>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
וגם 100% מהמסתפרים לא מצביעים...100% מהמצביעים לא מסתפרים!
סיכום אשכנזי ביותר! לא מביא אתסיכום כל השיטות
אדרבה, יוסיף לנו מר בתמצית את דעתו של כל אחד מהחכמים הנזכרים.סיכום אשכנזי ביותר! לא מביא את
הרב אופיר מלכה,
הרב יקותיאל אוהב ציון,
הרב דוב קוק.
הגר''מ מזוז.
הרב יוסף משדי
הרב משה פינשטין (ח"ט ל"ו)
הרב אביטבול,
הרב ללוש,
עדות הרב שי שרגא בשםם אביו הגר''ב שרגא ששמע מהרב בן ציון אבא שאול,
הרב י''א דינר,
הרב אבוטבול,
הרב ירוחם ארלנגר,
הרב ינון רביב.
בנוסף הגדיל לעשות ולדון האם יש חיוב להסתפר ביום זה...
נראה לי שזה סיכום דתי לאומי גם בגלל הסגנון וגם בגלל השמות
???סיכום אשכנזי ביותר! לא מביא את
הרב אופיר מלכה,
הרב יקותיאל אוהב ציון,
הרב דוב קוק.
הגר''מ מזוז.
הרב יוסף משדי
הרב משה פינשטין (ח"ט ל"ו)
הרב אביטבול,
הרב ללוש,
עדות הרב שי שרגא בשםם אביו הגר''ב שרגא ששמע מהרב בן ציון אבא שאול,
הרב י''א דינר,
הרב אבוטבול,
הרב ירוחם ארלנגר,
הרב ינון רביב.
בנוסף הגדיל לעשות ולדון האם יש חיוב להסתפר ביום זה...
נראה לי שזה סיכום דתי לאומי גם בגלל הסגנון וגם בגלל השמות
ידוע שדעת מרן זצ"ל שהמשנ"ב לא פוסק לספרדים.המשנה ברורה התיר במפורש זה מספיק לי !
כן, האפשרות האחרונה היא "אשכנזי"...המשנה ברורה התיר במפורש זה מספיק לי !
אבל המשנה ברורה התיר אליבא דהשו"ע !כן, האפשרות האחרונה היא "אשכנזי"...
אבל המשנה ברורה התיר אליבא דהשו"ע !
ידוע שדעת מרן זצ"ל שהמשנ"ב לא פוסק לספרדים.
אז גם תגיד לכל האשכנזים שלא יברכו על ההלל בר"ח, כי אם הם היו דופקים בדלת של הרמב"ם ושואלים אותו האם אנחנו אשכנזים יכולים לברך על ההלל, הוא היה אומר להם לא.אבל אם הייתי חי בתקופה של המשנה ברורה, והייתי דופק בדלת שלו, ושואל אותו, האם אני ספרדי יכול להתגלח היום, והיה עונה לי שמותר ושכן פסק להלכה בספרו משנה ברורה, האם היה בעיה לצייית להוראה זו, ובפרט במילי שהם לא אפילו איסור דרבנן אלא מנהג שנהגו לא להסתפר !
אדרבה, יוסיף לנו מר בתמצית את דעתו של כל אחד מהחכמים הנזכרים.
אבל המשנה ברורה התיר אליבא דהשו"ע !
עיינו בשרשור הבא שם מבואר כל השיטות עם מקורות ושהמשנ''ב לכאו' אסר אליבא דשו''ע כמו שכתב הרב אביטבולאבל אם הייתי חי בתקופה של המשנה ברורה, והייתי דופק בדלת שלו, ושואל אותו, האם אני ספרדי יכול להתגלח היום, והיה עונה לי שמותר ושכן פסק להלכה בספרו משנה ברורה, האם היה בעיה לצייית להוראה זו, ובפרט במילי שהם לא אפילו איסור דרבנן אלא מנהג שנהגו לא להסתפר !
הבריסקערס אכן מחמירים בזה...אז גם תגיד לכל האשכנזים שלא יברכו על ההלל בר"ח, כי אם הם היו דופקים בדלת של הרמב"ם ושואלים אותו האם אנחנו אשכנזים יכולים לברך על ההלל, הוא היה אומר להם לא.
אליבא דמרן ז"ל?אבל אם הייתי חי בתקופה של המשנה ברורה, והייתי דופק בדלת שלו, ושואל אותו, האם אני ספרדי יכול להתגלח היום, והיה עונה לי שמותר ושכן פסק להלכה בספרו משנה ברורה,
לאהאם היה בעיה לצייית להוראה זו,
ובפרט במילי שהם לא אפילו איסור דרבנן אלא מנהג שנהגו לא להסתפר !
הם קיבלו הוראות הרמב"ם?אז גם תגיד לכל האשכנזים שלא יברכו על ההלל בר"ח, כי אם הם היו דופקים בדלת של הרמב"ם ושואלים אותו האם אנחנו אשכנזים יכולים לברך על ההלל, הוא היה אומר להם לא.
אתה לא אומר לי ללכת לשאול את הב"י אלא את המשנ"ב, ואת הוראותיו לא קיבלנו. והוא דומה למה שכתבתי, ודו"'ק.הם קיבלו הוראות הרמב"ם?
אם רבי @מוח חושב היה שואל את רבינו החפץ חיים ז"ל האם מותר לו להסתפר לדעת מרן הב"י ז"ל, והיה משיב לו שמותר לו, ודאי שיכול היה להסתפר.
אבל מהיכ"ת לשלוח את אחינו האשכנזים לשאול את רבינו הרמב"ם ז"ל אם לדעתו מותר להם לברך על ההלל? הם לא קבלו הוראותיו!