• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈 זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!

תקיעות שופר

קורסיה

Moderator
שאלה בעניין התקיעות בר"ה (אמנם כבר עבר ר"ה אך מ"מ תורה היא). בילקו"י ימים נוראים (עמ' תכג) הוכיח שדעת מרן היא שיש לתקוע בנשימה אחת פירוש, ממש בלי הפסק כלל. וכן משמע בעוד ראשונים וכ"כ בשלחן גבוה (תקצ, י) ואבני נזר (תמד, כ) וחזו"א (קלו, א). ולכן פסק שיצא יד"ח כל הדעות, ובתקיעות דמיושב יתקע בלי הפסק כלל. ובלחש יתקע עם הפסק מעט בלי נשימה. ובחזרה יתקע עם הפסק נשימה. וכתב עוד שיש לזה קצת הוכחה מחזו"ע (עמ' קלג בהערה).
אברך אחד אמר לי ששאל חכ"א מדוע הוא אינו עושה כן, ענה לו הרב שהוא שאל את התוקע שתקע לפני מרן רבינו הגדול [כן ראיתי בארחות מרן- ימים נוראים עמ' סא שברוב השנים הרב תקע בעצמו ובשנותיו האחרונות נתן לאחרים לתקוע] שאותו תוקע העלה סברא זו לפני הרב זצ"ל והרב ענה לו שלא יעשה ככה אצלו בבית הכנסת. והוסיף אותו רב, שכנראה שמורינו הרב יצחק שליט"א לא התפלל בראש השנה אצל הרב זצ"ל, אך זה נראה לי תמוה שאף שנה לא התפלל אצלו בפרט בצעירותו.
 
חזור
חלק עליון