טוב. מקבל.לא כתבתי זאת עליו, סתם התבלבלת כי תחילת הדיון היה עליו.
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
טוב. מקבל.לא כתבתי זאת עליו, סתם התבלבלת כי תחילת הדיון היה עליו.
הם קירבו אותך כדי לשלוט בך תראה כמה אתה נחיתי בעצמך אני איתך בחלק של מי שרוצה שיילך לשם וזה זכותו ומגיע לו אבל לא בקטע נחיתירק בגלל שלמדתי אצלם, והם מקרבים אותי כי אני כביכול טהור בשבילם
רק לכן אני אומר את זה כאן - תפסיקו לבקש אישור מאחרים על מי שאתם.
אנחנו ספרדים בני תורה שרוצים לגדול בתרבות רגילה של הארץ. לא אירופאית ולא ערבית. ישראלית יהודית שמורה.
קשה להגיר את זה בססמאות, אבל הכוונה היא לנורמה של רוב המשפחות הבני תורה בציבור שלנו.
הנה הרה''ג יצחק יוסף וכל אחיו למדו אצל אשכנזים אפילו שמר''ן הרב עובדיה זכר צדיק לברכה שם עליהם פס מה זה קשור אולי בחלק של איך הוא מלגלג עליהם הוא קיבל בבית אבל הרב עובדיה למד ת''ת ספרדי שהיה שייך לסבא של ח''כ פורושלמה הילד רוצה האשכנזים? למה?
שותא דינוקא בשוקא, זה מגיע מהמקום הכי עמוק בקרביים של אבא שלו שרוצה לקבל אישור על זה שהוא יהודי בצד הנכון!
מסכן הילד שאבא שלו נכנע לו.
כבר אמר חכם יעקב יעקב שיש שני עניינים בפאה ולא לערב ביניהם...את של היום? מקור בבקשה.
(שלא נדבר בכלל על עיקר דעתו של חכם בן ציון שרבים מתלמידיו אומרים שלא התיר פאה נכרית מעולם. עי' בהסכמת הגר"ב שרגא לס' דבר ה' (נסיר) ואחר שיצא הספר פורסמה בבתי המדרש הסכמה זו כשעליה חתומים עוד כעשרה מתלמידי הגרב"צ זצ"ל.
ישר אתה מאשים את הבעל הרי הבחורה בפגישות כבר אומרת שהיא רוצה פאה ומה זה קשור ליופי זה עניין שהוא רוצה להיות כמו שהולכים בבני ברק אתה בעצמך אמרת את זה.לגדל את הילדים בריא שלי הנחיתות שהם בלעו בבני ברק כל החיים
מה לעשות, זה לא כי אשה רוצה להיות יפה, כי ברוך השם הנשים שלנו גם יפות וגם צנועות.
זה כי הן רוצות להיות ''יהודיות'' כמו השכנזיות עם פאות נכריות.
מי שאין לה את הנחיתות הזו בלב מבינה לבד שבלי כל קשר לנידון ההלכתי שאין כאן מקומו - שאשה יהודיה נראית צנוע הרבה יותר מכל פאה שהיא.
ואולי זה הבעל משפיע את השגעון הזה כי הוא לא שמר על העינים שלו כשלמד אצל האשכנזים.
אתה מדמיין לא למדת אצל ספרדים רואים מיד אצלנו הר''מ בישיבה אמר אני מדבר בהברה אשכנזים כי הליטאים עסקו יותר בלימוד של גמ' ורוב החידושים באים מהם ואני לא יכול ללמד את החידושים שלהם בהברה שלי אבל הייתה גאוה היה אפילו אחד שבא מאשכנזים כי אבא שלו נהיה בצוות והכריחו אותו בהתחלה לא נהנה אבל אחר כך אמר לי זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים לא ביקשנו אף פעם שהאשכנזים ידרכו עלינו אולי רק הרב ההוא שכתבתי מקודם לא קיבל הקאה מג' לבית כנסתנכון שצריך לקחת את מה שטוב בשני הצדדים.
אבל המרכיב הכי דומיננטי בישיבות הספרדיות הנ''ל זה שהם מעמידים את האשכנזים כדבר המושלם והם כמעט...
צריך שהספרדים יהיו קוקה קולה - לא דומה לא כמעט. לא צריך להשחיל את הראש שלנו בכח מתחת לרגליים שלהם ולבקש תדרכו עלינו תדרכו עלינו...
ישיבה טובה צריכה להיות טובה מצד עצמה ולא כחיקוי.
מה זה ישיבה סינית?
מה פתאום, הרי בישיבה קראו לו מכלוף הוא עצמו סיפר ושהוא היחיד שהלך עם טלית והלך עם הרב עובדיה כשהיה רב ראשי כמו טווס לא שם פס על אישזה כי גם אריה דרעי כשהיה צעיר היה נגוע בהשתפנות הזו שזקוקה לאישור מהאשכנזים שהוא שווה.
ראיתי אותן קופצות כי באתי לשים מטבע בעמוד שהייתה עליו קופה לא צריך לחשוד בכשרים אבל אני כמובן מוחל לך ולגבי בת מלך אם המנטליות היא ככה אצל הנשים אין בזה בעיה ולגבי קבלה לסמינרים אתה צודק היום אין סיכוי להתקבלגם אם ראית בנות - אל תכתוב את זה בגדול. דרך ארץ.
זה נקודה במנטליות שלנו שצריך לעבוד עליה, אבל לא כי האשכנזים לא כך, אלא כי בת של מלך לא כך.
רק השם יודע, ירחם המרחם.
תלך תלך אבל לא יקבלו אותה.
למדתי כל ימי, בישיבות מהשורה ראשונה ממש. ולימדתי בישיבה קטנה אשכנזית במשך כמה שנים.לא מאמין שהרב שושנים לדוד למד אצל האשכנזים
אני יעתיק כאן מה שאני חושב כי לא יודע אם הוא יקרא פה שובשלחתי לידיד אשכנזי את האשכול והוא כתב:
לדעתי:
א) עד לתקופת מלחה"ע האחרונה ומעט אחריה היו אחינו הספרדים בארה"ק מתנשאים על האשכנזים ומפלים אותם כמה שרק יכלו ועוד הוסיפו קצת בשביל ה'בקשיש' - כולל מעות לפרנסת הבית ולחם לפי הטף! -, ועל כן אין להם להלין על המצב כיום, יען נתקיים בהם 'כִּ֤י פֹ֣עַל אָ֭דָם יְשַׁלֶּם־ל֑וֹ וּֽכְאֹ֥רַח אִ֗֝ישׁ יַמְצִאֶֽנּוּ'. ניתן לברר אצל הגר"ט בלוי שליט"א מרבני חב"ד בי-ם, שעד היום(!) טעון ב'משקעים' מהתעללות שכניו הספרדים בו ובפאותיו המסולסלות, אף שחלפו מאז קרוב לשמונים שנה.
ב) איני מבין מהי ה'בושה' שמצאו באשכול שם בהמנעות מחשש מחלוקת וקטטא ח"ו (ואצ"ל מה היתה דעת הספרדים גופייהו על אשכנזי ה'מעז' להגות בבית מדרשם כמנהג אבותיו).
ג) כאשכנזי, אכן אינני יודע מדוע צ"ל הפרדה על בסיס מוצא; ואפילו הפרדה על בסיס כשרון תמוהה ומיותרת בעיני ואולי אף מזיקה. בכל אופן, ההונגרים לא לומדים 'רק' בערלוי וחוג חת"ס כמו שהזכירו לעיל, אלא שהחסדויות הללוהם הם המזהים עצמם כהונגרים (בלבד, ללא תוספות); אך הישיבות הליטאיות מלאות בהונגרים עד להתפקע, כשבין ההונגרים הידועים הא חבר הכנסת ר' שלמה לורינץ' שהעריץ את הגרע''י כמו שפירט בספרו בכמה מקומות. כמו כן, 'אשכנזי' אינו שם נרדף למנוי בירחון הליטאי, כטעות @שושנים לדוד.
ד) כמובן, בנות אשכנז אינן לומדות מאומה על החלקים הספרדיים בהיסטוריה. כמה גדול כח סבלו של מסך המחשב, שבעתיים על של דף הנייר!
ה) 'אשה יהודיה' הוא כינוי נרדף לספרדית חובשת מטפחת? מה נכנס בו? רק אצלכם בני ע"מ 'שומרים' על העינים? וואלה, טוב לדעת.
ו) איפה יש 'מקוה של אש', או 'משטרה אשכנזית-ליטאית'? ברור שהם מפעילים מניפולציות משטור שאינן קונבנציונליות או לגיטימיות, אך 'משטרה' לא ראיתי...
ז) ובשולַיִם, כתבת:
איזה נס!...
מרן שליט״א למד ישיבה קטנה בפורת יוסף, וכן שנתיים בישיבה גדולה. רק אח״כ הלך ללמוד אצל האשכנזים.הנה הרה''ג יצחק יוסף וכל אחיו למדו אצל אשכנזים אפילו שמר''ן הרב עובדיה זכר צדיק לברכה שם עליהם פס מה זה קשור אולי בחלק של איך הוא מלגלג עליהם הוא קיבל בבית אבל הרב עובדיה למד ת''ת ספרדי שהיה שייך לסבא של ח''כ פורוש
בזה אתה צודק בכל מילה בפסח האחרון חסיד אחד שלא הכרתי ראה אותי עם פרעק אמר לי תראה כמה אני מזיע כדי ללבוש את מה שאבא שלי לבש למה אתם זרקתם את הלבוש כאב לי להסכים איתו אבל מצד שני זה לא מעשי כמו שאתה כתבת למעלה על הלבוש בתוניסמה יש שם? התעוררי התעוררי! מעפר קומי! לבשי בגדי תפארתך!!!
בזה אני מסכים במאה אחוזואין דבר שמעמיק את התחושה השקרית הזו בלב כמו התקווה הגדולה להתקבל לישיבה אשכנזית.
ישיבה ספרדית, שקיבלה מת''תים ספרדיים, וטיפחה בני תורה יראי שמיים עדיני נפש בעלי מידות טובות ואהבת תורה גדולה -
ובמקום שימשיכו בשביל הכי טבעי שיש, הם מכלים נפשם בציפיה להתקבל לישיבה אשכנזית מהשורה השלישית, כי רק שם...
אתה צודק וטועה. הבעיה של 'תחושת השניות' היא נכונה אבל הפתרון של הפרדה מוחלטת הוא 'אלים ' מידי, צריך לתת לזמן לעשות את שלו, את האמת מי לומד יותר טוב אי אפשר להסתיר, ועוד שבע שנים בערך כשנראה תלמידי חכמים בקנה מידה ענק מהישיבות הספרדיות דווקא כולם ירוצו לשם להתקבל ובעוד עשרים שנה כבר יהיו רוב התלמידי חכמים דווקא מהישיבות הספרדיות וגם האשכנזים יבואו ללמוד אצלנו.ביקרתי באחת הישיבות הספרדיות האיכותיות ביותר, ואני שומע את הצליל של: אנחנו כמעט הכי טובים, אנחנו דומים ל...
ואני יודע כמה זה חלול. ולמה בחור צריך ללכת עם המחשבה שיש אושר ביקום מקביל שהוא לא ראוי לו - בשעה שהוא המלך האמיתי.
ואין דבר שמעמיק את התחושה השקרית הזו בלב כמו התקווה הגדולה להתקבל לישיבה אשכנזית.
א. הרדידות הזאת לבדוק כל דבר לפי מדד "חושש מהאשכנזים" או לא, לא מכבדת אף אחד.הנושא הוא אחר, אם הוא אוחז שצריך לכתחילה כיסוי ראש, ומאידך דואג בקום ועשה שיהיו צוות עם פאות, ש"מ שחושש מהאשכנזים, אין לזה שום הסבר אחר.
אכן לא מכבדת.א. הרדידות הזאת לבדוק כל דבר לפי מדד "חושש מהאשכנזים" או לא, לא מכבדת אף אחד.
ב. כמו שכבר נכתב לעיל, הרב זעפראני לא כתב שאסור ללכת עם פאות, אלא שיש עניין במטפחת. ושמעתי מא' מהמשפחה (בלי להכנס לפולקעס של אף אחד) שאין בכל משפחתו אפי' א' שאינה לובשת פאה, כולל הרבנית כפי שנכתב לעיל. (וא"א להגזים במש"כ שא"א ללמוד מנשות הרבנים).
אם תמצא לו צוות כרצונו עם מטפחות לא מאמין שהוא יסרב.אכן לא מכבדת.
יש לך הסבר אחר למה הוא דואג שיהיו צוות עם פאות אם הוא אוחז שזה פחות מהודר?!
א. אני לא יודע אם הוא דואג שיהיו צוות עם פאות (בתוכ"ד שומע כאן לפחות על מורה א' עם מטפחת).אכן לא מכבדת.
יש לך הסבר אחר למה הוא דואג שיהיו צוות עם פאות אם הוא אוחז שזה פחות מהודר?!
בסניף אחד שאני יודע בירושלים, רוב המורות בלא פאות, עם מטפחות.אכן לא מכבדת.
יש לך הסבר אחר למה הוא דואג שיהיו צוות עם פאות אם הוא אוחז שזה פחות מהודר?!