לא ראיתי מה כתב הרב עדס
אך מה שכן אני יודע
שבמחזור ויטרי הכניסו בדפוסים הישנים ראשונים אחרים לתוך הספר וכגון מספר התרומה.
ומה שקושר לנידו"ד הוא- שיש שציינו שגם המחזור ויטרי ס"ל כהתרומה והפרנס, והוא- דבספר מחזור ויטרי בסוף הל' חנוכה ישנו קטע שכתוב הל' חנוכה מר' ברוך בעל ספר התרומה, ושם מובא הלשון ספר התרומה הנ"ל, וייחסו- שהנה גם המחזור ויטרי העתיק את בעל התרומה וס"ל כוותיה.
אך זה אינו- דהא המחזור ויטרי היה לפני ספר התרומה, וכלל לא יכול להעתיק ממנו, דהמחזור ויטרי הוא תלמידו של רש"י, ואילו ר' ברוך בעל התרומה הוא תלמיד של ר"י הזקן ור"י הזקן הוא תלמיד של ר"ת שר"ת נכדו של רש"י, דוודאי אין קשר ביניהם ואין יכול להעתיקו, אלא- המעתיק את כתב היד של המחזור ויטרי הוסיף מעצמו הל' חנוכה מבעל התרומה ואין קשר למחזור ויטרי בזה.
ולא זו בלבד אלא דבמחזור ויטרי גופיה כתוב איפכא מספר התרומה הנ"ל.
והוא, במחזור ויטרי- בסדר חנוכה סי' רל"ו וז"ל, א"ר ששת "אכסנאי דלא נסיב איתתא" חייב בנר חנוכה א"ר זירא וכו',
דבפשטות- סתם אכסנאי שאינו נשוי בלי חילוקים אלא עצם שאינו נשוי חייב בהדלקה, ולא חילק כהתרומה דדווקא שלא הדליקו עליו בביתו.