ברכות לז הכוסס את החיטה מברך בפה''א אע''פ שאם עשו דייסא או עוגה מברך מזונות אבל כמות שהיא מברך בפה''א וכן נפסק בשו''ע.
והתוס' שם נסתפקו לגבי ברכה אחרונה האם מברך מעין שלוש באופן מחודש על האדמה ועל פרי האדמה או בורא נפשות ונשארו בצ''ע ובשו''ע ר''ח סעיף ד הביא שיטה ראשונה בורא נפשות והביא שהתוס' נסתפקו בזה ולכן יאכל בתוך הסעודה ובמשנ''ב מבואר שעיקר ההלכה זה בורא נפשות.
ואם אכל גם כדי דבר שצריך מעין שלוש לכאורה יברך מעין שלוש ויכלול גם את החיטה
אבל האמת שאי''ז פשוט כיון שבשו''ע סיף יח כותב שלא יכלול על הספק שום דבר במעין שלוש אע''ם שלא מוסיף
המשנה ברורה כותב בשם הט''ז שכל זה לכתחילה אבל בדיעבד יכול לצרף למעין שלוש כדי שלא יפסיד את הברכה ולפי''ז יוכל לצרף וצריך לדעת האם השו''ע מודה לזה.
והתוס' שם נסתפקו לגבי ברכה אחרונה האם מברך מעין שלוש באופן מחודש על האדמה ועל פרי האדמה או בורא נפשות ונשארו בצ''ע ובשו''ע ר''ח סעיף ד הביא שיטה ראשונה בורא נפשות והביא שהתוס' נסתפקו בזה ולכן יאכל בתוך הסעודה ובמשנ''ב מבואר שעיקר ההלכה זה בורא נפשות.
ואם אכל גם כדי דבר שצריך מעין שלוש לכאורה יברך מעין שלוש ויכלול גם את החיטה
אבל האמת שאי''ז פשוט כיון שבשו''ע סיף יח כותב שלא יכלול על הספק שום דבר במעין שלוש אע''ם שלא מוסיף
המשנה ברורה כותב בשם הט''ז שכל זה לכתחילה אבל בדיעבד יכול לצרף למעין שלוש כדי שלא יפסיד את הברכה ולפי''ז יוכל לצרף וצריך לדעת האם השו''ע מודה לזה.
נערך לאחרונה: