אז למה מרן שליט"א הביא דוקא דוגמא של סיר עם ירקות שנפל עליו מבחוץ טיפה ממין אחד, ורוצה את הירקות לבשל עם המין השני.בודאי שכן.
יש להדגיש שדווקא שהסיר יש בו רטיבות מבחוץ, ולא לכלוך של בשר/חלב בעין.
הש"ע כתב שלא להגעיל כלי בשר וחלב ביחד עם שניהם בני יומן. מדוע אם גם במציאות הנ"ל מותר?בודאי שכן.
יש להדגיש שדווקא שהסיר יש בו רטיבות מבחוץ, ולא לכלוך של בשר/חלב בעין.
שאלה טובה.הש"ע כתב שלא להגעיל כלי בשר וחלב ביחד עם שניהם בני יומן. מדוע אם גם במציאות הנ"ל מותר?
אה''נ.אז למה מרן שליט"א הביא דוקא דוגמא של סיר עם ירקות שנפל עליו מבחוץ טיפה ממין אחד, ורוצה את הירקות לבשל עם המין השני.
היה למרן שליט"א בילקי"ו לחדש טפי. שגם שני הסירים בשר וחלב ויש ביניהם רטיבות מותר.
אבל גם בסיר בשרי וסיר חלבי צמודים ולחות ביניהם זה טעם ישיר כמו בהגעלה של הש"ע.שאלה טובה.
אך התירוץ פשוט, דבהגעלה טעם הבשר ונחלה נפגשים בנ''ט השני, ולא בנ''ט השלישי כמו במקרה שלך.
שכחתי...אבל גם בסיר בשרי וסיר חלבי צמודים ולחות ביניהם זה טעם ישיר כמו בהגעלה של הש"ע.
למה אסלר לכתחילה?שכחתי...
לדעת השו"ע, בדיעבד, גם בסיר חלבי ובשרי ביחד בהגעלה, מותר (צה' ס"ג, ובש"ך שם סק"ט).
עיין בבית יוסף היטב בסימן צה'. אין לי כח להאריך, אבל בקיצור. יש מח' שם אם יש חשש ששתיהם יגעו זה בזה, ויעבור מהבליעה, ואף למ''ד נט בר נט שרי יהיה אסור, ולכתחי' השו''ע חושש לזה.למה אסלר לכתחילה?
אני רואה שמישהו שאל פה בדיוק. זה אחד מחברי הפורום?