• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תספורת לאחר ל"ד בעומר הפך מנהג המקום

מרפסן איגרי

Well-known member
בשו"ת מקור נאמן חלק ב (מצורף) כתב כמה פעמים שאצלם בישיבה נהגו לא להסתפר אף הזקן עד שבועות וחזר וכתב כמה פעמים שאין לפרוץ גדר.
בתשובה תנ"ב נשאל מתלמיד בישיבתו שאחיו מתחתן בכ"ב אייר אם מותר לו להסתפר. וענה שמותר אבל לא יחזור לישיבה עד שבועות כדי שלא לפרוץ גדר.

ואנא עבדא תמה מאוד, וכי בשביל מנהג כזה שהוא אף לא גזירה דרבנן, יתבטל הבחור מסדרי הישיבה, ומי ערב לו שילמד כמו שלומד בישיבה בהתמדה, ואם בכלל ילמד, וקרוב לוודאי שיגרם לו ביטול תורה שהיא מצוה הגדולה בתורה שכל מצות לא ישוו בה (עיין למהר"ל בדרך חיים פרק ה משנה כב). ועד שבועות יש כמעט שבועיים, וכי על זה נאמר שלא יפרוץ גדר? בפרט שחבריו מסתמא יודעים שאחיו התחתן, ואחרים יכולים לשאול אותו מדוע הסתפר היפך מנהג הישיבה.
 

קבצים מצורפים

הכותרת שלך "תספורת לאחר העומר הפך המנהג" אינה נכונה ומטעה!
זה לא אחר העומר אלא בתוך ימי העומר.
וזה לא הפך המנהג, כי ישנם מנהגים חלוקים, יש הנוהגים להסתפר אחר ל"ג בעומר, וישנם שנוהגים רק בערב שבועות.
 
לא התכוונתי לזה

אם לבחור יש חתונה לאחיו והוא רוצה להסתפר כדעת הש"ע וכל מה שמפריע לו שבישיבה לא נוהגים כן למה לא להתיר ויחזור לתלמודו?
ישאר בבית על לא עול בכפו?
 
לא התכוונתי לזה

אם לבחור יש חתונה לאחיו והוא רוצה להסתפר כדעת הש"ע וכל מה שמפריע לו שבישיבה לא נוהגים כן למה לא להתיר ויחזור לתלמודו?
ישאר בבית על לא עול בכפו?
אזלת לקרתא הלך בנימוסיה!
מדוייק ולא מטעה
דבריך מרפסן איגרי...
 
חזור
חלק עליון