• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

תחנון ביום ט"ז אדר פורים דמוקפין

אצל הרב נקי שליט"א כתב שנכון שלא יאמר.
בחוברת "בהלכה ובאגדה" של הרב נקי עמ' 279, כתב:
1741482046931.png
(המקור שכתב בסוגריים "ד תכה" מכוון לילקו"י פורים מהדורת תשע"ג).
מרן הראשל"צ אמר בשיעור של שבוע שעבר שהם צריכים לומר תחנון כרגיל
בעלון "השיעור השבועי" פרשת תצוה תשפ"א:
1741481836099.png
 
וכן בזמנו בשנים שהיו כן (דהיינו: פורים משולש)
שם בעיר ואם במדינת ישראל שנקראת כפר עזתה (כהיום נקרא בשם נתיבות יע"א)
ראש הישיבה ר' יששכר מאיר ע"ה נהג הלכה למעשה לומר וידוי בהיכל ישיבת "הנגב" יכב"ץ
 
בחוברת "בהלכה ובאגדה" של הרב נקי עמ' 279, כתב:
1741482046931.png
מה שהבאת מהלכה ובאגדה כבר כתבנו בס"ד כאן שמילקו"י מוכח להיפך
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף פורים-תשפ.pdf
    209.9 KB · צפיות: 6
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
גם הרב מאזוז כתב שיאמרו.
מתוך עלון "בית נאמן" תצוה תשפ"א, מספר 250.
הצג קובץ מצורף 31357
גם בספר "סנסן ליאיר" מהדו"ב (תשע"ד) עמ' שט"ז בהערות לכה"ח אות מ"ז כתב: משמע שבכל ערי א"י אומרים תחנון ביום ט"ז בפורים המשולש, והיינו טעמא שביום ט"ז גם בירושלים אינו אלא שליש פורים וכו' ודיים להפקיע את עצמם מאמירת תחנון ולא את אחרים.
 
בקהילות החסידים יש שנוהגים כן.
בספר פסקי תשובות [בסימן תרצ"ג סעיף ז'] כתב כך: כשחל ט"ו אדר בשב"ק אין אומרים תחנון ו'למנצח' בירושלם ביום א' ט"ז אדר לכו"ע, משום שהוא יום משתה ושמחה. ונכון לנהוג, שבכל ערי ארץ ישראל לא יאמרו תחנון ולמנצח ביום א'. חדא, מפני כבודה של ירושלם. כיון שבירושלם ישנה שמחה ביום הזה, צריכים לתת כבוד לעיר קדשנו ותפארתנו. ועוד, שרַבּוֹת הערים בא"י שהן בכלל ערי הספיקות אם היו מוקפות חומה מימות יהושע בן נון [ע' סי' תרפ"ח אות ז'], ובהם מדינא אין לומר תחנון. ישנם הרבה מקומות, שישנו ספק האם הם מוקפות חומה מימות יהושע, או שלא.
 
בספר פסקי תשובות [בסימן תרצ"ג סעיף ז'] כתב כך: כשחל ט"ו אדר בשב"ק אין אומרים תחנון ו'למנצח' בירושלם ביום א' ט"ז אדר לכו"ע, משום שהוא יום משתה ושמחה. ונכון לנהוג, שבכל ערי ארץ ישראל לא יאמרו תחנון ולמנצח ביום א'. חדא, מפני כבודה של ירושלם. כיון שבירושלם ישנה שמחה ביום הזה, צריכים לתת כבוד לעיר קדשנו ותפארתנו. ועוד, שרַבּוֹת הערים בא"י שהן בכלל ערי הספיקות אם היו מוקפות חומה מימות יהושע בן נון [ע' סי' תרפ"ח אות ז'], ובהם מדינא אין לומר תחנון. ישנם הרבה מקומות, שישנו ספק האם הם מוקפות חומה מימות יהושע, או שלא.
התכוונתי שהרבה מקהילות החסידים לא אומרים תחנון מי"א.
אבל זה שלא אומרים בט"ז אדר, וודאי הרבה נוהגים כן, וכל מקום יעשה כמנהגו.
 
חזור
חלק עליון