• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילת הדרך כשיש פקקים

משו"ת הראש"ל חלק ב סימן כז משמע שלא מברך הגומל בכה"ג
ואם אין זכרוני מכזיב דיבר בזה מרן בתוכנית בערב שבת ונדפסה בעלון של הרבי קולרנסקי שיחי'
 
ראיתי באיזה ספר (לא זוכר אם זה הליכות ברכות או אור ההלכה או בשניהם) שכתב לחלק בין עם הוא תקוע ברכב שלא נוסע בכלל שהזמן שהוא עומד בדרך ללא נסיעה לא נחשב לבין עם התנועה זורמת קצת שאז הוא בנסיעה איטית וזה כמו הליכה ברגל או רכיבה על חמור ונחשב הזמן ומברך- וזה נראה פשוט מסברא
 
נערך לאחרונה:
 
זכור לי שבשו”ת נזר הכהן של הרב זמיר כהן בחלק ג סימן ג מביא בשם מרן שצריך לברך
הביא לא הוא אלא בספר מציון אורה שכתב שהרב נקי שאל ומרן הסכים לו
והראשל לא סובר לסמוך על זה כמו שהשיב לי אחרת במכתב


כלומר אף שנזר כהן סבירא ליה לברך מ''מ הביא חיזוק משמעוה זו אך בכ''א היה אומר לברך איך שיהיה
 
לגבי תפלת הדרך אח' הרבנים בא' השיעורים אמר שיבדוק דרך הוויז אם יהיה נסיעה של זמן זה

ואיני יודע אם זה מוסכם
לא מוכרח כ"כ, כיון שהוויז מחשב לפי מהירות הנסיעה המותרת, ולפעמים נוסעים על מהירות כפולה ומגיעים בחצי זמן
ולפעמים גם הפוך הוויז לא יודע או לא רוצה לדעת על פקקים שנוצרים תוך כדי הנסיעה ומפסידים את הברכה לחינם לכאו'
 
לא מוכרח כ"כ, כיון שהוויז מחשב לפי מהירות הנסיעה המותרת, ולפעמים נוסעים על מהירות כפולה ומגיעים בחצי זמן
ולפעמים גם הפוך הוויז לא יודע או לא רוצה לדעת על פקקים שנוצרים תוך כדי הנסיעה ומפסידים את הברכה לחינם לכאו'
הרב אופיר מלכא כנראה לא חושש והולך לפי ממוצע

ולכאו' דבריך כנים שהרי סב''ל
 
חזור
חלק עליון