• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תספורת בשנה זו לנוהגים כהאר"י ז"ל

וע' יחו"ד ח"ד סי כ' שהאריך מרן ג"ע לבאר שגם לפי הקבלה אין בית מיחוש בדבר להסתפר בלילה.
עיינתי שם היטב, ומה שראיתי זה שהרב זצ"ל ביאר מנהג המקובלים לא להסתפר מחצות היום, שאין הטעם מחמת קבלה, ושהדינים שולטים וכו' כפי שפירש החמדת ימים, אלא מצד הפשט שלא להסתפר קודם מנחה וכפי שהביא שם מהרבה פוסקים.
אך לא זכיתי להבין מה זה נוגע למנהג המקובלים שלא להסתפר בלילה כפי שהביא שם מהגרח"פ, ואמנם הביא בשם המנחת אלעזר ממונקאטש שכן אפשר להסתפר בלילה, עיי"ש, אך למיטב ידיעתי דעת חכמי הקבלה שלא להסתפר בלילה.
ואשמח ואודה למי שיבאר לי דבריו זיע"א.
 
אמנם חשבתי לפתוח דיון חדש בנושא זה, מכיון שנשאלתי השנה אם יהיה אפשר להסתפר ביום רביעי בלילה, ובמושכל ראשון חשבתי להשיב כמו שטענו כאן שהרי המקובלים אינם מסתפרים בלילה, ומי שנוהג כהמקובלים לא יכול לתפוס החבל משני ראשיו, אך שוב מצאתי בתורה בציון המוזכר כאן שכתב גוף המנהג וטעם הדבר, ואעתיק נא דבריו
1684617761379.png1684617848032.png

ואיוותה נפשי לתור ולראות מהו ספר בית מועד שהזכיר, ומאת ה' בא לידי העלון עלים לתרופה של בעלז ושם ראיתי שציינו לעמוד נג, ותהלות לה' מצאתי ספר זה באוצר החכמה, והנה לשונו ככתבה
1684617991420.png
ובעודי מצוי שם ראיתי שהביא עוד עדות יותר מפתיעה שנוגעת גם למה שדנו החכמים למעלה, וז"ל:
1684618059469.png

ואודות ספר זה כתוב שם בהקדמה שהיה עד היום [נדפס תשעא] בכתב יד והספר מוזכר הרבה בשמן ששון ועוד בעלי קבלה והוא בכת"י מהרח"ו ותלמידיו
 
חזור
חלק עליון