• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברוך דיין האמת: הגאון הרב צבי סימן טוב זצ"ל

אבל כבד: הגאון רבי צבי סימן טוב זצ"ל​

הלך לעולמו רבה של יהדות אפגניסטן בארץ ובעולם וראש הקיבוץ בישיבת חזון עובדיה, הגאון רבי צבי סימן טוב זצ"ל, שנודע כאחד מגאוני התורה ומי שהרביץ תורה עשרות בשנים. היה בן 87 בפטירתו​

משה ויסברג | ברוך דיין האמת10.2.2022 | 21:34
1644525489825.png
ברוך דיין האמת: אבל כבד בעולם התורה עם הסתלקותו של הגאון רבי צבי סימן טוב זצ"ל מזקני וגדולי הרבנים הספרדים שהרביץ תורה ויראה ונודע כאחד מגאוני התורה.

הגר"צ סימן טוב זצ"ל ייסד את הישיבה הגדולה 'אור התורה' הישיבה הספרדית הראשונה בבני ברק יחד עם הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל וכיהן בראשותה כ - 30 שנה שם העמיד המוני תלמידים.

במשך שנים הרביץ תורה בישיבת 'חזון עובדיה' שם כיהן כראש הקיבוץ הוא מסר שיעורים ושיחות מוסר, היה קשור בלו"נ למרן הגר"ע יוסף זצ"ל ולבנו הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א.

כמו כן שימש כרבם של יוצאי אפגניסטן בארץ ובעולם.

בבני ברק הנהיג את, בית מדרשו 'אור ברוך' ולמרות גילו המופלג שימש כראש כולל פעיל והיה דואג מידי חודש בחודשו למילגות לאברכים שלו שלומדים בהתמדה בכולל "נתיב בנימין" לבני יהדות אפגניסטן.

רבי צבי זצ"ל היה יהודי יקר מהדור של פעם, מתנהל בצניעות ופשטות מופלגת לעומת גדלותו העצומה בתורה ובמידות, והיה מתלמידי הבריסקער רב מנערותו.

בשנים האחרונות נחלש ובימים האחרונים הידרדר מצבו ורבים נשאו תפילה לרפואת הגאון רבי צבי מתתי'ה בן רבקה אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
 

תנועת ש"ס באבל: הגאון הגדול רבי צבי סימן טוב זצוק"ל​

  • ט׳ באדר א׳ ה׳תשפ״ב (פברואר 10, 2022)
  • פורסם: 23:24
  • עודכן: 23:24
  • אין תגובות
  • מרדכי הלפרין
תנועת ש"ס המומים מפטירת גאון הענווה והיראה, בקיא בכל מכני התורה, הרביץ תורה לאלפים והעמיד תלמידים הרבה מהם יצאו ראשי ישיבות ומוסדות מפארה של היהדות הספרדית התורנית, הגאון הגדול רבי צבי סימן טוב זצוק"ל

הורם הנזר והוסרה העטרה: תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, יו"ר התנועה אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, המומים ומבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, שריד לדור דעה.
תנועת ש"ס המומים מפטירת מגדולי וזקני הדור, גאון הענווה והיראה, בקיא בכל מכני התורה, הרביץ תורה לאלפים והעמיד תלמידים הרבה מהם יצאו ראשי ישיבות ומוסדות מפארה של היהדות הספרדית התורנית, זכה ליצוק מים על ידיהם של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ומרן חכם בן ציון אבא שאול זצוק"ל, חיזק ורומם קרנה של תורה – הגאון הגדול רבי צבי סימן טוב זצוק"ל.
הגאון הגדול רבי צבי סימן טוב זצוק"ל השיב הערב (חמישי) את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר שהזדכך בייסורים והוא כבן פ"ה שנים. המנוח זצוק"ל ייסד את הישיבה הגדולה 'אור התורה' הישיבה הספרדית הראשונה בבני ברק וכיהן בראשותה כ-30 שנה.
המנוח זצוק"ל הרביץ תורה ומוסר בישיבת 'חזון עובדיה' ושימש כרבם של יוצאי אפגניסטן בארץ ובעולם. "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והישיבות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה"', נמסר.
 
ברוך דיין האמת! וי לה לארעא דישראל שאבדה כלי חמדתה.
זכיתי להיות מקרובי משפחתו...
יה"ר שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות מארבע כנפות הארץ, אמן!
 
הלב ממאן להאמין על גודל האבידה. כולם דברו על ענוותנותו הגדולה, ואכן היה מיוחד במינו בזה כמו שכינהו מרן שליט"א בהלויה (ובשיעור הנוכחי) שהיה מגדולי הדור במידות. אבל צריך גם לדעת שהיה ענק ממש בגאונותו בתורה לא פחות מגדולי הדור שלנו, היה בקי בכל מכמני תורה, ויושר עיונו היה מבעית וחד מאוד. ואפי"ה קנה לעצמו את מידת השתיקה. מעולם לא דיבר דיבור שלא לצורך.

מה נאמר ומה נדבר. מה גדולה האבידה. על נועם צלו עת יוסר. ומתקו עת יוחסר. תמורתו תחת השמש לא תמצא. ויגון חסרונו מלב לא יצא. ת.נ.צ.ב.ה.
 
אנשי אמונה אבדו, גאון בעיון, גאון בענווה, זכיתי ללמוד עמו חברותא בביתו בהיותי בחור בישיבת סלבודקא
ראש ישיבת סלבודקה הרב ברוך רוזנברג זצ"ל אמר לי אז, שהרב זצ"ל הוא מגדולי הדור.
מורינו הרב זצ"ל סיפר לי שבהיותו צעיר היה הולך למעברות [מקום שבו שהו העולים מאפגניסטן] ומשכנע הורים להשים את בניהם בישיבות, וכשהיו מסכימים היה לוקחם ומפזרם בישיבות. וכשעלו על זה אנשי השלטון, נזפו בו ואיימו עליו, ואז הוא פנה לאחד השוהים במעברות אברהם עובדיה ז"ל וביקש ממנו שהוא ידבר עם ההורים של הילדים, וסיכם עמו שיארגן את הבחורים בלילה במקום מסויים, והיה מגיע הרב זצ"ל עם טנדר ואוספם.
שאלתי את מורינו הרב זצ"ל מהי העצה לזכור את התורה, השיב לי הרב זצ"ל, צריך להיות כמו סוחר, שאף לאחר שעת עבודתו כאשר הוא יוצא מחנותו, בדרך, הוא חושב על המסחר, וזה מתבטא שכל חפץ שהוא רואה הוא מיד מחשבן האם כדאי לו להזמין ולמכור וכו', כך גם בלימוד התורה תמיד צריך לחשוב ולהרהר בה אף אחרי שגמר ללמוד והוא בדרך.
עוד אמר לי הרב שליט"א שיש לחזור ולחזור על הלימוד. והוסיף שבפרק שירה נאמר שצפורת כרמים אומרת את הפסוק שיר למעלות אשא עיני אל ההרים מאין יבא עזרי, והטעם לכך, שבגמ' שבת מובא שהיו אוכלים אותה לרפואה, והסגולה שבה שהיא מועילה לזכרון, והציפור מבקשת מה' שאנשים יחזרו על לימודם מאה ואחד פעמים כמנין 'מאין' ואז לא יצטרכו לחזר אחריה, וזה שאומרת 'מאין, יבא עזרי'.
הרב זצ"ל היה חזן בימים נוראים בישיבת חזון עובדיה, כאשר היה אומר 'ואתה ברחמיך הרבים תחפוץ בנו ותרצנו' היה בוכה בדמעות שליש, והבננו את החשיבות של המשפט הזה שאנו אומרים במרוצה.
נקוה שדמותו והנהגתו תיהיה חקוקה בתוכינו שנלמד מדרכיו.
הכותב בדמע
מאיר ירחי
 
השיעור השבועי של מרן הראשל"צ שליט"א מוקדש השבוע לעילוי נשמתו!
מרן דיבר עליו בתחילת השיעור:
הנה מה שאמר הרב בשיעור כפי שהובא בעלון "השיעור השבועי":
ברצוני להקדיש את השיעור לעילוי נשמת הגאון הצדיק רבי צבי מתתיה סימן טוב בן יששכר ורבקה, שנפטר לבית עולמו בשבוע האחרון. היה ר"מ אצלנו בישיבת "חזון עובדיה" במשך עשרים וחמש שנה, ולפני כן עמד בראשות ישיבת "אור התורה" בבני ברק, והעמיד תלמידים הרבה במשך שנים. בשנת תשל"ט כאשר מרן האבא נסע לאירן להקים בית דין ולטפל בכל מיני בעיות שהיו שם, אחת הבעיות היתה בדין ירושה בבנות [א.ה. ראה דין זה ביחו"ד ח"ד סי' סה], לפני בואו מרן שלח לשם את רבי צבי סימן טוב: לך בבקשה לאירן ותראה מה צריך תיקון, ואכן הלך ובדק וחזר למרן וסיפר לו.
היה דבוק להלכותיו של מרן זצ"ל, הוא למד אצל מרן לפני כשבעים שנה כאשר מרן חזר ממצרים, אז מינו את מרן כר"מ בישיבת "מקור חיים" שהיתה בסמוך לתחנת רכבת בירושלים, שם לימדו הרב טורצ'ין והרב שבדרון, ובין הלומדים היו גם חכם משה צדקה ואחיו חכם דוד, והמנוח. למד גם בישיבת בריסק, זה חידוש, אפגני למד בבריסק... ושם למד את שיטת הלימוד שלהם, וכן למד את שיטת הלימוד הספרדית אצל ראש הישיבה חכם עזרא עטיה, ושילב בין השיטות, היה מלא וגדוש. היה אחד מגדולי הדור במידות ובענווה, היה מיוחד.
כאשר מרן נפטר לפני שמונה שנים, למחרת השבע ה רבי צבי הגיע אצלנו לישיבה וערך הספד על מרן, וסיפרו לי הבחורים שלא הפסיק לבכות, בכה ובכה, כל כך היה דבוק במרן! במשך כל השנה הראשונה לפטירתו של מרן היה מגיע מבני ברק לישיבה בירושלים פעמיים בשבוע ונותן שיעור, ולפני כל שיעור היה מדבר על מרן ומספר עליו סיפורים ובוכה. יהי רצון שזכותו תגן על כל בני משפחתו ועלינו, ונזכה לתחיית המתים ולגאולה השלימה.
 
חזור
חלק עליון