• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן הראש"ל שליט"א יצא מגדרו וזימן את הרב המחבר לביתו! ספר פסקי שבת הכולל מעל 800 עמודים של פסקי הלכות עם מקורות בהלכות שבת בנושאים מצויים ואקטואליים

פתח ב"כד" יתבין וסיים בחביתת ערבה שאינה עריבה?.
לעצם השאלה בחלק ב' של הספר כתב מורנו הרב המחבר תשובה ארוכה בענין ממרח והאריך שמ"ש מהרש"ם ומרן רבנו הגדול זיע"א ביבי"א להקל במשחה נבלעת, אינו ברור. מרן הראש"ל קיבל תשובה זו יחד עם כל הספר בכדי לשמוע חוו"ד על הדברים. אח"כ הרב זימן את הרב המחבר לדבר עימו בתשובה זו, ואחר שנשא ונתן אמר מרן הרב שצריך לעיין וכרגע אינו בסוגיא, ואמר שאם יהיה תשובה להשיב יצרף בהסכמתו לספר אלא שכעת אינו בסוגיא.
אגב דבר פלא אירע כשהרב [כך סיפר לי] הביא למרן הראש"ל את ג' חלקי שו"ת הלכה למשה [אף ששלחם אליו קודם במיני דרכים כדרך המחברים בכל פעם שיצא כרך] הפתיעו הרב ומיד אמר לו יש לי אותם, והכרך האחרון יצא בשנת תש"פ. ויהי לפלא!.
ברוך יהיה עבד ה' לה', של ידו פרשתי השמלה.
 
אח"כ הרב זימן את הרב המחבר לדבר עימו בתשובה זו, ואחר שנשא ונתן אמר מרן הרב שצריך לעיין וכרגע אינו בסוגיא, ואמר שאם יהיה תשובה להשיב יצרף בהסכמתו לספר אלא שכעת אינו בסוגיא.
ומה תשובה השיבו הרב הראש"ל בענין המשחה, או שעדיין לא קיבל תשובה?
 
אחר המחילה, קשה להבין מה חידוש יש בספר זה, הלכות פסוקות ומעט מקורות, לא עדיף כבר לפתוח ילקוט יוסף?!
באמת לא מבין, אין כוונתי לקנטר ח"ו, וגם לא אישית על המחבר שאיני מכירו, אלא על התופעה שרואים חדשים לבקרים.
מילא ספר שכולו תשובות מחודשות בהלכה, או כל חידוש אחר, היה מובן.
 
הספר כולל 830 עמודים
חציו שבסוף כולל 25 תשובות מקיפות.
חציו הראשון כולל הלכות עם מקורות, הדברים נכתבו בעיון רב ואחרי מסירת שיעורים תמידין כסדרן אצלנו בכולל, וכולל עשרות חידושים נפלאים שלא נכתבו בשום ספר [חלקם תוכל לראות בעלון יניב פריו האחרון שיצא ע"י בית ההוראה) וגם במה שנכתב יש משא ומתן בפוסקים בעיון רב ותמצות. בדברים שאין מה להאריך הרב לא האריך בחינם, ותחילת הספר שראיתם דהיינו 2 העמודים הראשונים זה דברים פשוטים, ישנם הערות המתפרסות על כמה עמודים, וכאמור כוונת הרב לתמצת ככל האפשר (וידוע דברי מרן רבנו זצ"ל על ההבדל בין ערך השלחן לערוך השלחן), והדברים נכתבו בעומק העיון כדרכו בג' חלקי שו"ת הלכה למשה שנפוצו בכל הארץ ולא נשארו מהם כמעט עותקים [מלבד חלק ג' האחרון שנשאר מעט].
ואשרי חלקיך שלא באת לקנטר אבל למדת מ2 עמודים ראשונים להוציא לעז ולזלזל בטרם ראית דבר וחצי דבר.

ככלל האמת אומר ובזה אני חותם דברי בפורום זה:
מתחילה שהתחלתי בפירסום בדברים כאן חשבתי שיש תועלת לתורה ופשיטא לי שהרבה מהכותבים כאן כוונתם לש"ש.
אבל ראיתי בני עליה ומאידך רבים אין להם מה לומר אלא דברי קינטור וביזוי ת"ח או לצעוק בלי קשר כאשר יעלה המזלג, ומוצאים מידותיהם הרעות ע"י קינטור ובזיון בכל אשר יוכלו, ובמקום מקום של ת"ח הנוחים זל"ז וכו' מוצא אני כי כשמפרסמים דבר אז תמיד יש קינטור, ולא חסרים דוגמאות שראיתי גם על אחרים.
התייעצתי גם עם הרב ואמר שאם הפרסום גורם לי לצער או להתנצחות שב ואל תעשה עדיף.
והנני כופל שוב שאין הדברים אמורים כלפי הוגי הרעיון ושאר הת"ח וגם אינם צריכים לדכוותי, אבל כאמור אין הצר שווה לי.
בהצלחה לכולם.
 
הבטחתי שזהו, אבל אני חייב להוסיף שסיימתי לכתוב נוות ביתי שקראה היום הכל טרם הגעתי לביתי שאלה מה אני עוסק, וטרם השבתיה אמרה לי אני לא מבינה למה אתה כותב במקום שכולם אנשים שעוקצים?. נאלמתי דומיה. כ"ט.
 
לא חושב שצריך להתרגש ולהכליל. בסך הכל ראינו שאלות והתעניינות ותו לא. אולי מעט שאלה מדוע יש חידוש בספר הזה... אבל לא נחרב העולם.. מה גם שלא אתה חיברת אותו. אז לא הורידו לך את המורל.....
 
והנני כופל שוב שאין הדברים אמורים כלפי הוגי הרעיון ושאר הת"ח וגם אינם צריכים לדכוותי, אבל כאמור אין הצר שווה לי.
זה נקרא להכליל?.
אולי אני רגיש [גם לתורת רבי] אבל לא חושב שהסגנון של הכתיבה של כמה מהכותבים כאן נכנס בכלל "נהגו כבוד זה בזה, או מחלוקת לשם שמים. וע"ז הלנתי.
 
ואשרי חלקיך שלא באת לקנטר אבל למדת מ2 עמודים ראשונים להוציא לעז ולזלזל בטרם ראית דבר וחצי דבר.
מה אתה רוצה ממנו, אתה כתבת שזה דוגמא של הספר. אז זה בעיה שלך שכתבת שזה דוגמא בעוד כעת אתה אומר שזה לא דוגמא של הספר.
אם זה לא מייצג את שאר הספר אז תביא מעמודים שכן מייצגים את הספר.
ונא לא לתקוף את כלל חברי הפורום, שבאמת שאלו שאלות. כאן זה "פורום", וזה מהותו של פורום.
 
חילך לאורייתא, דיוק חזק, בן פורת יוסף.

אבל לשם החפצים באמת אעלה דוגמא מאמצע הספר ותרו"צ.
ודע לך שההיפך הוא הנכון ותמיד הרב מעורר ועומד על חשיבות העיון, ובכולל כשהגיע אלינו במשך תקופה ארוכה לימד מידי יום שיעור בגמ' עיון, קודם שהתחילו ללמוד כל היום הלכה, ואכמ"ל. וגדול"י נהנו מהספר מאוד והגר"ד יוסף התכתב עם הרב על דבריו כמה פעמים ופעם אחד הגדיל לעשות והתקשר אל הרב על תשובה שכתב בספר. והגר"א ירחי דיבר במוסיוף על איסור טלטול חיות מחמד בשבת גם לקטנים ואחר שראה תשובת הרב בספרו חזר בו והורה ברבים להתיר כפי שתראה כ"ז בספר. וכאמור אף שזלזלת לעיל באמת מוה"ר הראש"ל שליט"א זימן את הרב בעקבות התשובה בממרח ואמר שבאמת צריך לעיין.
וקודם שאדם תוקף ומזלזל, יכול הוא לשאול.
 

קבצים מצורפים

  • ספר פסקי שבת דוגמא 2.pdf
    900.3 KB · צפיות: 44
חילך לאורייתא, דיוק חזק, בן פורת יוסף.

אבל לשם החפצים באמת אעלה דוגמא מאמצע הספר ותרו"צ.
ודע לך שההיפך הוא הנכון ותמיד הרב מעורר ועומד על חשיבות העיון, ובכולל כשהגיע אלינו במשך תקופה ארוכה לימד מידי יום שיעור בגמ' עיון, קודם שהתחילו ללמוד כל היום הלכה, ואכמ"ל. וגדול"י נהנו מהספר מאוד והגר"ד יוסף התכתב עם הרב על דבריו כמה פעמים ופעם אחד הגדיל לעשות והתקשר אל הרב על תשובה שכתב בספר. והגר"א ירחי דיבר במוסיוף על איסור טלטול חיות מחמד בשבת גם לקטנים ואחר שראה תשובת הרב בספרו חזר בו והורה ברבים להתיר כפי שתראה כ"ז בספר. וכאמור אף שזלזלת לעיל באמת מוה"ר הראש"ל שליט"א זימן את הרב בעקבות התשובה בממרח ואמר שבאמת צריך לעיין.
וקודם שאדם תוקף ומזלזל, יכול הוא לשאול.
מה הוא כותב לגבי ממרח?
בדיוק עסקנו בזה בכולל
נראה מהרב בחזון עובדיה ששרי רק לחולה ולא לכל אדם
 
חזור
חלק עליון