• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תיקון חצות בבין המיצרים

יי"ש

Well-known member
תזכורת לרבים - - -

ביום מר ונמהר זה י"ח בתמוז ה'תשפ"ב החילונו כל בית ישראל לומר 'תיקון רחל' ביום אחר חצות וגם בשנת השמיטה, לרבות תיקון לאה בלבד הנאמר מידי לילה בשנה זו.
 
ומצאתי תשובה מעניינת באתר דורש ציון להחסיד הגאון ר בן ציון מוצפי שליט"א

שאלה - 253793
כב מורנו הרב היקר,
א- מדוע לא מוזכר שמו של יוסף הצדיק ב"לשם יחוד",של מנחה,הרי הבננו שהוא תיקן
ב- אשה יכולה לקרוא תיקון רחל,אם לא בקול לפחות בעינים,מרגישה צורך ואולי יועיל
תשובה
א, מי גילה לך???
ב, שאלה - 253735
לכבוד הרב הברכה והשלום
כבודו בבית כנסת מוסאיוף אומר שנשים תגדנה תיקון חצות ובשו"ת כאן כבודו אומר שלא תגדנה..מה עושים רבנו היקר..?
תשובה
נכון מאוד, אקדים ואומר אין איסור לאשה לומר תיקון חצות, אלא שלא נהגו. א, המציאות השתנתה היום, שאנחנו יודעים שהנשים ליבם רך ורחמן ומורידות דמעות על מצב עם ישראל, ויש בליבם יראת שמים טהורה.

ב, בימינו הגזירות קשות ומרות, הן מצד האוייבים העומדים לכלותינו חס ושלום, הן מצד שלטון הרשע העוקר כל דבר שבקדושה, הן מצד חינוך הנוער היום שנפרץ, הן מצד יוקר השערים ההולך ומאמיר, ואין מי יודע עד מתי ועד היכן.

ג, לכן, שיניתי את דעתי הפעוטה וכדאי שגם נשים תאמרנה בבכי תיקון חצות ואולי ירחם עלינו בעל הרחמים, ולפעמים מספיקה איזה דמעה של צדקת לזעזע את השמיים יחד עם דמעותיה של רחל אמנו המבכה על בניה ונראה בקרוב בנחמה. תודה.
 
ראוי לציין שבכוללים וישיבות הבחורים או האברכים נוהגים לפעמים להפוך כסא בבית מדרש ולשבת עליו. לא בטוח שהדבר כדאי וראוי שכן זה יכול לגרום אולי בסופו של דבר לשבירת הכסא
 
חזור
חלק עליון