• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף ורבנים נוספים בחומרת איסור העליה להר הבית - כתוביות בערבית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
יש לך מושג מי אותם רבנים שמתירים? תן לי שם של מ"ד אחד בעל שיעור קומה שמתיר איסור כרת כנגד כל חכמי ישראל?
היום בדיוק דנתי על זה עם מישהו(מהכיוון ההפוך,של לבטל אותו..) כנראה מאת ה', כך שיש לי ממש רשימה:
הרב שלמה גורן, הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב צפניה דרורי, הרב נחום רבינוביץ, הרב יצחק שילת, הרב שמואל אריאל, הרב ישראל אריאל, הרב רא"ם הכהן, אפשר להמשיך למנות

כמובן אין זה מקומנו לדרג רבנים.ומכל מקום ברור שרוב מניין ובניין פוסקי הדור נגד באופן מובהק. אבל אני בהחלט יכול להבין מי שהרב שלו הוא אחד מהרבנים האלה,הרי כמו שאנחנו תלמידי מרן זצל ומרן שליטא אוכלים פפושדו בפסח,אע"פ שרוב הפוסקים האחרים עד כמה שאני יודע אומרים שזה ספק חמץ וכידוע כמה חמור חמץ בפסח.. עשה לך רב והסתלק מן הספק.

ועדיין,עיקר השאלה שלי היא על המושג של "התגרות בגויים" כך שאשמח להתייחס גם לזה :)
 
משום מה שלמדנו אתמול בגמ' גיטין על הני בריוני ששרפו את האסמים, וקירבו את חורבן הבית, נזכרתי בדמותו של א.ב.ג.
זה מה שהתשקורת רוצה לצייר. לענ"ד הרבה יותר דומה אותם מפגינים מקפלן שכשרצו לעשות רפורמה משפטית ולהחזיר את הדמוקרטיה,איימו בהשקת המדינה פשוטו כמשמעו,וסירבו להתייצב למילואים. את התוצאות כולנו ראינו בשמחת תורה.
 
היום בדיוק דנתי על זה עם מישהו(מהכיוון ההפוך,של לבטל אותו..) כנראה מאת ה', כך שיש לי ממש רשימה:
הרב שלמה גורן, הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב צפניה דרורי, הרב נחום רבינוביץ, הרב יצחק שילת, הרב שמואל אריאל, הרב ישראל אריאל, הרב רא"ם הכהן, אפשר להמשיך למנות

כמובן אין זה מקומנו לדרג רבנים.ומכל מקום ברור שרוב מניין ובניין פוסקי הדור נגד באופן מובהק. אבל אני בהחלט יכול להבין מי שהרב שלו הוא אחד מהרבנים האלה,הרי כמו שאנחנו תלמידי מרן זצל ומרן שליטא אוכלים פפושדו בפסח,אע"פ שרוב הפוסקים האחרים עד כמה שאני יודע אומרים שזה ספק חמץ וכידוע כמה חמור חמץ בפסח.. עשה לך רב והסתלק מן הספק.

ועדיין,עיקר השאלה שלי היא על המושג של "התגרות בגויים" כך שאשמח להתייחס גם לזה :)
אכן התגרות בגוים זה נושא מורחב וכבר אמרתי פחות או יותר את הדעה המקובלת בעניין למעלה. אבל אכן זה נושא ארוך ומפולפל
 
אמת. כך מקובלני מהזקנים, ישמעאלי תדרוך על ראשו ינשק את רגליך, תדרוך יותר חזק ינשק יותר...
אינני יודע מי הם אלו הזקנים, אך בתלמוד איתא סוף כתובות נשבעתי אתכם בנות ירושלים...אל תעירו ואל תעוררו ... שלא להתגרות באומות.
 
אינני יודע מי הם אלו הזקנים, אך בתלמוד איתא סוף כתובות נשבעתי אתכם בנות ירושלים...אל תעירו ואל תעוררו ... שלא להתגרות באומות.
הזקנים שאני מדבר עליהם יודעים גמרא זו היטב היטב, כדוגמת הגה"צ חכם אברהם מונסא זצ"ל
 
מישהו פעם ראה תמונה של בן גביר מתפלל בהר הבית
בהר הבית כן, מתפלל לא ראיתי. רק ראיתי אותו בסרטונים מעוררי הפורבוקציה שלו
כנראה שאינכם יודעים שע''פ החוק אסור ליהודים להתפלל או להשתחוות בהר הבית
זה מגוחח מאוד אבל זה החוק - ולכן אלה שעולים להר הבית הם מתפללים בלב - זה לפחות מותר על פי החוק המגוחח הזה (מי יודע אולי גם את זה ישנו )
 
היום בדיוק דנתי על זה עם מישהו(מהכיוון ההפוך,של לבטל אותו..) כנראה מאת ה', כך שיש לי ממש רשימה:
הרב שלמה גורן, הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב צפניה דרורי, הרב נחום רבינוביץ, הרב יצחק שילת, הרב שמואל אריאל, הרב ישראל אריאל, הרב רא"ם הכהן, אפשר להמשיך למנות

כמובן אין זה מקומנו לדרג רבנים.ומכל מקום ברור שרוב מניין ובניין פוסקי הדור נגד באופן מובהק. אבל אני בהחלט יכול להבין מי שהרב שלו הוא אחד מהרבנים האלה,הרי כמו שאנחנו תלמידי מרן זצל ומרן שליטא אוכלים פפושדו בפסח,אע"פ שרוב הפוסקים האחרים עד כמה שאני יודע אומרים שזה ספק חמץ וכידוע כמה חמור חמץ בפסח.. עשה לך רב והסתלק מן הספק.

ועדיין,עיקר השאלה שלי היא על המושג של "התגרות בגויים" כך שאשמח להתייחס גם לזה :)
סליחה מה הדימיון לרבנים שהזכרת שחלוקים על כל גדולי הדור הזה והקודם חלק מהם בכלל לא נקראים גדולי ישראל כלל וכלל ואכמ''ל וגם עוד אתה מדמה זאת למחלוקת על אכילת פפושדו שיש מתירים ע''פ פסקו של מרן השו''ע . והאוסרים זה בגלל הרמ''א או בגלל כל מיני הוצעות שם רע להשוות את מחלוקת של עליה להר הבית לא דומה לא כמעט
 
טענה ששמענו ממך בדיוק לפני חודשיים...
ו... מה אתה רוצה מהרב @פשוט. אז אולי תגיד גם לפותח האשכול שחלילה לא יפתח אותו כי בדיוק לפני חודשים שוב העלו את הנושא?
מעלים את הנושא בלי סוף, אז גם מותר לרב @פשוט לטעון את טענותיו שוב.
ואגב הרב @בנימין לוריא עיין פה וקחנו משם.
 
אינני יודע מי הם אלו הזקנים, אך בתלמוד איתא סוף כתובות נשבעתי אתכם בנות ירושלים...אל תעירו ואל תעוררו ... שלא להתגרות באומות.
אז למה כבודו מתגורר בארץ ישראל? הרי הערבים לא מקבלים את זה שיש בארץ "הקדושה שלהם" יהודים
אם 3 השבועות בתוקף אסור לגור בא"י!
 
סליחה מה הדימיון לרבנים שהזכרת שחלוקים על כל גדולי הדור הזה והקודם חלק מהם בכלל לא נקראים גדולי ישראל כלל וכלל ואכמ''ל וגם עוד אתה מדמה זאת למחלוקת על אכילת פפושדו שיש מתירים ע''פ פסקו של מרן השו''ע . והאוסרים זה בגלל הרמ''א או בגלל כל מיני הוצעות שם רע להשוות את מחלוקת של עליה להר הבית לא דומה לא כמעט
אחרי כל הפלפולים והחילוקים, היסוד דומה - ברגע שיש למישהו רב הוא הולך אחריו באש ובמים. ואני לא יודע אם באמת ובתמים כל מי שחולק זה בהכרח בגלל הוצאת שם רע, או שהולך עם הרמ"א. יש רבנים טובים וגדולים שהולכים על פי ש"ע וייתכן שכמו בהרבה דברים - דעת הרבנים חלוקה לשם שמיים
 
השקפה אשכנזית ליטאית שלא שערוה אבותינו ורבותינו!
אכן השקפה גלותית מאוד
איני בא להכריע האם היא צודקת או לא,אני רחוק מלחלוק על חלק מגדולי הדור, רק נפשי בשאלתי , לפי מי שסובר שעדיין שלושת השבועות חלים ואסור לעורר את חמת אומות העולם,כיצד ייתכן שהוא גר בארץ ישראל ובפרט מן הפרט גר בירושלים?
 
הן עתה באתי בשניו'ת מדברי סופרים.
ברור לכל המסתכל בהלכה לאשורה שאין שום איסור על מי שעולה במסלול העלייה להר הבית ווודאי ווודאי שלא כרת. יש עליו אולי איסור שהוא מכשיל את הרבים שיכנסו בלא ידיעה כפי ידיעתו ויעברו על כרת. אך כבר למעלה מ12 שנים לא ניתנת כניסה ליהודים למקומות האסורים באיסור כרת (כיון שחמאס מקבל 2 דולרים על כל יהודי שנכנס לאזור המשטרה חסמה את הכניסה), ובכל אופן יש שלט בכניסה להר הבית ש'כל גדולי ישראל מתנגדים לעלייה להר הבית', וגם הרבנים המתירים הציבו שלט בכניסה להר שאומר ש'אין להכנס להר הבית בלא טבילה'. האם בשביל חשש שאיננו קיים נבטל את מצוות כיבוש הארץ?
אין פה ויכוח הלכתי כלל ועיקר, אלא ויכוח השקפתי בין אלו המתחשבים במצות כיבוש הארץ לבין אלו שאכן גם הם מתחשבים במצווה זו אך חושבים שקדמו לה עיניינים אחרים.
כל מי שיש לו יד ורגל בספרי אחרוני זמננו הספרדים, מבין שאילו היו מונחים בפרטים הנמצאים לפנינו היום דעתם הייתה נוטה להתיר, ומה שחתמו לאסור היה קודם המדידות שמדד הרב גורן.
בזמננו התברר שאכן צדקנו בדברנו, ואכן הרב משאש שחתם על הכרוז האוסר עלייה להר הבית, כאשר נודע לו מחקרו של הרב גורן עודד את העלייה.
גם הרב מרדכי אליהו סבר שיש עניין חשוב לעלות להר, אך הרגיש בחשש של הרב עובדיה ולכן הציע להקים בית כנסת בהר.
ידוע גם כי הגרח"ד הלוי והגר"ד שלוש התירו עלייה להר הבית. איני מדרג רבנים, אך הם לא נופלים ממרן הרב עובדיה ודעתם לגיטימית לא פחות, חוצפה היא לכנותם כ'רבנים סוג ב'' ואיני חושב שיש צורך להסביר זאת.
 
נערך לאחרונה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון