תוס' בשבת כא: ד"ה "והמהדרין" כותב: "נראה לר"י דב"ש וב"ה לא קיימי אלא אנר איש וביתו, שכן יש יותר הידור, דאיכא היכרא כשמוסיף והולך או מחסר, שהוא כנגד ימים הנכנסים או היוצאים. אבל אם עושה נר לכל אחד, אפי' יוסיף מכאן ואילך ליכא היכרא, שיסברו שכך יש בני אדם בבית".
ושאלוני, שהרי גם אם נעשה ע"פ תוספות רק אחד מהם, כגון שילדיק חנוכיה אחת מוסיף והולך, או שידליק נר אחד לכל אחד מבני הבית, עדיין לא יהיה היכרא לרואה (עכ"פ בשמונת הימים הראשונים), שכן אם יראה חמישה נרות, לא ידע אם היום זה היום החמישי, והם נוהגים להדליק מוסיף והולך, או שהיום זה היום הראשון ויש חמישה בני בית.
(ואת"ל שמדובר שרואה יום אחר יום, הרי שגם אם ינהג כמה ששלל תוס', ויעשה מוסיף והולך כנגד כל אחד מבני הבית, יהיה היכרא).
ושאלוני, שהרי גם אם נעשה ע"פ תוספות רק אחד מהם, כגון שילדיק חנוכיה אחת מוסיף והולך, או שידליק נר אחד לכל אחד מבני הבית, עדיין לא יהיה היכרא לרואה (עכ"פ בשמונת הימים הראשונים), שכן אם יראה חמישה נרות, לא ידע אם היום זה היום החמישי, והם נוהגים להדליק מוסיף והולך, או שהיום זה היום הראשון ויש חמישה בני בית.
(ואת"ל שמדובר שרואה יום אחר יום, הרי שגם אם ינהג כמה ששלל תוס', ויעשה מוסיף והולך כנגד כל אחד מבני הבית, יהיה היכרא).