• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הסוף לבעיית הסמינרים בירושלים?

אתה לא יכול להיסתפס לרב כזה או אחר.
ביננו להיכן מרן מאור ישראל שלח את בניו??? לפורת יוסף??? להיכל הרב יצחק שלח??? אי אפשר להיתמם!!!
להיכן חברי המועצת שלחו???
באותם שנתונים ממש למדו בת"ת המסורה בירושלים - עובדיה יוסף, בן ציון אבא שאול, שבתאי אטון, אליהו סאלים, ויצחק זעפראני ועוד, (כמובן הבנים של והנכדים של) זה המציאותוא"א לשנות אותה.
העניין הוא עכשיו שהרב זעפראני הרים את הכפפה והוא היחיד (ואפי' ספרדיםן לא כ"כ עוזרים לזה) היחיד שמדבר ופועל להקמת מוסדות בשביל לשנות את המשוואה.
אם נפתחים מוסדות של בני תורה ודווקא שלמדו אצל אשכנזים [כמובל לא רק] הם יכולם להרים את הדגל שאיןלנו מה לחפס שם.
וכן יש לו שם נכדים ונכדות. בכבוד היכן כל נכדי שאר הרבנים?????
כולם צריכם ללכת בדרך הזו הוא מרים את הכבוד של כולנו
היינו שמחים שהוא יעשה את זה קצת יותר בגאון, שכל הצוותות במוסדות שלו ילכו עם כיסויי ראש, כמו שהוא עצמו אוחז (ראה במצו"ב), אלא שהמצב שם הוא שבאידאולוגיה מכניסים שם צוות עם פאות, מחמת אימת האשכנזים או המשוכנזים, וכנ"ל בעוד הרבה עניינים, שהכל נעשה בחשבון שלא יצטרכו ח"ו לתת דין לפני האשכנזים והמשוכנזים, בעלי ההגמוניה.
 

קבצים מצורפים

  • מכתב הרבנים - סיון תשפ''א.pdf
    364.7 KB · צפיות: 17
מי שמוזר כאן זה האשכנזים שערבבו את כל מעט שומרי התורה שהיו כאן אחרי השואה לסלט אחד גדול...
נו, ומה נהיה מזה.
כלום. שום הבדל.
ההתבדלות המוזרה הזו משרתת אינטרסים משותפים של האשכנזים והספרדים כאחד.
ואין בזה שום הגיון.
אני חוזר ואומר את דעתי לא אמור להיות שום הבדל בין ספרדי לאשכנזי אם חיו כמה דורות ביחד לא במנטליות ולא בסגנון אלא רק אם מתעקשים לגור בנפרד ולשמר בקנאות מנטליות נפרדת.
 
היינו שמחים שהוא יעשה את זה קצת יותר בגאון, שכל הצוותות במוסדות שלו ילכו עם כיסויי ראש, כמו שהוא עצמו אוחז
לא יודע מה הוא אוחז אבל אשתו מכסה את ראשה בפאה נכרית וכך כל בנותיו.
[ומעניין שכל הרבנים הספרדים שנשותיהם ובנותיהם הולכות בפא"נ טוענים שזה תמיד זה נגד רצונם ו ומעניין שרק אצל משפחתו של מרן זיע"א כולם היו כה כנועות ומקבלות מוזר..]
 
לא יודע מה הוא אוחז אבל אשתו מכסה את ראשה בפאה נכרית וכך כל בנותיו.
[ומעניין שכל הרבנים הספרדים שנשותיהם ובנותיהם הולכות בפא"נ טוענים שזה תמיד זה נגד רצונם ו ומעניין שרק אצל משפחתו של מרן זיע"א כולם היו כה כנועות ומקבלות מוזר..]
זה רק ראיה לדברי מרן זיע"א שאין ללמוד מנשות הרבנים.
 
זה רק ראיה לדברי מרן זיע"א שאין ללמוד מנשות הרבנים.
מה שמעניין שהרבנים שהתנגדו במפורש בפא"נ נשותיהם לא הלכו בפא"נ
אך הרבנים שרק אמרו בשמם שהם נגד או שלא התנגדו במפורש הם כן הלכו [כדוגמא בנותיהם של חכם שלום ואשתו של הגרב"צ וכלתו ועוד ועוד]
מה שזה אומר שאם היו חושבים שזה איסור גמור ממש לא היו הולכות כפי שבכל שאר ההלכות שמעו לבעליהם ואביהם.
לומר שכל משפחות הרבנים שהלכו בפא"נ כולם היו חצופות נגד בעליהם וכל מי שלא הלך היו כנועות הוא דבר תמוה מאוד.
 
מה שמעניין שהרבנים שהתנגדו במפורש בפא"נ נשותיהם לא הלכו בפא"נ
אך הרבנים שרק אמרו בשמם שהם נגד או שלא התנגדו במפורש הם כן הלכו [כדוגמא בנותיהם של חכם שלום ואשתו של הגרב"צ וכלתו ועוד ועוד]
מה שזה אומר שאם היו חושבים שזה איסור גמור ממש לא היו הולכות כפי שבכל שאר ההלכות שמעו לבעליהם ואביהם.
לומר שכל משפחות הרבנים שהלכו בפא"נ כולם היו חצופות נגד בעליהם וכל מי שלא הלך היו כנועות הוא דבר תמוה מאוד.
אבל הרב זעפרני כותב כך במכתב (וגם אמר לי כך פא"פ), ותראה כמה רבנים חתומים שם וכמה מהם נשותיהם עם פאה.
 
מה שמעניין שהרבנים שהתנגדו במפורש בפא"נ נשותיהם לא הלכו בפא"נ
אך הרבנים שרק אמרו בשמם שהם נגד או שלא התנגדו במפורש הם כן הלכו [כדוגמא בנותיהם של חכם שלום ואשתו של הגרב"צ וכלתו ועוד ועוד]
מה שזה אומר שאם היו חושבים שזה איסור גמור ממש לא היו הולכות כפי שבכל שאר ההלכות שמעו לבעליהם ואביהם.
לומר שכל משפחות הרבנים שהלכו בפא"נ כולם היו חצופות נגד בעליהם וכל מי שלא הלך היו כנועות הוא דבר תמוה מאוד.
אבחנה נכונה לענ"ד.
אבל הרב זעפרני כותב כך במכתב (וגם אמר לי כך פא"פ), ותראה כמה רבנים חתומים שם וכמה מהם נשותיהם עם פאה.
במכתב הנ"ל אין לשון איסור אלא המלצה לכסות את הראש במטפחת.
 
היינו שמחים שהוא יעשה את זה קצת יותר בגאון, שכל הצוותות במוסדות שלו ילכו עם כיסויי ראש, כמו שהוא עצמו אוחז (ראה במצו"ב), אלא שהמצב שם הוא שבאידאולוגיה מכניסים שם צוות עם פאות, מחמת אימת האשכנזים או המשוכנזים, וכנ"ל בעוד הרבה עניינים, שהכל נעשה בחשבון שלא יצטרכו ח"ו לתת דין לפני האשכנזים והמשוכנזים, בעלי ההגמוניה.
יש שם רוב עם מטפחות ויש גם בלי
אי אפשר למחוק רבנים שסוברים שזה מותר, אף אחד לא סופר אותם אבל לא צריך לחייב אחרים לעשות מה שאתה חושב.
תבדוק במשפחת יוסף המורחבת אם כולם עם מטפחות.....
אדרבא זה עושה אנטי, לאט לאט זה חודר...
לא זו דרכנו לכפות דעתנו על אחרים,
יש כאלו שחושבים שכל מי שלא סובר כמוהם אינו רב ואינו ראוי לבא בקהל, נו נו שיערב להם.
דרך התורה וכך גם מרן זיע"א חינך שכל רב יש לו את דרכו ולא מבטלים אותו.
 
לא יודע מה הוא אוחז אבל אשתו מכסה את ראשה בפאה נכרית וכך כל בנותיו.
[ומעניין שכל הרבנים הספרדים שנשותיהם ובנותיהם הולכות בפא"נ טוענים שזה תמיד זה נגד רצונם ו ומעניין שרק אצל משפחתו של מרן זיע"א כולם היו כה כנועות ומקבלות מוזר..]
כנראה שאינך מכיר
אישתו לא הולכת עם פאה ואתה סתם מדבר.
יש לה כמנהג הרבה אנשים פאה וכובע מעל שזה יותר טוב מהוצאת שתי שערות וכו.
מ"מ אינני חושב שצריך להיכנס לדמות אישית כזו או אחרת וכ"ש לא לשאר המשפחה.
השאלה היא האם ארתה וסובבך מחזקים את הדרך של השינוי שהוא עושה מה שאחרים רק דיברו???
 
במכתב הנ"ל אין לשון איסור אלא המלצה לכסות את הראש במטפחת.
יש שם רוב עם מטפחות ויש גם בלי
אי אפשר למחוק רבנים שסוברים שזה מותר, אף אחד לא סופר אותם אבל לא צריך לחייב אחרים לעשות מה שאתה חושב.
תבדוק במשפחת יוסף המורחבת אם כולם עם מטפחות.....
אדרבא זה עושה אנטי, לאט לאט זה חודר...
לא זו דרכנו לכפות דעתנו על אחרים,
יש כאלו שחושבים שכל מי שלא סובר כמוהם אינו רב ואינו ראוי לבא בקהל, נו נו שיערב להם.
דרך התורה וכך גם מרן זיע"א חינך שכל רב יש לו את דרכו ולא מבטלים אותו.
לא כתבתי שאוסר אלא שדעתו שזה עדיף, ומכך שאשתו לא הולכת איך שהוא סובר שעדיף ש"מ שא"א ללמוד מנשות הרבנים על דעתם.
לא אמרתי לחייב אף אחד ללכת עם כיסוי ראש, אבל אם באידיאל מכניסים בדווקא צוות עם פאות זה אומר הרבה.
ובפרט שלא מדובר באשה פרטית, אלא בצוות שהם מהוות דוגמא לכל הילדות במוסדות.
והדברים פשוטים.
[ומשפחת יוסף המורחבת היא עוד ראיה שא"א ללמוד ממשפחות הרבנים. וידוע בעולם שפעם מרן זיע"א נשאל "הרי בתך הולכת עם פאה" והשיב "גם לה יש מקום בגהינם"].
 
יש שם רוב עם מטפחות ויש גם בלי
אי אפשר למחוק רבנים שסוברים שזה מותר, אף אחד לא סופר אותם אבל לא צריך לחייב אחרים לעשות מה שאתה חושב.
תבדוק במשפחת יוסף המורחבת אם כולם עם מטפחות.....
אדרבא זה עושה אנטי, לאט לאט זה חודר...
לא זו דרכנו לכפות דעתנו על אחרים,
יש כאלו שחושבים שכל מי שלא סובר כמוהם אינו רב ואינו ראוי לבא בקהל, נו נו שיערב להם.
דרך התורה וכך גם מרן זיע"א חינך שכל רב יש לו את דרכו ולא מבטלים אותו.
אגב, אשמח לשמות של רבנים שמתירים את פאות זמנינו.
 
כפי שאני מכיר אותך אאם הם מתירים פאה לא בטוח שאתהב קורא להם רבנים..
בשבילך, אשמח לכאלו הנקראים רבנים המתירים זאת. (רק אם אפשר עם אסמכתאות ולא שמועות מכלי עשירי).
מתחייב לדון רק האם הם התירו או לא, ולא באם הם רבנים...
 
את זה תשאל את רוב הישיבות הספרדיות שמצליחות שהם בעצם חיקוי של הישיבות האשכנזיות הן בהשקפה והן בדרך לימוד.
וכל ראשי הישיבות הספרדיות למדו אצל האשכנזים.
הוי אומר שרובם מודים שהחינוך האשכנזי וההשקפה החזקה היא המצליחה זאת עובדה.
תראה לי ישיבה ספרדית אורגינל שמצליחה כיום חוץ מכיסא רחמים.
בנין אב זה לא ספרדי?
 
אגב, אשמח לשמות של רבנים שמתירים את פאות זמנינו.
צריך לעשות הפרדה חשובה מאוד!!! ישנן כאן שתי סוגיות שצריך להיזהר לא לבלבל ביניהן.
א. עצם לבישת פאה נכרית ברה"ר, שזו מחלוקת ולא מהיום. ויש דעות חשובות לכאן ולכאן ונהרא נהרא ופשטיה.
ב לעומת זאת יש א הפאות המודרניות שהן פשוט לא צנועות, זו לא שאלה של פאה אלא שאלה של צניעות, וזה ברור שהן מושכות וגורמות להסתכלויות ולהרהורים רעים רח"ל. ולא נראה לי שיש מורה הוראה ירא שמים שיתיר זאת לציבור הנשים. וכמו שאשה תלך עם מטפחת שמנגנת ומדליקה אורות ועם בגדים צמודים וקצרים שודאי שהיא מאוד לא בסדר...
אי אפשר בכל ויכוח על השאלה של הפאות לדחוף את הנושא של הפאות המודרניות כי זו דמגוגיה שסותמת את הפה לצד השני - מכיון שהוא בא לדבר על עצם המושג של פאה אבל הוא מודה שפאה לא צנועה היא לא צנועה
צריך לדעת להפריד בין הנקודות
 
צריך לעשות הפרדה חשובה מאוד!!! ישנן כאן שתי סוגיות שצריך להיזהר לא לבלבל ביניהן.
א. עצם לבישת פאה נכרית ברה"ר, שזו מחלוקת ולא מהיום. ויש דעות חשובות לכאן ולכאן ונהרא נהרא ופשטיה.
ב לעומת זאת יש א הפאות המודרניות שהן פשוט לא צנועות, זו לא שאלה של פאה אלא שאלה של צניעות, וזה ברור שהן מושכות וגורמות להסתכלויות ולהרהורים רעים רח"ל. ולא נראה לי שיש מורה הוראה ירא שמים שיתיר זאת לציבור הנשים. וכמו שאשה תלך עם מטפחת שמנגנת ומדליקה אורות ועם בגדים צמודים וקצרים שודאי שהיא מאוד לא בסדר...
אי אפשר בכל ויכוח על השאלה של הפאות לדחוף את הנושא של הפאות המודרניות כי זו דמגוגיה שסותמת את הפה לצד השני - מכיון שהוא בא לדבר על עצם המושג של פאה אבל הוא מודה שפאה לא צנועה היא לא צנועה
צריך לדעת להפריד בין הנקודות
אני בהחלט מדבר על הנקודה השניה, כי למעשה מי שמתיר לאשה ללכת עם פאה, והיא הולכת עם פאה שאסורה לדעתו, אז הוא מחטיא.
 
לא יודע מה הוא אוחז אבל אשתו מכסה את ראשה בפאה נכרית וכך כל בנותיו.
[ומעניין שכל הרבנים הספרדים שנשותיהם ובנותיהם הולכות בפא"נ טוענים שזה תמיד זה נגד רצונם ו ומעניין שרק אצל משפחתו של מרן זיע"א כולם היו כה כנועות ומקבלות מוזר..]
במכתב שצירפו לעיל לא כתוב שהוא אוסר פאות, אלא שרוב הפאות פרוצות, וא''כ ודאי שבנות משפחתו חובשות את הצנועות..
 
חזור
חלק עליון