לא כל מנהג של אשכנזים צריך לאמץ הלוואי שבאמת כך יהיה והספרדים לא יאמצו את המנהגים של האשכנזים.
לגופו של ענין, ראה בילקו"י סימן נ הלכה ב שגם תלמידי חכמים צריכים לומר הקרבנות. ותלמידי חכמים הנמנעים מלאומרו מפני ההתמדה שלהם בעסק התורה, יש להם על מי לסמוך, הא לאו הכי בודאי שגם הם צריכים לומר בכל יום פרשת הקרבנות ואיזהו מקומן. וובהערה כתב שכן היה מורה מרן הגר"ע יוסף בשיעוריו שיש לאמרם. וכ"פ בארל"צ פ"ז, א שאף ת"ח אינם פטורים מאמירתו. וכ"פ בשבט הלוי ח"ז, יד שדבר פשוט שכולם חייבים, ואין חילוק בין אשכנזים לספרדים. וכן דעת הגרשז"א בהליכות שלמה תפלה (עמ' עח הערה 24) ושיש לחנך הקטנים לאמירת חלק מהקורבנות ע"ש. וע' חסד לאלפים מח, א שכתב שה' הותיר לנו שריד והוא שיח שפתותינו שעולה במקום הקרבנות, ולכן יתחזק לאומרם בכוונה, בהכנעה, ביראה ושמחה רבה. ע"ש מש"כ. ובאמת שלא דבר ריק הוא שת"ח אינם אומרים הקרבנות שכ"כ הדברי חמודות (ברכות פרק ט סימן כג אות פד) מי שיש לו לב להבין וללמוד שנראה לי כי טוב לו תורת ה' ללמוד ויהיה די לו בתפלות המחוייבות מאנשי כנסת הגדולה ומה שנקבע פסוקי דזמרה ופ' איזהו ודומיו שהן כחובה על הכל ובמקום שאר התחנונים והקרבנות ילמוד. וכ"פ האליה רבה (ס' א ס"ק ו ואליה זוטא ס"ק ה) שכן מצא בפסקי התוס'. וגם המשנ"ב משנה ברורה ס' א ס"' יז כתב שאם הוא בן תורה מוטב יותר שיעסוק בפרשה דיומא. וגם הגר"ח פלאג'י בלב חיים ס' יא האריך להביא ראיות למה שת"ח אינם קוראים הקרבנות. ע"ש. וכן הביאו בשם הגר"ח קנייבסקי שליט"א (דעת נוטה עמ' כח והלאה) שמעיקר הדין ת"ח לא חייבים לומר חוץ מפרשת התמיד שהוא קרוב לחיוב אין ראוי לבטלו. ודעבד כמר עביד וכו'.