אומר דוד המלך בתהלים "אנוכי ה' אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים - הרחב פיך ואמלאהו" (תה' פא יא). ותמוה הוא מה הקשר בין סופו של הפסוק לתחילתו.
ואולי אפשר לתרץ כי יציאת מצרים היא ההוכחה שהקב"ה הוא כל יכול, ובזה התגלתה הנהגה לדורות שהקב"ה משגיח על עמו, לכן אומר להם הקב"ה תבקשו ממני כל אשר תשאלו ואמלא משאלתכם. אך לפ"ז המשל והמליצה אינם מתאימים, שהיה צריך לומר פתח פיך או בקש בפיך, ולא 'הרחב', כי הרחבה זה פתיחה ברוחב גדול, ליצור בית קיבול גדול יותר, ואיננה רומזת לבקשה או כח הדיבור והתפילה, אלא לכח האכילה. וזה תמוה מאד מדוע השתמש דוד המלך בדימוי כזה[1].
עוד קשה שנאמר "המעלך מארץ מצרים", שהוא פועל בהווה, והרי דוד המלך לא מדבר אל דור יוצאי מצרים. ואפילו בדור יוצאי מצרים נאמר 'אשר הוצאתיך' בעבר. וכן יש להבין מדוע נאמר 'מעלך' ולא 'מוציאך', כלשון...