• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חידה: הזכרת נח בתפילה

בראש השנה בזכרונות
וְגַם אֶת נֹחַ בְּאַהֲבָה זָכַרְתָּ וַתִּפְקְדֵהוּ בִּדְבַר יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים. בַּהֲבִיאֲךָ אֶת מֵי הַמַּבּוּל לְשַׁחֵת כָּל בָּשָׂר מִפְּנֵי רֹעַ מַעַלְלֵיהֶם. עַל כֵּן זִכְרוֹנוֹ בָּא לְפָנֶיךָ יְיָ אֱלהֵינוּ. לְהַרְבּוֹת זַרְעוֹ כְּעַפְרוֹת תֵּבֵל וְצֶאֱצָאָיו כְּחוֹל הַיָּם, כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתֶךָ, וַיִּזְכּר אֱלהִים אֶת נֹחַ וְאֵת כָּל הַחַיָּה וְאֶת כָּל הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר אִתּוֹ בַּתֵּבָה, וַיַּעֲבֵר אֱלֹהִים רוּחַ עַל הָאָרֶץ וַיָּשֹׁכּוּ הַמָּיִם:
 
לי יש איזה זכרון מעורפל מאיזה מדרש, על ברכת שומע תפילה.
א"ר תנחומא: למה התקינו ברכות חמש עשרה עד שומע תפילה? כנגד ט"ו אזכרות שב"הבו לה' בני אלים" עד "ה' למבול ישב", שהוא מכלה את הפורעניות מלבוא לעולם.
 
א"ר תנחומא: למה התקינו ברכות חמש עשרה עד שומע תפילה? כנגד ט"ו אזכרות שב"הבו לה' בני אלים" עד "ה' למבול ישב", שהוא מכלה את הפורעניות מלבוא לעולם.
אני צריך בזה הסבר מצד @בנימין לוריא
לפי החידה שלו יוצא שחז״ל קבעו זכר לשבועה שנשבע לנוח
מה שאתה כותב זה רמז קלוש עד למאד, וודאי לא ״זכר לשבועת מי נוח״

תוך כדי כתיבת שורות אלו אני שר ״היום נכבד לבני אמונים . . . כאשר נשבע על מי נוח״.
 
זה נמצא בסידור שאני אומר בכל יום. הלא כן?
כן. בכל סידור.
זכור לי מאד שזה לפני הקרבנות
לא בכיוון.
א"ר תנחומא: למה התקינו ברכות חמש עשרה עד שומע תפילה? כנגד ט"ו אזכרות שב"הבו לה' בני אלים" עד "ה' למבול ישב", שהוא מכלה את הפורעניות מלבוא לעולם.
אני מדבר שממש כתוב שחכמים תיקנו לומר את זה בכל יום זכר לשבועה שנשבע ה' לנח. (וכמו שאמר הרב לביא)
עכ"פ, כיוון חשיבה יפה.
 
חזור
חלק עליון