מעודי הייתי שואל את עצמי, מה הכוונה במה שכולנו אומרים בכתר וכו' "כבודו מלא עולם ומשרתיו שואלים איה מקום כבודו", הרי אם "כבודו מלא עולם" מה מקום יש עוד לשאול "איה מקום כבודו"?
חיפשתי קצת וראיתי בראשונים כמה ביאורים בזה, ובהיות שאני חושש לחטוא בלשוני אם אכתוב את דבריהם כהבנתי, אעתיק לכת"ר הציטוטים שראיתי. ומסתמא ישאל כבודו ל @הרב דורון רונן - כונת הלב והוא יפתח מאוצרו הטוב בזה
פירוש התפילות לר"י בר יקר {קובץ שיטות קמאי ברכות כא}
מחזור ויטרי חלק א'
אבודרהם
וכד תידוק תשכח עוד פירושים רבים
רק בדרך אגב אני מביא כאן דבר מעניין שראיתי בספר תורת חסד לאברהם עמ' 182
מעודי הייתי שואל את עצמי, מה הכוונה במה שכולנו אומרים בכתר וכו' "כבודו מלא עולם ומשרתיו שואלים איה מקום כבודו", הרי אם "כבודו מלא עולם" מה מקום יש עוד לשאול "איה מקום כבודו"?
אין לי עסק בקבלה אבל לפי הפשט ברור שודאי שהקב"ה נמצא בכל מקום אלא שיש מקום שהקב"ה נמצא בו יותר והיינו בשמים כדאמרי' בברכות מח. אביי ורבא הוו יתבי קמיה דרבה, אמר להו רבה: למי מברכין? אמרי ליה: לרחמנא. - ורחמנא היכא יתיב? רבא אחוי לשמי טללא, אביי נפק לברא אחוי כלפי שמיא. אמר להו רבה: תרווייכו רבנן הויתו. היינו דאמרי אינשי: בוצין בוצין מקטפיה ידיע. ע"כ ואיפה בשמים? מרוב שזה גבוה גבוה אינם יודעים איה