• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

״ולכפרת פשע״ במוסף ר״ח - לעורר שלא לאמר יותר

שאם כל הסידורים "החומים" ברצף של דורות

(שבדק 14 כת"י של סידורים ספרדיים, מלפני כ-600 שנה ועד סמוך לזמננו)
14 זה כל הסידורים במשך 600 שנה??
שמגיהים וממציאים חילוקים ונוסחים שלא שערום אבותינו, בטענות שונות (כמו: מיחזי כשיקרא),
תביא לנו דוגמא
 
14 זה כל הסידורים במשך 600 שנה??
כמדומני שהתייחס לכתבי ידות ולא לסידורים הנדפסים.
וחוץ מזה עד הדור האחרון לא נדפסו כ"כ הרבה סידורים ספרדיים כהיום.
במאתיים שנים אחרונות היה סידור ליוורנו המכונה תפילת החודש חוקת עולם @צאלח מנצור וכיוצ"ב.
 
מה זה נוגע לסידורי בני ספרד
כבר כתבתי לעיל
הב"ח כתב שהיו משנים מהנוסח ולא שאלו את הגדולים
למה אצל הספרדים לא עשו כך? וכי אצל הספרדים כל המו"ל היו ת"ח, לא היו כאלה שרצו להדפיס סידור מכל סיבה שהיא ולא בדקו כל דבר אלא רשמו לפי דעתם
גם בעוד מאה שנה יביאו ראיה מהסידורים בימנו שכך נהגו לפני מאה שנה
התאריך לא מעלה כלום, אלא הכותב וזה 'פשוט'
 
כבר כתבתי לעיל
הב"ח כתב שהיו משנים מהנוסח ולא שאלו את הגדולים
למה אצל הספרדים לא עשו כך? וכי אצל הספרדים כל המו"ל היו ת"ח, לא היו כאלה שרצו להדפיס סידור מכל סיבה שהיא ולא בדקו כל דבר אלא רשמו לפי דעתם
גם בעוד מאה שנה יביאו ראיה מהסידורים בימנו שכך נהגו לפני מאה שנה
התאריך לא מעלה כלום, אלא הכותב וזה 'פשוט'
אם היתה ריעותא אצל בני אשכנז מה היא נוגעת לדידן בני ספרד.
וכמדומני שהמדפיסים הספרדים היו תלמידי חכמים

ושוב העדות היא על כתבי ידות ולא על הנדפסים.
 
חזור
חלק עליון