נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
בדעת מרן על כל פנים בקובץ בית הלל וכן עדות מרן הרשלא"צ שלא לברך אף בשבת חתן בבית מלון. ובשבע ברכות של ביתו של הגר"י שהובא כאן הורה לתת לאשכנזי שיברךמצו"ב תשובה בדבר המצוי מאד שעושים שבת חתן בבית הארחה וכד'
אם יכולים בני ספרד לברך שם ז' ברכות.
דיון בדעת מרן זצ"ל מעמ' רסו'
אשמח לתגובותיכם
בפרט לגבי דעת מרן ולגבי מה שהעלתי להלכה
ראה בפנים עדות בנו של הגר"א יוסף שברכו בנוכחות מרן זצ"ל ז' ברכות בשבת חתן שלו ושל אחיווכן עדות מרן הרשלא"צ שלא לברך אף בשבת חתן בבית מלון
איזה קובץ?בדעת מרן על כל פנים בקובץ בית הלל
הפסק היה על ברכת אשכנזי שם. אלא שלענ"ד הרוצה לברך שם אף ע"י ישראל יש לו על מה שיסמוך,הורה לתת לאשכנזי שיברך
איזה קובץ?
דברים ידברו בעד עצמם. שים לב לתאריך של התשובה.ראה בפנים עדות בנו של הגר"א יוסף שברכו בנוכחות מרן זצ"ל ז' ברכות בשבת חתן שלו ושל אחיו
הוא שאמרתיאפשר שיש ללמוד מעדותו של הגר"א שאין למחות ביד המברכים
דברי היה רק בעיקר בדעת מרן הגרע"י זצוק"ל לא מעברהפסק היה על ברכת אשכנזי שם. אלא שלענ"ד הרוצה לברך שם אף ע"י ישראל יש לו על מה שיסמוך,
וכעדויות הנ"ל, וכפסק הגדולים שהוזכרו בפנים, וכמובן עם כל הצירופים הנ"ל,
ובפרט שדעת הכנה"ג בשם הרדב"ז (ולא מצאתי חולקים בזה) שכשאין מקום בדירתם, וכפי שמצוי מאד היום (עכ"פ אצל בני ספרד, וד"ל), יש לברך ז' ברכות במקום אחר
עכשיו ראיתי מה שכתבת בסוף זה העתקה של הגר"מ אליהו זצוק"ל ולא דבריך.עדיין לא ראיתי את כל התשובה של כת"ר בעז"ה בל"נ במוצ"שדברי היה רק בעיקר בדעת מרן הגרע"י זצוק"ל לא מעבר
יש"כ.כפי שהובא בספר שש משזר של הר' שניאור זלמן רווח,
????יש הבדל בין הוראה של מרן זיע"א
מ"מ יש בזה עדויות סותרות
????
ראית הוראה של מרן זיע"א שלא לברך בשבת חתן??
יש הבדל בין הוראה של מרן זיע"א לבין דברים שנעשו בפניו, זה שעשו כן בפניו של מרן זיע"א אינו ראיה שסובר כך, ומדלא מיחה ג"כ אינה ראיה.
מ"מ יש לנו כתב ידו הנ"ל. מסיון תשע"ב. והובא ביחוה דעת שהזכירו כאן. ובודאי דלא מסתברא שחזר בו מאז. ולענ"ד לכל היותר מה שאפשר לומר מעדויות אלו בדעת מרן הגרע"י זצוק"ל זה כנ"ל, שאין למחות ביד המברכים. ולכא' כיון שמדובר בעדויות של בני משפחתו ולא בסתם שבת חתן שהיה נמצא בה שפיר אפשר להסיק כנ"ל. (וכיו"ב אמרתי ליישב את העדויות הסותרות בענין ברכת ברכת הבמבה שהעיקר הוא בורא פרי האדמה אבל על הכל מברך שהכל. ואכמ"ל. ודו"ק כי קצרתי). ואפשר שיש קצת ראיה מהכתוב כאן:ראיתי את דברי מרן זצ"ל ובנו שיחיה שהבאת. יש"כ.
אך בפנים כתבתי שעל פי עדויות הנ"ל אולי מרן זצ"ל חזר בו
כפי שמצאנו שהקל יותר בשנים האחרונות כשישנם כמה ספיקות.
אך בעיקר מעניין מה יענו על דברי הכנה"ג בשם הנ"ל הרדב"ז הנ"ל
(שהיה לפני 500 שנה, כמו שהדגיש הרשלא"צ בעלון שהבאת)
שמסתברים דבריהם טובא, ולכאורה לא נמצא מי שחולק על דבריהם.
הובא כבר לעיל.בשו"ת שש משזר (להגרש"ז רווח, ח"ב עמ' שלג) כתב: ושוחחתי עםידידינו הדגול הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א,בן הגר"א (הרב אברהם יוסף) שליט"א, נכד למרן זצ"ל, ושח לי שבשבת חתן שלו עצמו היה מרן עמם בשבת, ובירכו את כל השבע ברכות בלא לחסר מאומה, ושכך היה המעשה גם אצל אחיו הגדול הגאון רבי עובדיה, עכ"ד בעל המעשה.
וכשמרן היה עמם בטוח שהשתתף בברכות, וכי יברכו בלי לכבד את מרן!?