לכאורה בחשבון יוצא שכיון שעטיפות החטיפים לא משתמשים בהם ובפרט כאשר נקרעו שלא ראויים לשימוש שיש בהם בעיה של מוקצה
הנה מרן מלכא זצוקל כתב
השאלה אם ה"ה לענין שקיות מזון שנגמרו
- אם באמת נקרעו ולא ראויים כעין מלאכתם הראשונה יש הוי מוקצה. (אם הסירם מידו)לכאורה בחשבון יוצא שכיון שעטיפות החטיפים לא משתמשים בהם ובפרט כאשר נקרעו שלא ראויים לשימוש שיש בהם בעיה של מוקצה





היתר כללי מאוד,ועוד יש שהיקלו שראוי ללמד לקטן אותיות.
יש קצת סתירות- אם באמת נקרעו ולא ראויים כעין מלאכתם הראשונה יש הוי מוקצה. (אם הסירם מידו)
- אולם אם לא נקרעו יש לדמות זאת לשברי כלים שמותר לטלטלם אי חזי למלאכתם הראשונה, ועוד שמצוי כמה פעמים שכן מחזירים את החטיף לשקית לקטנים, ועוד יש שהיקלו שראוי ללמד לקטן אותיות.
וכן משמע בחזו"ע לעיל שכל הדוגמאות שהביא אין הדרך להשתמש בהם שנית כמעט (חוץ מבקבוקי פלסטיק)
- וכן פסקו כמה ממחברי זמנינו.
הצג קובץ מצורף 39220הצג קובץ מצורף 39221הצג קובץ מצורף 39218
הצג קובץ מצורף 39219הצג קובץ מצורף 39222
לא, אבל חזי לאצטרופי.היתר כללי מאוד,
זכורני שרוב הפוסקים לא סמכו על היתר זה בפ"ע
האם כבודו מצא מי מהפוסקים שהורה שטעם זה מספיק בפ"ע?
כוונתך לברכת איש.צ"ב מנ"ל לברכת בנימין החילוק שכתב בסוגריים
ובפרט שאין זו באמת כלי "שלם"
אין באוצה"ח.לא טרחת להביא את אור ההלכה