא שבאו מטענות אחרות] שלא אמר את מה שמביאים בשמו לגבי השבבניקים, וגם בשאר דברים שאין כאן מקומם מפני הכבוד.
ולכן עצתי לכל חברי הפורום אנא הרפו ממנו. אתם משחקים באש ממש. מדובר בביזוי ת"ח שאין כמותו. בפורום זה בודאי ובודאי שאין מי שיכול להתמודד עמו במבחן על ד' חלקי שו"ע עם נושאי כלים. וגם רבנים גדולים איני יודע כמה יכולים להתמודד עמו בזה. מחלוקות בגישה תמיד היו ותמיד יהיו אולם לבזות אסור בשום פנים ואופן. בפרט שכאן המטרה היא אך ורק להמשיך לבזותו, שהרי כולם יודעים את הצדדים לכאן ולכאן, אף אחד לא צריך עוד דוגמאות מיותרות, וכל מה שנאמר זה רק להגדיל את הביזוי והשנאה כלפיו.
חוסו על עצמכם. והמשיכו לעסוק בשאר חלקי תורתנו הקדושה.
 
כדאי גם להתחזק במה שאמרו חז"ל איזהו אפיקורס זה המבזה תלמידי חכמים.
ושרואים את ההקדמה לספר הנ"ל שכתב דברים בדויים ממהר"ם חאגיז על מי שמזכיר שמות וחולק, ומבינים היטב למי כוונתו, אז המשפט של כת"ר מקבל תוקף בעוז ותעצומות...
 
ומבינים היטב למי כוונתו,
זה לשונו בספרו. כתב במפורש בקרב 'מחברים צעירים'. כמדומני שהראש"ל שליט"א אינו 'צעיר'.
מי שהבין שמתכוין גם לראש"ל שליט"א כנראה שיש לו סיבה להבין כן.
1645800918630.png
כדאי גם להתחזק במה שאמרו חז"ל איזהו אפיקורס זה המבזה תלמידי חכמים.
בינתיים מי שמבזה זה אתם. הוא לא ביזה אף אחד.
 
כדאי גם להתחזק במה שאמרו חז"ל איזהו אפיקורס זה המבזה תלמידי חכמים.
רבי @ישראל שליט"א, ישמעו אזניך מה שפיך מדבר... כ"ע לא פליגי שהגר"א מלכה הוא בגדר תלמיד חכם.
וידוע מה שאמרו חכמים אחר פטירת רבי יהונתן אייבשיץ והגאון יעב"ץ ז"ל לבית עולמם, שהצדיקים הנ"ל שנחלקו לש"ש מזומנים לחיי העוה"ב, אבל תלמידיהם משני הצדדים שדיברו סרה בחכמים והחזיקו במחלוקת, יורשים גיהנם ב"מ.
אל נא אחי תרעו! בואו נקפיד בכבוד החכמים מכל הצדדים ונשמור על פינו ונזכה לחיי עולם הבא.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון