• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף ורבנים נוספים בחומרת איסור העליה להר הבית - כתוביות בערבית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
בסרטון ניתן לראות דברי הגאון הגדול רבי אביגדור נבנצל שליט"א אחריו הגאון הגדול חבר המועצת רבי שמואל בצלאל שליט"א. אחריו ר"י חברון וחבר המועצת הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א. ולאחר מכן דברי קודשו של ראש חכמי ישראל בדורנו מרן רשכבה"ג רבנו יצחק יוסף שליט"א ולאחר מכן הגאון הפוסק רבי שמחה רבינוביץ שליט"א
 
איסור כרת ניחא
אבל אם אנחנו חוששים להתגרות באומות,מדוע אנחנו גרים בארץ ישראל? הרי זה מגרה אותם למלחמה לא פחות!!
אנחנו לא נעזוב את הארץ- עד כאן. אבל דבר שגם ככה נוגד להלכה חובה להימנע כש"כ כשגובל באיסור כרת. זה כמו שנבוא לקבר מרדכי ואסתר אלפים ונעשה הילולות וכדו' זה התגרות. אבל שטח שלנו אין פה התגרות. וידועה דעתו של מרן ע"ה בעבר שטח תמורת שלום. אך זה לא אומר שיכבשו לנו את ירושלים.. ושאר הארץ. אך היום ידוע שצריך להרחיק כמה שיותר את המחבלים הללו. ובעניין הר הבית- שועלים הלכו בו. ומכיון שלנו גם ככה אסור באיסור כרת זה התגרות בפרט שהערבים מחזיקים את זה למקום הקדוש שלהם רח"ל. (תחשוב להבדיל אא"ה שיהודים ילכו למסגד הגדול שלהם בטענה שהוא גם קדוש לנו רח"ל. איך יקבלו את זה? ככה הערבים לוקחים את זה כיום. בעיניהם זה מקום שלהם. ועל זה נאמר 'שועלים הלכו בו' אך לנו בכל מקרה אסור גם בלי קשר להתגרות באומות מחמת איסור כרת. אבל צריך להמחיש לאויבנו שרק מחפשים רעתנו ח"ו שאין דעת עם ישראל כמותם של אותם 'קדושים' כביכול שהולכים להר הבית, אלה שמעיזים לעלות להר. וכי אם באמת היה מותר מרן הגר"י יוסף לא היה הראשון שבא? הגר"ש בצלאל? מרן הגר"מ צדקה? וכי אותם ברברים צדיקים ואוהבים כ"כ את הקדושה כמוהם?! אלא שאכן אסור הוא הדבר בתכלית האיסור ועיין בהרחבה בדברי אביר הפוסקים וגדול הדורות מרן רשכבה"ג זיע"א ויבדל"ח עט"ר נשיא דורנו מרן שליט"א
 
אנחנו לא נעזוב את הארץ- עד כאן. אבל דבר שגם ככה נוגד להלכה חובה להימנע כש"כ כשגובל באיסור כרת. זה כמו שנבוא לקבר מרדכי ואסתר אלפים ונעשה הילולות וכדו' זה התגרות. אבל שטח שלנו אין פה התגרות. וידועה דעתו של מרן ע"ה בעבר שטח תמורת שלום. אך זה לא אומר שיכבשו לנו את ירושלים.. ושאר הארץ. אך היום ידוע שצריך להרחיק כמה שיותר את המחבלים הללו. ובעניין הר הבית- שועלים הלכו בו. ומכיון שלנו גם ככה אסור באיסור כרת זה התגרות בפרט שהערבים מחזיקים את זה למקום הקדוש שלהם רח"ל. (תחשוב להבדיל אא"ה שיהודים ילכו למסגד הגדול שלהם בטענה שהוא גם קדוש לנו רח"ל. איך יקבלו את זה? ככה הערבים לוקחים את זה כיום. בעיניהם זה מקום שלהם. ועל זה נאמר 'שועלים הלכו בו' אך לנו בכל מקרה אסור גם בלי קשר להתגרות באומות מחמת איסור כרת. אבל צריך להמחיש לאויבנו שרק מחפשים רעתנו ח"ו שאין דעת עם ישראל כמותם של אותם 'קדושים' כביכול שהולכים להר הבית, אלה שמעיזים לעלות להר. וכי אם באמת היה מותר מרן הגר"י יוסף לא היה הראשון שבא? הגר"ש בצלאל? מרן הגר"מ צדקה? וכי אותם ברברים צדיקים ואוהבים כ"כ את הקדושה כמוהם?! אלא שאכן אסור הוא הדבר בתכלית האיסור ועיין בהרחבה בדברי אביר הפוסקים וגדול הדורות מרן רשכבה"ג זיע"א ויבדל"ח עט"ר נשיא דורנו מרן שליט"א
אני שומע מה שכבודו אומר, שממילא אנחנו לא עולים אז חבל להילחם גם על זה. אמנם למי שעולה יש רבנים (נכון שרוב ככל פוסקי הדור נגד,אבל גם להם יש את הרבנים שלהם) ומבחינתי כמו שאנחנו מצפים מהם לא לכפות גיוס עלינו,למרות שלפי הרבנים שלהם גיוס הוא חובה ומצווה בעת הזו,לכאורה כך אנחנו צריכים לקבל שיש את הרבנים שלהם שרואים בעלייה מצווה..

אבל למעשה זה נושא שאני באמת לא זכיתי להבין בו את גדולי הדור ואולי זו הזדמנות לשאול ולהבין - אם שטחים תמורת שלום,משמע פיקוח נפש גדול מהכל. ואם כן,מה אנחנו עושים בא"י? ולא תגיד שרק יהודה ושומרון זה הבעיה,ראינו בשמחת תורה שגם תושבי העוטף שנחשבים שמאלנים ולא מתגרים באומות.. (בסמל של ארגון הטרור פת"ח וכן של ארגון הטרור החזית העממית לשחרור "פלסטין" יש מפה של כל ארץ ישראל כולה. ) ראינו מה עשו להם. כך שבעיני הגויים כל ארץ ישראל צריכה להיות שלהם,ולא - מלחמות בלתי פוסקות!
ובכלל המושג הזה של להתגרות בגויים,לעלות בחומה - אני מאוד מבין את הטענות נגד המושג הזה בציבור הדתי לאומי. הרי עצם קיום המדינה הוא התגרות באומות ועלייה בחומה שאין כמותה.ואם אנחנו פה,ובעד המדינה(לא כחילונית אבל כן כמדינה בארץ ישראל) איך אפשר להשתמש בטיעון הזה? או שהשבועה הזו בטלה כדברי האור שמח זיע"א בהצהרת בלפור, או שלא,ואם כן על כל היהודים החרדים אל דבר ה' לרדת מיד מארץ ישראל
 
נערך לאחרונה:
אני שומע מה שכבודו אומר, שממילא אנחנו לא עולים אז חבל להילחם גם על זה. אמנם למי שעולה יש רבנים (נכון שרוב ככל פוסקי הדור נגד,אבל גם להם יש את הרבנים שלהם) ומבחינתי כמו שאנחנו מצפים מהם לא לכפות גיוס עלינו,למרות שלפי הרבנים שלהם גיוס הוא חובה ומצווה בעת הזו,לכאורה כך אנחנו צריכים לקבל שיש את הרבנים שלהם שרואים בעלייה מצווה..

אבל למעשה זה נושא שאני באמת לא זכיתי להבין בו את גדולי הדור ואולי זו הזדמנות לשאול ולהבין - אם שטחים תמורת שלום,משמע פיקוח נפש גדול מהכל. ואם כן,מה אנחנו עושים בא"י? ולא תגיד שרק יהודה ושומרון זה הבעיה,ראינו בשמחת תורה שגם תושבי העוטף שנחשבים שמאלנים והשטח לא נתון במחלוקת לכאורה .. ראינו מה עשו להם. כך שבעיני הגויים כל ארץ ישראל צריכה להיות שלהם,ולא - מלחמות בלתי פוסקות!
ובכלל המושג הזה של להתגרות בגויים,לעלות בחומה - אני מאוד מבין את הטענות נגד המושג הזה בציבור הדתי לאומי. הרי עצם קיום המדינה הוא התגרות באומות ועלייה בחומה שאין כמותה.ואם אנחנו פה,ובעד המדינה(לא כחילונית אבל כן כמדינה בארץ ישראל) איך אפשר להשתמש בטיעון הזה? או שהשבועה הזו בטלה כדברי האור שמח זיע"א בהצהרת בלפור, או שלא,ואם כן על כל היהודים החרדים אל דבר ה' לרדת מיד מארץ ישראל
דבר ראשון. ברגע שכל גדולי ישראל אומרים אסור באיסור כרת, ממרן הגר"ע יוסף, הגרב"צ אבא שאול, הגר"י צדקה, הבבא סאלי, הגר"מ אליהו ויבדל"ח מרן הגר"י יוסף, מרן הגר"מ צדקה, המועצת, וגדולי הליטאים: הגראמ"מ שך, הגרי"ש אלישיב, הגרש"ז והגר"ש אוירבאך, הגר"ש וואזנר, הגר"ח קנייבסקי ועוד ויבדל"ח הגרמ"צ בגרמן, הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש ועוד.. וכל האדמורי"ם זצ"ל ויבדל"ח.. כמו שאמר מרן רבנו יצחק יוסף 'תחשוב רגע, אהבל אתה משווה בין הרבנים שלך לגדולי הדור'.. (כך אמר על בן גביר) גם אם אותם רבנים הם רבנים כשרים אינם אלא טועים בדבר זה. והם לא מ"ד בדבר ואין פה מושג של ב"ה וב"ש. ולכן אין אנו מקבלים את רבניהם שמתירים בפרט שרוב רבניהם הכשרים אוסרים. ואין פה השוואה עם כל הכבוד. ולגבי הנושא השני שטחים תמורת שלום אכן אמרתי בדבריי שבימנו (על דעת עצמי בלבד) ראינו שלא באמת עוזר שטחים תמורת שלום כמו שראינו בשמחת תורה וכו'.. אך עדין בכ"ז יש פה פיקוח נפש להתגרות מולם. אך אין לנו מקום אחר וארץ ישראל היא שלנו וזה דיון ארוך ביותר.. ובעניין מלחמה זה כמו שיש דעות שאומרות חייב לתת מתקפת מנע ויש דעות שסוברות שרק אם יגיבו אז נגיב וככה המציאות. וגדולי ישראל יותר נוטים לסברא בתרא וזה מחמת (בין היתר) שדי לצרה בשעתה ולא להדליק את האויב וה' יסכל מזימתם. בא נגיד תבוא תתקוף באיראן ותשבית ותהרוס בהם הרבה אך מסתמא יהיה תגובה חזקה שיתכן וחלילה עשרות אלפי יהודים ואף יותר ינזקו, ואין באמת בכוחנו לעצור זאת. ורק בורא עולם יכול להושיענו ואין סומכים על הנס. ולכן עדיף להמשיך במצב הקיים וכמה שפחות להגביר את הלהבות גם אם יש פה לכאורא מלחמת התשה. אם הם פוגעים- הם יפגעו. אבל אנו אסור לנו להתגרות בהם. כי אנו כבשה בין שבעים זאבים. ורק בורא עולם שישלח את המשיח בקרוב אז נחיה חיים רגעים שלווים ושקטים חיי נצח. וזה בין היתר סברת גדולי הדורות של לתת להם.. אך בימנו מסתמא דעתם כמה שיותר להרחיק אותם.. אך זה לא אומר שנפנה אותם ממקומות. אלא יותר לפקוח עין ולה' הישועה.
 
אני שומע מה שכבודו אומר, שממילא אנחנו לא עולים אז חבל להילחם גם על זה. אמנם למי שעולה יש רבנים (נכון שרוב ככל פוסקי הדור נגד,אבל גם להם יש את הרבנים שלהם) ומבחינתי כמו שאנחנו מצפים מהם לא לכפות גיוס עלינו,למרות שלפי הרבנים שלהם גיוס הוא חובה ומצווה בעת הזו,לכאורה כך אנחנו צריכים לקבל שיש את הרבנים שלהם שרואים בעלייה מצווה..

אבל למעשה זה נושא שאני באמת לא זכיתי להבין בו את גדולי הדור ואולי זו הזדמנות לשאול ולהבין - אם שטחים תמורת שלום,משמע פיקוח נפש גדול מהכל. ואם כן,מה אנחנו עושים בא"י? ולא תגיד שרק יהודה ושומרון זה הבעיה,ראינו בשמחת תורה שגם תושבי העוטף שנחשבים שמאלנים ולא מתגרים באומות.. (בסמל של ארגון הטרור פת"ח וכן של ארגון הטרור החזית העממית לשחרור "פלסטין" יש מפה של כל ארץ ישראל כולה. ) ראינו מה עשו להם. כך שבעיני הגויים כל ארץ ישראל צריכה להיות שלהם,ולא - מלחמות בלתי פוסקות!
ובכלל המושג הזה של להתגרות בגויים,לעלות בחומה - אני מאוד מבין את הטענות נגד המושג הזה בציבור הדתי לאומי. הרי עצם קיום המדינה הוא התגרות באומות ועלייה בחומה שאין כמותה.ואם אנחנו פה,ובעד המדינה(לא כחילונית אבל כן כמדינה בארץ ישראל) איך אפשר להשתמש בטיעון הזה? או שהשבועה הזו בטלה כדברי האור שמח זיע"א בהצהרת בלפור, או שלא,ואם כן על כל היהודים החרדים אל דבר ה' לרדת מיד מארץ ישראל
יש לך מושג מי אותם רבנים שמתירים? תן לי שם של מ"ד אחד בעל שיעור קומה שמתיר איסור כרת כנגד כל חכמי ישראל?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון