• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם עטיפה של חטיף הוי מוקצה

הנה מרן מלכא זצוקל כתב
השאלה אם ה"ה לענין שקיות מזון שנגמרו
לכאורה בחשבון יוצא שכיון שעטיפות החטיפים לא משתמשים בהם ובפרט כאשר נקרעו שלא ראויים לשימוש שיש בהם בעיה של מוקצה
- אם באמת נקרעו ולא ראויים כעין מלאכתם הראשונה יש הוי מוקצה. (אם הסירם מידו)

- אולם אם לא נקרעו יש לדמות זאת לשברי כלים שמותר לטלטלם אי חזי למלאכתם הראשונה, ועוד שמצוי כמה פעמים שכן מחזירים את החטיף לשקית לקטנים, ועוד יש שהיקלו שראוי ללמד לקטן אותיות.
וכן משמע בחזו"ע לעיל שכל הדוגמאות שהביא אין הדרך להשתמש בהם שנית כמעט (חוץ מבקבוקי פלסטיק)

- וכן פסקו כמה ממחברי זמנינו.

1762166777675.png1762166810898.png1762166690969.png
1762166735764.png1762166900541.png
 
- אם באמת נקרעו ולא ראויים כעין מלאכתם הראשונה יש הוי מוקצה. (אם הסירם מידו)

- אולם אם לא נקרעו יש לדמות זאת לשברי כלים שמותר לטלטלם אי חזי למלאכתם הראשונה, ועוד שמצוי כמה פעמים שכן מחזירים את החטיף לשקית לקטנים, ועוד יש שהיקלו שראוי ללמד לקטן אותיות.
וכן משמע בחזו"ע לעיל שכל הדוגמאות שהביא אין הדרך להשתמש בהם שנית כמעט (חוץ מבקבוקי פלסטיק)

- וכן פסקו כמה ממחברי זמנינו.

הצג קובץ מצורף 39220הצג קובץ מצורף 39221הצג קובץ מצורף 39218
הצג קובץ מצורף 39219הצג קובץ מצורף 39222
יש קצת סתירות
אם זה ראוי למלאכתם אז בפתיחה תיקנת כלי
לא טרחת להביא את אור ההלכה
 
היתר כללי מאוד,
זכורני שרוב הפוסקים לא סמכו על היתר זה בפ"ע
האם כבודו מצא מי מהפוסקים שהורה שטעם זה מספיק בפ"ע?
לא, אבל חזי לאצטרופי.
צ"ב מנ"ל לברכת בנימין החילוק שכתב בסוגריים
ובפרט שאין זו באמת כלי "שלם"
כוונתך לברכת איש.
והחילוק פשוט שבשברי כלים לא כתוב שצריך שיעמדו ממש למלאכתם הראשונה, אלא רק שיהיו ראויים לכך.
לא טרחת להביא את אור ההלכה
אין באוצה"ח.
 
חזור
חלק עליון