• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

נט בר נט בשעת בישול

בודאי שכן.
יש להדגיש שדווקא שהסיר יש בו רטיבות מבחוץ, ולא לכלוך של בשר/חלב בעין.
אז למה מרן שליט"א הביא דוקא דוגמא של סיר עם ירקות שנפל עליו מבחוץ טיפה ממין אחד, ורוצה את הירקות לבשל עם המין השני.
היה למרן שליט"א בילקי"ו לחדש טפי. שגם שני הסירים בשר וחלב ויש ביניהם רטיבות מותר.
 
שאלה טובה.
אך התירוץ פשוט, דבהגעלה טעם הבשר ונחלה נפגשים בנ''ט השני, ולא בנ''ט השלישי כמו במקרה שלך.
אבל גם בסיר בשרי וסיר חלבי צמודים ולחות ביניהם זה טעם ישיר כמו בהגעלה של הש"ע.
 
למה אסלר לכתחילה?
אני רואה שמישהו שאל פה בדיוק. זה אחד מחברי הפורום?
עיין בבית יוסף היטב בסימן צה'. אין לי כח להאריך, אבל בקיצור. יש מח' שם אם יש חשש ששתיהם יגעו זה בזה, ויעבור מהבליעה, ואף למ''ד נט בר נט שרי יהיה אסור, ולכתחי' השו''ע חושש לזה.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון