• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אקדח לאברך

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני הבוקר (שני) בצומת רמות בירושלים חוסלו על ידי אברך חרדי שקיבל רישיון לנשק לפני כשנה ומפקד כיתה בחטיבה החרדית "החשמונאים".

גיסו של האברך סיפר לרדיו 'קול ברמה': "גיסי היה בדרך לכולל, יש לו נשק שירש מסבא שלו וקיבל את הרישיון בזכות הרפורמה של בן גביר. הוא גמר על המחבלים את המחסנית. עדי ראיה טוענים שהנהג היה שותף לפיגוע"
אני חושב שלאברך היה רבים ביד מעטים רשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך.
 
שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני הבוקר (שני) בצומת רמות בירושלים חוסלו על ידי אברך חרדי שקיבל רישיון לנשק לפני כשנה ומפקד כיתה בחטיבה החרדית "החשמונאים".

גיסו של האברך סיפר לרדיו 'קול ברמה': "גיסי היה בדרך לכולל, יש לו נשק שירש מסבא שלו וקיבל את הרישיון בזכות הרפורמה של בן גביר. הוא גמר על המחבלים את המחסנית. עדי ראיה טוענים שהנהג היה שותף לפיגוע"
זה מזכיר לי את הסיפור שרה''י רבנו יהודה צדקה זצוק''ל התנגד לטלפון בבית ואחר שלחצו הוא הסכים כעבור כמה ימים נתקע בבית והתקשר לחתנו הגר''י אשכנזי שליט''א שיבאו לחלץ אתו אז אמרו לו הרב רואה איך צריך טלפון השיב להם הרב אם לא היה טלפון לא הייתי נתקע בבית וד''ל
 
זה מזכיר לי את הסיפור שרה''י רבנו יהודה צדקה זצוק''ל התנגד לטלפון בבית ואחר שלחצו הוא הסכים כעבור כמה ימים נתקע בבית והתקשר לחתנו הגר''י אשכנזי שליט''א שיבאו לחלץ אתו אז אמרו לו הרב רואה איך צריך טלפון השיב להם הרב אם לא היה טלפון לא הייתי נתקע בבית וד''ל
פיגועים היו עוד לפני כן
 
זה מזכיר לי את הסיפור שרה''י רבנו יהודה צדקה זצוק''ל התנגד לטלפון בבית ואחר שלחצו הוא הסכים כעבור כמה ימים נתקע בבית והתקשר לחתנו הגר''י אשכנזי שליט''א שיבאו לחלץ אתו אז אמרו לו הרב רואה איך צריך טלפון השיב להם הרב אם לא היה טלפון לא הייתי נתקע בבית וד''ל
אכן דברים כדורבנות.
דומה הדבר לבחור ישיבה שיתגייס ויציל נפשות רבות,
היעלה על הדעת של מאן דהו להגיע למסקנה שיש לבחורי ישיבה להתגייס ולהביא ראייה מאותו בחור???

המעשה כאן עם האברך אינו מעלה ואינו מוריד לשאלה העקרונית שאותה יש להגיש לגדולי ישראל, וגדולי ישראל [מנחי דרכם של בני התורה והישיבות הליטאיות. בנוגע לחסידיות - איני יודע] כידוע לא עודדו שימוש והתעסקות עם נשק כלל, אלא תולעת ישראל כוחה בפיה כו'. וכל אחד יעשה כהנחיית רבותיו.
 
עד מתי החרדים יהיו למשיסה ! הדבר גובל בפיקוח"נ לדעתי. הישמעלים יודעים זאת ומנצלים זאת.
כל הבעיה שמבאים ראיה מאתו אברך היום שהיה לו נשק ואם לא היה אז חלילה מה היה קורה זה גובל בגבול של כפירה הרבה דרכים למקום
ולגבי עצם הדיון לשאת נשק אין שום איסור בכך כל אחד היתייעץ עם רבותיו וזה לא דומה לגיוס לצבא שמד (רוחני)
 
ספרדים להיכן נעלמו מדבריך?
ישיבות ליטאיות זה כולל גם את הישיבות הספרדיות בארה"ק שכמעט כולן מונחות על ידי הקו הליטאי. וגם הרשלצי"ם מרן רבי יצחק ורבי דוד שליט"א גדלו בקו זה ואף מנחים את שומעי לקחם בקו זה.

ונא אל תסיטו כעת את הנידון כאן לנושא עדתי.
 
וגדולי ישראל [מנחי דרכם של בני התורה והישיבות הליטאיות. בנוגע לחסידיות - איני יודע] כידוע לא עודדו שימוש והתעסקות עם נשק כלל, אלא תולעת ישראל כוחה בפיה כו'.
מה שאני יודע שהתירו אפילו בשבת לבוא לבית הכנסת עם נשק ושכדאי שבכל בית כנסת יהיה לפחות אחד עם נשק....
שמואל ב פרק א פסוק יח
וַיֹּ֕אמֶר (דוד) לְלַמֵּ֥ד בְּנֵֽי־יְהוּדָ֖ה קָ֑שֶׁת
למען תחיה אתה - מכאן היה ר' עקיבא אומר, חייב אדם ללמד את בנו לשוט על המים, ואם לא למדו חייב ללמד את עצמו, מאי טעמא למען תחיה אתה כתיב (ירושלמי קידושין) וה"ה כאן
 
נערך לאחרונה:
מה שאני יודע שהתירו אפילו בשבת לבוא לבית הכנסת עם נשק ושכדאי שבכל בית כנסת יהיה לפחות אחד עם נשק....

מה הקשר בין זה לבין שאברך יוציא רשיון לנשק?? מותר בשבת לשאת נשק לדעת הגרש"ז ועוד, אך מכאן ועד להמליץ לאברך להוציא רשיון לנשק הדרך רחוקה. כמו שתביא ראיה שמותר לבחור ישיבה להתגייס מכך שמותר לחיילים עם מדים להגיע לביהכ"נ...

שמואל ב פרק א פסוק יח
וַיֹּ֕אמֶר (דוד) לְלַמֵּ֥ד בְּנֵֽי־יְהוּדָ֖ה קָ֑שֶׁת
למען תחיה אתה - מכאן היה ר' עקיבא אומר, חייב אדם ללמד את בנו לשוט על המים, ואם לא למדו חייב ללמד את עצמו, מאי טעמא למען תחיה אתה כתיב (ירושלמי קידושין) וה"ה כאן
חייב גם אדם ללמד את בנו אומנות, אז תשלח את בנך לאורט?
הגר"א וסרמן זצ"ל הי"ד אמר שהיום מי שנשלח ללמוד מלאכה הרי הוא בבחינת 'מתה מחמת מלאכה' וזה פוטר אותנו מהחיוב הזה, כך היום 'מתה מחמת גיוס' וזה פוטר אותנו מהמצוה 'ללמד בני יהודה קשת' ונעדיף ללמד בני יהודה 'קצות' ויביע אומר...
כל דור עם נסיונותיו, וגדולי ישראל הם שומרי הדור שה' הניח בכל דור ודור להנחות את צאן מרעיתו, וברוך שמסר עולמו לשומרים.
 
מה הקשר בין זה לבין שאברך יוציא רשיון לנשק?? מותר בשבת לשאת נשק לדעת הגרש"ז ועוד, אך מכאן ועד להמליץ לאברך להוציא רשיון לנשק הדרך רחוקה. כמו שתביא ראיה שמותר לבחור ישיבה להתגייס מכך שמותר לחיילים עם מדים להגיע לביהכ"נ...
אתה כתבת ש"גדולי ישראל לא עודדו שימוש והתעסקות עם נשק כלל" והנה עודדו שימוש והתעסקות בנשק לבוא איתו בשבת לבית הכנסת ושיהיה משהו תמיד עם נשק...

כך היום 'מתה מחמת גיוס' וזה פוטר אותנו מהמצוה 'ללמד בני יהודה קשת' ונעדיף ללמד בני יהודה 'קצות' ויביע אומר..
מה הקשר גיוס לבין רשיון לנשק
אולי גם יהיה אסור להחזיק טלפון ולהוציא רשיון לרכב בגלל שבגיוס צריך טלפון ורשיון...
 
חזור
חלק עליון