נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
כלומר שיש חזן שאומר בקול מקורבנות/הודו?רוב דכל הישיבות מתחילים מקורבנות ויש כאלו מהודו
סליחה, לא זו כונתי אלא כל הציבור אומרים ביחד וכן גם כמעט בכל בית כנסת ספרדי של אברכים זה כך שכל הציבור אומר בקול ללא חזן
סי' קכ"ו - בשבת שחרית מתפללין בפירוד עד שוכן עד ומשוכן עד מתחיל הש"ץ. והוא בעצמו מתחיל ב"ש ואומר פד"ז בקול רם עד שוכן עד וכן ביו"ט:ומה באמת כתוב במעשה רב?
זה מה שרציתי לדעת.. לא הרגשתי נעים עם זה שאנשים מתחילים לגלוש לכל מיני מקומות במקום להתייחס לגוף השאלה ולעצם בירור הדיןמה שיותר רואים הוא שהחזן מתחיל בקול מישתבח בעולם הישיבות גם אצל הספרדים, זה כפי מה שאני יודע בנושא. ויש בזה גם מעלה שיש כאלה שיותר מתרכזים כך או שפשוט התרגלו לזה.
עולם הישיבות התחיל מארצות אשכנז, ולכן 'הסגנון הישיבתי' הוא בעצם הסגנון האשכנזי.וברור הוא הדבר (ושמעתי כן מכמה בני תורה חשובים בעירנו) שאין הם חפצים לשלוח את ילדיהם למקומות בהם התפילות שונות מסגנון התפילה הישיבתי (שדרך אגב משום מה אנשים ישר משייכים זאת למנהגי אשכנז או שאנשים מפחדים כאשר שומעים מילה זאת ולא מובן מדוע).
לשים לב שלא מערבבים בין מנהגים ישיבתיים למנהגים ליטאיים.
אז אל תגלוש בכלל,סי' קכ"ו - בשבת שחרית מתפללין בפירוד עד שוכן עד ומשוכן עד מתחיל הש"ץ. והוא בעצמו מתחיל ב"ש ואומר פד"ז בקול רם עד שוכן עד וכן ביו"ט:
זה מה שרציתי לדעת.. לא הרגשתי נעים עם זה שאנשים מתחילים לגלוש לכל מיני מקומות במקום להתייחס לגוף השאלה ולעצם בירור הדין
וגם בלי מבטא מהירות וכו' למי שהתרגל שנים בישיבה לשקט בתפלה זה יכול לגרום לבלבול והפרעה.לא הבנתי מה הבעיה אם כותבים בלוח מודעות את הזמנים של הקורבנות בשעה 7 , הודו בשעה 7.15\ וישתבח או נשמת בשעה 7.25? בשביל מה צריך שאחד יגיד בקול?
ולמרות שכך המנהג אצלינו מדורי דורות שאחד קורא, אבל במציאות כשאחד קורא בקול לפעמים אין מי שיקרא ואז מתחילים להתעכב, או שלפעמים זה שקורא הוא כבד המזל או קל המרוץ, או שלפעמים הוא קורא במבטא מוזר [כמו פרסי אחד אצלינו שקורא כמו אווז מנגן] ומבלבל את כולם