• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הסוף לבעיית הסמינרים בירושלים?

חוץ מאת ילדיו כמובן.
איפה הבנים של רבי אריה למדו?
איפה הילדים של הרב זעפרני?
הרב סאלים?
רוב חברי הכנסת הספרדים הכניסו את ילדיהם למוסדות האשכנזים המעולים ביותר.
בזמן שהמשיכו לנאום שהספרדים לא פחות טובים מהאשכנזים וכו' וכו'
אני יודע בברור שהרב זעפראני שמוביל את הקו להקמת מוסדות ספרדיים שלח את נכדיו ונכדותיו למוסדות הספרדים של איגוד עמלי התורה
שהקימו עשרות מוסדות מצוינים עשל המשפחות הכי מיוחדות של הספרדים
זה משהו שלא היה פעם כל מי שנמצא איתו במגע יודע את זה במאות כינוסים וכדו'
 
אני יודע בברור שהרב זעפראני שמוביל את הקו להקמת מוסדות ספרדיים שלח את נכדיו ונכדותיו למוסדות הספרדים של איגוד עמלי התורה
אני לא יודע מה אתה מכיר בבירור.
יש קירבה משפחתית לרב זעפרני. את רוב ילדיו הוא שלח למוסדות אשכנזים בשיטה.[גם אחרי שנאם על המוצלחות של הספרדים והמוסדות]
את כל החתנים הוא לקח רק מישיבות אשכנזיות את הבנות כנ"ל.
היום רוצה להקים מוסדות של ספרדים שלמדו בישיבות אשכנזיות ואת זה רק חלק מהנכדים לומדים שם.
רוב נכדיו הבוגרים לומדים בישיבות אשכנזיות [אתה רוצה פירוט חתנו הרב אלעזר כהן כל ילדיו במוסדות אשכנזים מהמעון עד הישיבות כנ"ל הרב סרדרס ועוד]
הוא מאמין שאם יצליח לשכנע את כל הספרדים המוצלחים בוגרי הישיבות האשכנזיות רק אז הספרדים יצליחו כל השאר זה לפרוטוקול.
 
לא נכון מה חסר למשפחות המפוארות הצועדות בדרך מרן וכי הפיוטים שכולנו גדלנו עליהם משנים משהו אין שום הבדל בין החניכי לכול
את זה תשאל את רוב הישיבות הספרדיות שמצליחות שהם בעצם חיקוי של הישיבות האשכנזיות הן בהשקפה והן בדרך לימוד.
וכל ראשי הישיבות הספרדיות למדו אצל האשכנזים.
הוי אומר שרובם מודים שהחינוך האשכנזי וההשקפה החזקה היא המצליחה זאת עובדה.
תראה לי ישיבה ספרדית אורגינל שמצליחה כיום חוץ מכיסא רחמים.
 
נערך לאחרונה:
מה אתה מדבר שטויות וכי המסורת החינוכית שונה בסמינר אשמכנזי הרי מה אנחנו רוצים שהילדות שלנו יהיו נשים טובות שיעזרו לבעל ללמוד וישמעו בקולו וכי אצל האשכנזים ח''ו מחנכים אחרת מה רק בגלל דרך הכנת הקפה צריך סמינר ספרדי אתה יכול ללמד אותה בשבת לבד
אתה צודק ברמת העיקרון.
אבל מה נעשה שרוב המשפחות הספרדיות האיכותיות הבנות לומדות אצל האשכנזים.[בשונה מהבנים שהמצב כיום השתנה]
מה שזה גורם שהסמינרים הספרדים פחות איכותיים בעיקר בסגנון [צורת לבוש והתנהגות ואכמ"ל]
 
הבעיה תפתר כשנרגיש שזה הכי חכם והכי מתאים שכל אחד לומד במוסדות שמותאמים לדרך חינוכו ע''פ אבותיו.
מי שלמד במוסדות האשכנזים אז מעוניין לחנך את ילדיו באותה צורה .
אז מדוע שיחייבו אותו ללמוד עם אנשים שהתחנכו בצורה אחרת רק בגלל שמתפללים אותו נוסח??
 
רק שהעובדה שהספרדים כולם בסל אחד היא לא בטעות, היא מציאות. למרות השינוי העצום בין הקהילות עצמם.
היא אינה מציאות.
אלא רוצים לייצר כזו מציאות.
לדעתי ספרדים שכמה דורות התחנכו במוסדות האשכנזים ומעורבים בקהילותיהם שונים מהספרדים האחרים לא פחות מההבדל בין האשכנזים לספרדים.
 
אשרי המאמין..
אתה יכול ללגלג אבל יואל ניר כמדומני בספרו על דרעי כותב שבמשבר המפורסם בתשנ''ב הבן של דרעי לא זוכר את שמו הועבר ממוסד אשכנזי בגלל שהקניטו אותו אז אתה רואה שהכל מגיע מהילדים בלי הילדים הוא היה משאיר אותם
 
את זה תשאל את רוב הישיבות הספרדיות שמצליחות שהם בעצם חיקוי של הישיבות האשכנזיות הן בהשקפה והן בדרך לימוד.
וכל ראשי הישיבות הספרדיות למדו אצל האשכנזים.
הוי אומר שרובם מודים שהחינוך האשכנזי וההשקפה החזקה היא המצליחה זאת עובדה.
תראה לי ישיבה ספרדית אורגינל שמצליחה כיום חוץ מכיסא רחמים.
לא מודייק בכלל אם אתה שואל אותי. אולי קצת במנגינות של ערבית ליל שבת מרגישים חיקוי אבל שיטת הלימוד והמנטליות ספרדית פרופר קח נגן של בחור ספרדי אין שמה אברהם פריד יש שמה עומר אדם ויניב בן משיח אולי קצת ישי ריבו ושולי רנד שזה גם לאשכנזים אבל התרבות לא מתחילה להיות אותו דבר זה שהראש ישיבה אומר גמורא ולא גמרא לא זה מה שעושה את ההבדל
 
אתה צודק ברמת העיקרון.
אבל מה נעשה שרוב המשפחות הספרדיות האיכותיות הבנות לומדות אצל האשכנזים.[בשונה מהבנים שהמצב כיום השתנה]
מה שזה גורם שהסמינרים הספרדים פחות איכותיים בעיקר בסגנון [צורת לבוש והתנהגות ואכמ"ל]
לא יודע אני ראיתי בנות מסמינר אשנכזי מדלגות מעל גדרות של עמודי חניה במדרכה כמו שעושים הילדים איזו תרבות כבר יש להם. מה שכן אני מסכים שאצל הסמינרים הספרדים הבנות צועקות וצוחקות בקולניות יותר בדרך לסמינר, הנושא טעון שיפור, אבל ביחס לאייפונים ששם יש פי כמה ברור שלא חסר כלום לספרדים. כמובן שמי שרוצה שתלך לאשכנזים אבל ההבדל לא כזה בשמים
 
לדעתי ספרדים שכמה דורות התחנכו במוסדות האשכנזים ומעורבים בקהילותיהם שונים מהספרדים האחרים לא פחות מההבדל בין האשכנזים לספרדים.
לא הבדל משמעותי. אמר לי חבר שלמד אצל אשכנזים שהבחורים הספרדים עשו בישיבה התרת נדרים נפרדת עם התרה קללות לפני ראש השנה, והוא שאל את החברים האם היו רוצים בתאוריה שתקום ישיבה מכל הבחורים שנקבצו שם וחוץ מבחור אחד מאשדוד אף אחד לא הסכים
 
צודק וטועה. נכון שבדיעבד הנכון זה לעשות הכל על טהרת הס''ט, אבל בעולם אוטופי צריך לשאוף שיהיוהבדלים אבל שלא יהיה אכפת לאף אחד מהם (הכונה לצורך לחיותבנפרד ולא למסורת)
ברוך השם יש לי מלא מלא תוכניות מה לשאוף בעולם האוטופי שיהיה.
[בעזרת השם גם לא תהיה לו בו משכנתא ולא אגלגל חובות...]

אבל גם לא אמרתי שצריך להיות על טהרת הס''ט. יש דרך אמצע.
והדרך לזה היא פשוט לא לעשות עיניין מאנחנו והם.
זה פשוט?
 
לדעתי כל הנדון הזה נובע מנחיתות
מסתבר שזו מסקנה שבאה לאחר מחשבה מעמיקה במיוחד!

בטח אתה מתכוון שזו נחיתות של האשכנזים שהם כל כך חוששים על עצמם עד כדי החשש שעוד ספרדי אחד בקירבתם והם יאבדו את היחודיות שלהם...
 
שטויות והבלים.
רק מי שהתעקש לבדל את עצמו ולשמר בכל כוחו את מנטליות אבות סבותיו..
זה לא הגיוני שכ"כ הרבה שנים אנשים ישארו באותה מנטליות.
ספרדי או אשכנזי זה לא גזע אחר אלא מנטליות.
ומנטליות משתנית לפי הסובב.
לא יעלה על הדעת שמה שקיים בכל התרבויות שבעולם שאחר כמה דורות אדם נהיה בדויוק באותה מנטליות שבה הוא גר.
הראיה הכי חזקה לזה שבחוץ לארץ משום מה לא ראו צורך לחלק את המוסדות לפי צבע עור או מנהגי אכילת קטניות והכל בסדר.
הם אפילו מתחתנים אחד עם השני וחיים באושר.
נכון שהדור הנוכחי כבר יותר צבר מאשר הדור הקודם, אבל בגלל שיש דברים שמנציחים את המאפיינים אז הטמיעה די נמוכה.
לעומת ארצות חו''ל שהם יחד מול הסביבה הגויית, וממילא בינם לבין עצמם ההבדלים פחות תופסים מקום.
מה גם שיותר קל לך לראות אדם כ'יהודי' כשהוא נבחן מול הגויים, לעומת הארץ שאתה בוחן כל יהודי עם פרמטרים אחרים לחלוטין. והבן.
 
שימו לב טוב טוב למה שכתבתי זה האמת ואנשים מתביישים להעמיד אנשים עם זקן במקום! אל תגיד לי להיות מרניסט או כל מיני דברים כאלה ואחר כך תלך אצלם לחכות אותם, ודווקא פה אני חושב שהרב מזאזוז הוא מקורי בבזה שהוא לא הולך אצלם, אלא"כ אני טועה וגם שם יש את זה
השאלה היא אם הגישה ליצור משהו ישראלי חרדי מקומי שמורכב מכל מיני קהילות, ובעוד דור או שניים כבר פחות ישימו לב.
או לשמור על 100% אותנטיות, וא''כ השאלה היא רק למה לא הולכים עם המכנסיים הרחבות שהלכו בג'רבא...
 
אתה יודע איזה מוצא יחודי היה לפולנים וליקים ולהונגרים ולגליצינים.
זה שיש יחודיות לכל מוצא לא נותן סיבה ללמוד בנפרד זה חסר הגיון.
אז למה ההונגרים לומדים רק בחוג חת''ס ובערלוי וכדו'?
ולמה ויז'ניץ לומדים בויז'ניץ וגור בגור?

מי שמוזר כאן זה האשכנזים שערבבו את כל מעט שומרי התורה שהיו כאן אחרי השואה לסלט אחד גדול...
 
אבל מה שברור שזה פשע להכריח אדם לשלוח למוסד שאינו רוצה רק בשביל שלספרדי שלא הצליח להתקבל לאשכנזים יהיה לו ישיבה יותר טובה.
אף אחד לא יכול להכריח.
מי שלא נאה לו להיות מי שהוא, שילך למקום שרוצים אותו איך שהוא לא.
 
חזור
חלק עליון