מה כתב?איך זה מסתדר עם מה שכתב בעין יצחק?
מה כתב?איך זה מסתדר עם מה שכתב בעין יצחק?
מה מצא כב' פה?אולי כוונתו לזה:
הצג קובץ מצורף 7514
לא אני מצאתי. רק אולי זה מה ש@אושרי רביב מצא...מה מצא כב' פה?
מחלוקת הילכתית שיטתית. מה זה נוגע למידת הבקיאות של הגריח"ס ביבי"א?
מה הלכתם רחוק, הדבר מפורסם כבר ממרן שליט"א. שני לוחות הברית...לא אני מצאתי. רק אולי זה מה ש@אושרי רביב מצא...
זה "המגרש" של הגדולים שליט"א, ואיני מכניס ראשי בין האריות.זה מה שהבאתי, רק שלא הבאתי את כל דבריו...
הצג קובץ מצורף 7517
צודק כת"ר.מה מצא כב' פה?
מחלוקת הילכתית שיטתית. מה זה נוגע למידת הבקיאות של הגריח"ס ביבי"א?
אם הוא באמת כ"כ בקי בספרי מרן זיע"א זה מגדיל עליו כמה קושיות, וכגון מה שכתב בספרו דברי יעקב חיים שמרן זיע"א סובר שכל מקום שכתוב בפוסקים "אפשר" הוא דרך ענוה, למרות שברוב המקומות מרן זיע"א נוקט בפשטות שזה ספק, ורק בכמה מקומות השתמש בכלל זה. וצ"ע.
ואת והב בסופה, וכמ"ש מרן שליט"א בהקדשה הנ"ל. ופשוט.איך זה מסתדר עם מה שכתב בעין יצחק?
אף בדידי הוה עובדא, בעת שאשתי היתה בהריון על אחתת מבנותי, היא היתה במצב עכוז, שזה אומר לידה בניתוח, והלכתי להגאון הנ"ל ובקשתי ממנו ברכה שיהיה לידה רגילה ללא ניתוח. או אז אמר לי הגאון הנ"ל אני מבטיח לך שיהיה לה לידה רגילה, אבל בתנאי אחד, שאחרי הלידה תבוא אלי ותספר לי שאכן כך היה. ואז דברתי באיזה ענין מסויים. וכשבאתי ללכת אמר לי שוב אתה זוכר מה התנאי "שאתה בא להודיע לי שהיתה לידה רגילה" וכמובן שהשבתי בחיוב.זה מחמת פשטותו וענוותנותו.
ודאי, רק שנזכרתי...ואת והב בסופה, וכמ"ש מרן שליט"א בהקדשה הנ"ל. ופשוט.
עיין כאן בתחילת השיעורובע"פ ג"כ לא מזכירו,
כב' כתב לעיל שאינו מזכירו גם בע"פ, ולכאורה כוונתך לדרשות שמוסר, כי איני יודע על שיעורי הלכה שהגריח"ס מוסר בציבור, ואשר על כן הראיתיך שמזכירו, גם אני זוכר שכשהיה עושה "מי שבירך" אחר הדרשות בבורכוב היה מזכירו לרוב.ועכ"פ ההקלטה אינה ממין הענין.
כעת נזכרתי שהיתה תקופה כשחכם בן ציון נ"ע נפל למשכב בשנת תשמ"ג לערך, והגרי"ח שליט"א החליפו תקופה בשיעור בשבת באהל רחל, ואז אמרו שזה ע"פ בקשת חכם בן ציון נ"ע, ואז היה מוסר שיעור במנחת חינוך.כב' כתב לעיל שאינו מזכירו גם בע"פ, ולכאורה כוונתך לדרשות שמוסר, כי איני יודע על שיעורי הלכה שהגריח"ס מוסר בציבור, ואשר על כן הראיתיך שמזכירו, גם אני זוכר שכשהיה עושה "מי שבירך" אחר הדרשות בבורכוב היה מזכירו לרוב.
גם אני זוכר פעם אחת בערב אחד החגים, שהשתבשו זמני השיעורים בבורכוב, שהרב זצ"ל סיים השיעור ואחריו דיבר הגריח"ס ונפגשו במדרגות בית הכנסת ולחצו ידיים ושוחחו כמה רגעים בנעימות. מדובר בסיפור של לפחות 35 שנה.
בספר מלך שהשלום שלו כתב שמרן היה שומע אותו בדרכים. היה דיסק או קלטת שלו באוטו, והנהג שמע שיעור. ומרן נכנס אז הוא כיבה. ומרן אמר לו להדליק שוב, ושמע את הגרי"ח סופר בדרך...כב' כתב לעיל שאינו מזכירו גם בע"פ, ולכאורה כוונתך לדרשות שמוסר, כי איני יודע על שיעורי הלכה שהגריח"ס מוסר בציבור, ואשר על כן הראיתיך שמזכירו, גם אני זוכר שכשהיה עושה "מי שבירך" אחר הדרשות בבורכוב היה מזכירו לרוב.
גם אני זוכר פעם אחת בערב אחד החגים, שהשתבשו זמני השיעורים בבורכוב, שהרב זצ"ל סיים השיעור ואחריו דיבר הגריח"ס ונפגשו במדרגות בית הכנסת ולחצו ידיים ושוחחו כמה רגעים בנעימות. מדובר בסיפור של לפחות 35 שנה.
כתבתי עובדה שבמציאות רואים שיש דרך להרבה רבנים להראות את בקיאותם (וכל אחד מהסיבות שלו ואיני דן ח"ו)תמחל לי אלף פעמים, אבל למה תוספת זו נצרכת? למה בכדי 'להגדיל' מאן דהו, צריך 'לדרוך' על אחרים???
הגע בעצמך וכי הרב סופר שהוא איש המוסר והמידות, ובו אתה דן, היה סובל אמירה כזו?!
ושוב, מחילה אלף פעמים.
כבר ביארתי כוונתי:כב' כתב לעיל שאינו מזכירו גם בע"פ, ולכאורה כוונתך לדרשות שמוסר, כי איני יודע על שיעורי הלכה שהגריח"ס מוסר בציבור, ואשר על כן הראיתיך שמזכירו, גם אני זוכר שכשהיה עושה "מי שבירך" אחר הדרשות בבורכוב היה מזכירו לרוב.
גם אני זוכר פעם אחת בערב אחד החגים, שהשתבשו זמני השיעורים בבורכוב, שהרב זצ"ל סיים השיעור ואחריו דיבר הגריח"ס ונפגשו במדרגות בית הכנסת ולחצו ידיים ושוחחו כמה רגעים בנעימות. מדובר בסיפור של לפחות 35 שנה.
ראשית לא התכוונתי שאינו מזכירו כלל, כי איני בקי בכל שיעוריו, אלא התכוונתי שאינו מרבה להביא דבריו, ודאי לא באופן שאפשר לראות שהוא בקי גדול בספריו.
ועכ"פ ההקלטה אינה ממין הענין.