בילקו"י הובא שמי שלא הניח תפילין עד השקיעה יניח אחרי ובלבד שלא יגיע צאת הכוכבים.
מאידך גיסא כתוב שמי שהיה עם תפילין לפני השקיעה יוריד ישר בשקיעה שלא יבואו לטעות שמותר לכתחילה להניח תפילין אחרי השקיעה.
במציאות א', שהניח אחר השקיעה, האם צריך להוריד ישר? בלי שמע ישראל ובלי קדש וכו'?
מאידך גיסא כתוב שמי שהיה עם תפילין לפני השקיעה יוריד ישר בשקיעה שלא יבואו לטעות שמותר לכתחילה להניח תפילין אחרי השקיעה.
במציאות א', שהניח אחר השקיעה, האם צריך להוריד ישר? בלי שמע ישראל ובלי קדש וכו'?