קריאת תהילים בזמן האזעקה. לפנות בוקר, ללא נטילת ידיים וללא ברכות התורה, שזה בדרך תחינה לה' שישמרינו ולהרגיע הילדים. האם דיברו בזה הגדולים?
אתה מביא רק ציטוטים של מקומות, ושהסכימו וכו'. אבל מה אמרו שם ומה הסכימו. שמה? שמותר? שאסור? שאפשר?.....ראיתי למרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז זצוק"ל שנדבר בזה בספרו שו"ת 'בית נאמן' חלק שלישי חאו"ח סי' י"ב (עמ' ל"ד), בתשובה מחשון התשמ"ט. ושם ציין לדברי הרמב"ם בשו"ת פאר הדור (סי' ק"ד), ולהערת הראש"ל הגר"ד יוסף שם. והוסיף הגר"מ כי "הסכים לו מר אביו הגאון (נר"ו) בספר ילקוט יוסף החדש (עמוד נ"ז בהערה)".
אתה מביא רק ציטוטים של מקומות, ושהסכימו וכו'. אבל מה אמרו שם ומה הסכימו. שמה? שמותר? שאסור? שאפשר?.....
ציינתי שדיברו והיכן. הוא אשר ביקשת...קריאת תהילים בזמן האזעקה. לפנות בוקר, ללא נטילת ידיים וללא ברכות התורה, שזה בדרך תחינה לה' שישמרינו ולהרגיע הילדים. האם דיברו בזה הגדולים?
אין לפני את כל הנ"ל. אז אולי תצטט מה כתבו.ציינתי שדיברו והיכן. הוא אשר ביקשת...
אין לפני את כל הנ"ל. אז אולי תצטט מה כתבו.
הזמן קצר ורוצים הגנה. וכן רוגע לילדים שמשהו שומר עליהם. ולהעסיק אותם בזהלמה לא לברך?
תברך איתם! הם גם חייבים בברכת התורההזמן קצר ורוצים הגנה. וכן רוגע לילדים שמשהו שומר עליהם. ולהעסיק אותם בזה
וכן פסק מרן שליט"א שאפשר אף קודם נט"י
הצג קובץ מצורף 34459
מרן שליט"א פה. לא התייחס לברכות התורה.
לכאורה קשה דסתם ויש הלכה כסתם, והסתם כתב בסימן מז שאסור