מי כתב את תמצית התשובות שבסוף ה"יביע אומר"? מרן בעצמו? או לכה"פ הוא ראה את זה?
יש פעמים שיש שינוי בין מה שמרן העלה ביבי"א לבין מה שנכתב בתמצית ההלכות...
יש פעמים שיש שינוי בין מה שמרן העלה ביבי"א לבין מה שנכתב בתמצית ההלכות...
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
זה העתק של כל המפתחות של סוף היביע אומר, מרן כתב את זה. וכבר יש על זה הוכחה לגבי לדר... צא ובחן.מי כתב את תמצית התשובות שבסוף ה"יביע אומר"? מרן בעצמו? או לכה"פ הוא ראה את זה?
יש פעמים שיש שינוי בין מה שמרן העלה ביבי"א לבין מה שנכתב בתמצית ההלכות...
לא הבנתי, אז איך יכול להיות שיש סתירה בין מה שנכתב במפתחות בסוף (שמסכם את מה שהעלה בהלכות) לבין מה שנכתב בסי' עצמו? (הוא עצמו כתב את זה על כל החלקים?)זה העתק של כל המפתחות של סוף היביע אומר, מרן כתב את זה. וכבר יש על זה הוכחה לגבי לדר... צא ובחן.
בספר "הלכות בתמונות" יש הוכחות ברורות לזה, שזה כתב ידו של מרן זיע"א.ראיתי חלק מזה בכתב ידו של מרן זיע"א.
נכוןבספר "הלכות בתמונות" יש הוכחות ברורות לזה, שזה כתב ידו של מרן זיע"א.
גם כתב זאת באיזהו מקומן.זכור לי שגם מרן שליט"א אמר שזה ממרן זיע"א
הוא מזמן לא בפורום, [וגם כמעט לא במייל כלל]יש להעיר שבהלכה זו בחזו"ע תרו"מ חזר בו מחזו"ע ברכות, וס"ל כיבי"א.
לתשומת לב @הרב שמעון ללוש
אז מי שיכול להעביר אליו שיעביר.הוא מזמן לא בפורום, [וגם כמעט לא במייל כלל]
הזכיר את זה בתשובהיש להעיר שבהלכה זו בחזו"ע תרו"מ חזר בו מחזו"ע ברכות, וס"ל כיבי"א.
לתשומת לב @הרב שמעון ללוש
אמת. וחזק וברוך.הזכיר את זה בתשובה
ראשית חזק וברוך על עיקר ההערה של הרב לוריא שליט''א (והרבה פעמים גם אני נתקלתי בשאלה הזו תוך כדי לימוד, ואני מקווה שאני יעיין גם בדוגמית שציינת כאן ואולי סוגיא בדוכתא ואחפש גם את הדוגמית שלי עכ''פ) מהנ''ל ( מהספר מרן הראש''ל) אין ראיה אלא לאותם שהובאו שם, אך כידוע שבמשך השנים מרן מלכא נעזר רבות בתלמידיו במכון מאור ישראל לזירוז הדפסת ספריו, וכשם שבחזו''ע זה מהמכון, ודאי לי שחלק מהכרכים האחרונים גם מהם, והם היחידים לאמת זאת ותו לא.בספר "הלכות בתמונות" יש הוכחות ברורות לזה, שזה כתב ידו של מרן זיע"א.
עיין ספר קצות דרכיו!ראשית חזק וברוך על עיקר ההערה של הרב לוריא שליט''א (והרבה פעמים גם אני נתקלתי בשאלה הזו תוך כדי לימוד, ואני מקווה שאני יעיין גם בדוגמית שציינת כאן ואולי סוגיא בדוכתא ואחפש גם את הדוגמית שלי עכ''פ) מהנ''ל ( מהספר מרן הראש''ל) אין ראיה אלא לאותם שהובאו שם, אך כידוע שבמשך השנים מרן מלכא נעזר רבות בתלמידיו במכון מאור ישראל לזירוז הדפסת ספריו, וכשם שבחזו''ע זה מהמכון, ודאי לי שחלק מהכרכים האחרונים גם מהם, והם היחידים לאמת זאת ותו לא.