אריאל שמואל
Active member
הבית שקניתי במיטב כספי שייך למדינה?
ההבדל בין קרקע מינהל לקרקע פרטית
www.topnadlan.co.il
הבית שקניתי במיטב כספי שייך למדינה?
מחילה רבתי, איזה מין חילול ה' הוא זה. אם מותר ע"פ ההלכה, אין זה גזל כלל, ואם אסור איה"נ יאמרו שאסרו.זה חילול השם נורא, אל תשכחו שהפורום הוא פתוח לכל העולם !!!
וגם אם יש רבנים שהתירו [אם יש בכלל], לא צעקו את זה בכל מקום עם רם-קול!
השאלה היא אם דבר שמותר הלכתית, אבל נראה בעיני ההמונים כדבר שאינו ראוי, האם העושהו מחלל שם שמים?מחילה רבתי, איזה מין חילול ה' הוא זה. אם מותר ע"פ ההלכה, אין זה גזל כלל, ואם אסור איה"נ יאמרו שאסרו.
יש כאן נושא הלכתי מובהק לכל דבר..
אני גם שמעתי מכמה גדולי הפוסקים זצ"ל ושיבלחט"א שהורו לי שמותר, (ויש אחרים שהורו לי שאסור).
שמא תאמר שגם מה שמרן זיע"א כתב ע"ז בשו"ת יחו"ד ופלפל בנושא, שיש בזה חילול ה'. הס מלומר.
והרי גם העלה שם שת"ח פטורים מלתת שכר שמירה. אולי זה גם חילול ה'. כי הרי החוק אומר לתת.
אולי על זה בדיוק נאמר ״והייתם נקיים״?השאלה היא אם דבר שמותר הלכתית, אבל נראה בעיני ההמונים כדבר שאינו ראוי, האם העושהו מחלל שם שמים?
השאלה היא אם דבר שמותר הלכתית, אבל נראה בעיני ההמונים כדבר שאינו ראוי, האם העושהו מחלל שם שמים?
שמא תאמר שגם מה שמרן זיע"א כתב ע"ז בשו"ת יחו"ד ופלפל בנושא, שיש בזה חילול ה'. הס מלומר.
והרי גם העלה שם שת"ח פטורים מלתת שכר שמירה. אולי זה גם חילול ה'. כי הרי החוק אומר לתת.
אף אני שמעתי כנ"ל.שמעתי בשם הרב שך זצ"ל (כמעט בטוח בשמו..) שאמר: שהוא לא נכנס לעצם הנושא אם זה מותר או אסור לפי ההלכה, אבל מה שבטוח שזה לא ה'השתדלות' שהקב"ה רוצה שתעשה. (או שמעתי באופן אחר-יש לקב"ה דרכים יותר טובות לשלוח לך את הפרנסה ולא בצורה של גניבה..)
לענ"ד זה אינושגם אם ימצא רב המתיר לגנוב מהמדינה, לשקר אף אחד לא מתיר.
מהיכי תיתי שמותר?ודרך משל מי שגנב ממך כסף ואין דרך להוציא ממנו אא"כ לשקר וכי יהיה אסור
וכפי שהובא לעיל:עיין כאןמיסים
עכשיו ראיתי כאן מה שדנו לגבי העלמת מיסים וכן לקיחת כסף מהמדינה. ונפשי בשאלתי, מש"כ הגר"ש ללוש שליט"א שאם אין המלכות עושה זאת מתוך רשעות ואכזריות כלפי התורה והדת, אלא בשביל צורך וקיום המדינה לפי שיקוליה, בזה הולכים אחר מנהג המדינה אף נגד הדין. לכאורה ממש"כ מרן ביחוה דעת ח"ז מבואר להיפך, שהרי שם...forum.moreshet-maran.com
בנידון הנ"ל, ראה כאן
עיין שבועות ל"א ע"א.לענ"ד זה אינו
דהא בהא תליא אם מותר לגנוב מותר גם לשקר
ודרך משל מי שגנב ממך כסף ואין דרך להוציא ממנו אא"כ לשקר וכי יהיה אסור
ומי שהתיר לגנוב הוא יתיר לשקר
ראיה יפה צריך להתבונן בזה במפרשיםעיין שבועות ל"א ע"א.
בזכרוני מלפני כעשר שנים, שיצא ספר בעניין, ושמו כמדומה ”סלע מדינה”.
שאלתי אישית את הרב יעקב זצ"ל לאחר שיעור, וא"ל: מותר, והוסיף בחיוך תזהר שלא יתפסוך.זה כתוב אל תאמין