• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילין אחר השקיעה

abc123

Well-known member
בילקו"י הובא שמי שלא הניח תפילין עד השקיעה יניח אחרי ובלבד שלא יגיע צאת הכוכבים.
מאידך גיסא כתוב שמי שהיה עם תפילין לפני השקיעה יוריד ישר בשקיעה שלא יבואו לטעות שמותר לכתחילה להניח תפילין אחרי השקיעה.
במציאות א', שהניח אחר השקיעה, האם צריך להוריד ישר? בלי שמע ישראל ובלי קדש וכו'?
 
בילקו"י הובא שמי שלא הניח תפילין עד השקיעה יניח אחרי ובלבד שלא יגיע צאת הכוכבים.
מאידך גיסא כתוב שמי שהיה עם תפילין לפני השקיעה יוריד ישר בשקיעה שלא יבואו לטעות שמותר לכתחילה להניח תפילין אחרי השקיעה.
במציאות א', שהניח אחר השקיעה, האם צריך להוריד ישר? בלי שמע ישראל ובלי קדש וכו'?
הביאור הוא:
מי שלא הניח כלל באותו יום כדי שלא יהא חלילה בגדר קרקפתא דלא מנח תפילין (לפחות לחלק מהפוסקים) יניח וברור שיקרא ק"ש וכו'
אך לכתחילה יורידם מיד בזמן.
לדידי קשיא לי מה הדין בתפילין דר"ת לאיחר השקיעה האם יניח גם לאחר צאה"כ דהגאונים אם לאו? זכורני מלפני כמה שהים שראיתי באחד מספרי מרן הראש"ל בענין. וכעת איני זוכר היכן ומה העלה בדיוק.
 
לדידי קשיא לי מה הדין בתפילין דר"ת לאיחר השקיעה האם יניח גם לאחר צאה"כ דהגאונים אם לאו? זכורני מלפני כמה שהים שראיתי באחד מספרי מרן הראש"ל בענין. וכעת איני זוכר היכן ומה העלה בדיוק.
 
הביאור הוא:
מי שלא הניח כלל באותו יום כדי שלא יהא חלילה בגדר קרקפתא דלא מנח תפילין (לפחות לחלק מהפוסקים) יניח וברור שיקרא ק"ש וכו'
אך לכתחילה יורידם מיד בזמן.
לדידי קשיא לי מה הדין בתפילין דר"ת לאיחר השקיעה האם יניח גם לאחר צאה"כ דהגאונים אם לאו? זכורני מלפני כמה שהים שראיתי באחד מספרי מרן הראש"ל בענין. וכעת איני זוכר היכן ומה העלה בדיוק.
רק לציין שבשוע מבואר שם הציבור קבלו שבת לא יניח תפילין אעפ שלא הניח והוא פלאי
 
חזור
חלק עליון