• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם מותר לקחת מכספי המדינה שלא כהוגן?

זה חילול השם נורא, אל תשכחו שהפורום הוא פתוח לכל העולם !!!
וגם אם יש רבנים שהתירו [אם יש בכלל], לא צעקו את זה בכל מקום עם רם-קול!
מחילה רבתי, איזה מין חילול ה' הוא זה. אם מותר ע"פ ההלכה, אין זה גזל כלל, ואם אסור איה"נ יאמרו שאסרו.
יש כאן נושא הלכתי מובהק לכל דבר..
אני גם שמעתי מכמה גדולי הפוסקים זצ"ל ושיבלחט"א שהורו לי שמותר, (ויש אחרים שהורו לי שאסור).
שמא תאמר שגם מה שמרן זיע"א כתב ע"ז בשו"ת יחו"ד ופלפל בנושא, שיש בזה חילול ה'. הס מלומר.
והרי גם העלה שם שת"ח פטורים מלתת שכר שמירה. אולי זה גם חילול ה'. כי הרי החוק אומר לתת.
 
נערך לאחרונה:
מחילה רבתי, איזה מין חילול ה' הוא זה. אם מותר ע"פ ההלכה, אין זה גזל כלל, ואם אסור איה"נ יאמרו שאסרו.
יש כאן נושא הלכתי מובהק לכל דבר..
אני גם שמעתי מכמה גדולי הפוסקים זצ"ל ושיבלחט"א שהורו לי שמותר, (ויש אחרים שהורו לי שאסור).
שמא תאמר שגם מה שמרן זיע"א כתב ע"ז בשו"ת יחו"ד ופלפל בנושא, שיש בזה חילול ה'. הס מלומר.
והרי גם העלה שם שת"ח פטורים מלתת שכר שמירה. אולי זה גם חילול ה'. כי הרי החוק אומר לתת.
השאלה היא אם דבר שמותר הלכתית, אבל נראה בעיני ההמונים כדבר שאינו ראוי, האם העושהו מחלל שם שמים?
 
שמעתי בשם הרב שך זצ"ל (כמעט בטוח בשמו..) שאמר: שהוא לא נכנס לעצם הנושא אם זה מותר או אסור לפי ההלכה, אבל מה שבטוח שזה לא ה'השתדלות' שהקב"ה רוצה שתעשה. (או שמעתי באופן אחר-יש לקב"ה דרכים יותר טובות לשלוח לך את הפרנסה ולא בצורה של גניבה..)
 
השאלה היא אם דבר שמותר הלכתית, אבל נראה בעיני ההמונים כדבר שאינו ראוי, האם העושהו מחלל שם שמים?
שמא תאמר שגם מה שמרן זיע"א כתב ע"ז בשו"ת יחו"ד ופלפל בנושא, שיש בזה חילול ה'. הס מלומר.
והרי גם העלה שם שת"ח פטורים מלתת שכר שמירה. אולי זה גם חילול ה'. כי הרי החוק אומר לתת.
 
שמעתי בשם הרב שך זצ"ל (כמעט בטוח בשמו..) שאמר: שהוא לא נכנס לעצם הנושא אם זה מותר או אסור לפי ההלכה, אבל מה שבטוח שזה לא ה'השתדלות' שהקב"ה רוצה שתעשה. (או שמעתי באופן אחר-יש לקב"ה דרכים יותר טובות לשלוח לך את הפרנסה ולא בצורה של גניבה..)
אף אני שמעתי כנ"ל.
ואכן אף אם היה מותר ע"פ הלכה לגנוב מהמדינה (ואסור...), יש חובת ההשתדלות שבן אדם התחייב בה בקללת אדם הראשון, לגנוב לא נכלל בכך.
מה גם שגם אם ימצא רב המתיר לגנוב מהמדינה, לשקר אף אחד לא מתיר. (וידוע מאמר אחד הדרשנים, שעל כל לא תעשה שבתורה כתוב לא תעשו כך וכך, ורק על שקר כתוב תרחק, כי משקר גם אם יש היכי תימצי שמותר צריך להתרחק).
 
שגם אם ימצא רב המתיר לגנוב מהמדינה, לשקר אף אחד לא מתיר.
לענ"ד זה אינו
דהא בהא תליא אם מותר לגנוב מותר גם לשקר
ודרך משל מי שגנב ממך כסף ואין דרך להוציא ממנו אא"כ לשקר וכי יהיה אסור
ומי שהתיר לגנוב הוא יתיר לשקר
 
עיין כאן
 
עיין כאן
וכפי שהובא לעיל:
בנידון הנ"ל, ראה כאן
 
מישהו יכול להסביר לי מה המדינה לוקחת שלא כדין מאברכים?
אם הם אינם עובדים הרי שאינם מרוויחים ואינם משלמים מס הכנסה.
ואם הם עובדים הרי שהם אינם אברכים ויתכבדו לשלם מיסים כחוק.
שלא לדבר על הנחות שמקבלים בארנונה אלפי שקלים.
הנחות למעונות יום אלפי שקלים.
שירותי בריאות שמקבלים מהמדינה ומשלמים פרוטות עבור זה במקרה הטוב.
ועוד ועוד.
שרשור שהוא חילול השם אחד גדול.
ואני לא מבין מחילה, הרי הכל פתוח באינטרנט ויכולים להכנס מערוצי תקשורת חילוניים ולעשות מזה מטעמים. לאף אחד לא אכפת?
חבל
 
חזור
חלק עליון