• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

השקפה עקומה! היתר מכירה וחשמל בשבת יותר גרועים מפאה נכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
המשנ״ב לעולם לא הפך להלכה פסוקה עבור הספרדים.
מי אמר שהטעם שהספרדים שנהגו ללכת בפא"נ הוא רק בגלל המשנ"ב.
הפרימ"ג כמדומה היה ספרדי ואף הכף החיים היה ספרדי וראשון המתירים שהוא השילטי גיבורים גם היה ספרדי ועוד הרבה אחרונים ספרדים הביאו את השילט"ג להלכה.
 
מי אמר שהטעם שהספרדים שנהגו ללכת בפא"נ הוא רק בגלל המשנ"ב.
הספרדים התחילו לנהוג כזה רק בעשרות שנים האחרונות. לפני שהגיעו לארץ לא היית מוצא ספרדייה אחת שמה פא״נ.
היום בהשפעת הליטאים, אלו שלומדים בישיבות ליטאיות מושפעים מדרכיהם, והחל לפרוץ נגע בעמנו.

אך לא כטענתך,הדבר כלל לא נפוץ. ורוב ככל הספרדים נשותיהם שמות מטפחת.
אלא שכבודו חי בקרב ספרדים אחרים, ומהרוב שם אתה מקיש לכל הספרדים בארץ.
 
שהמשנ״ב פרש הרבה נגד דעת מרן. ושהוראותיו לא התפשטו בקרב הספרדי.
תפסיקו כבר לקחת בעלות על כל הספרדים. תגיד בקרב תלמידי הרב.
וחוץ מזה, מי החליט שאם אחד נולד באלג'יר הוא מבין את הבית יוסף יותר ממישהו שגדל בקראקא??
 
הספרדים התחילו לנהוג כזה רק בעשרות שנים האחרונות. לפני שהגיעו לארץ לא היית מוצא ספרדייה אחת שמה פא״נ.
היום בהשפעת הליטאים, אלו שלומדים בישיבות ליטאיות מושפעים מדרכיהם, והחל לפרוץ נגע בעמנו.

אך לא כטענתך,הדבר כלל לא נפוץ. ורוב ככל הספרדים נשותיהם שמות מטפחת.
על חצי ראש...
 
תפסיקו כבר לקחת בעלות על כל הספרדים. תגיד בקרב תלמידי הרב.
וחוץ מזה, מי החליט שאם אחד נולד באלג'יר הוא מבין את הבית יוסף יותר ממישהו שגדל בקראקא??
דברים ידועים שהמשנ״ב פרש את השו״ע נגד הב״י. ראה בהסכמת הראשל״צ שהבאתי כאן, ומה שהביא בשם הגר״ח קנייבסקי:
 
אני מדבר על מקום שיש ויכוח איך להבין את השו"ע.
אז באים ואומרים, המשנ"ב לא צודק כי הוא אשכנזי ורק אנחנו מבינים נכון כי אנחנו ספרדים
לא זכיתי להבין את זה
 
ורוב ככל הספרדים נשותיהם שמות מטפחת.
רוב המוחלט של הספרדים חניכי ישיבות ליטאיות הולכות בפא"נ.
רוב תלמידי מרן הולכים מכסים במטפחת.
המושג של רוב הוא כנראה לאיזה ציבור שייך כבודו.
ורבים מאותם בני תורה לא נהגו בפא"נ רק בגלל שרוצים להיות כהאשכנזים אלא שלמדו את הסוגיא ונסמכו על גדולי הפוסקים גם מהספרדים שהתירו פא"נ
 
אני מדבר על מקום שיש ויכוח איך להבין את השו"ע.
אז באים ואומרים, המשנ"ב לא צודק כי הוא אשכנזי ורק אנחנו מבינים נכון כי אנחנו ספרדים
לא זכיתי להבין את זה
אתה מבלבל בדברי.
לא אמרתי שאנחנו לא יכולים לפסוק כהמשנ״ב, אלא שלא כמו האשכנזים שעבורם המשנ״ב זה פסיקה אחרונה, אצל הספרדים זה מעולם לא התקבל כך. זה הכל.
הבנה אחרת בדבריי היא לא האמת.
 
אתה מבלבל בדברי.
לא אמרתי שאנחנו לא יכולים לפסוק כהמשנ״ב, אלא שלא כמו האשכנזים שעבורם המשנ״ב זה פסיקה אחרונה, אצל הספרדים זה מעולם לא התקבל כך. זה הכל.
הבנה אחרת בדבריי היא לא האמת.
דבריך הם לא מה שמציק לי, מחילה.
מציקה לי התופעה הזו
 
המושג של רוב הוא כנראה לאיזה ציבור שייך כבודו.
זה לא קשור דווקא לציבור שלי.
איפה שאני גר בירושלים אין את ה״ציבור״ שלי בהכרח, ובביהכ״נ ובכולל שבו אני כרגע לומד, לא כולם הולכים לאור מרן (זכותם המלאה, אגב). ובכ״ז, רוב ככל הספרדים בשכונתי, נשותיהם חובשות מטפחת.
וגם מחוץ לשכונה שלי המציאות היא ככה ברוב ירושלים. וכן ברוב המקומות שבהם אני נתקל.

המציאות שאתה מחלק בין ״חניכי ישיבות״ וכו׳, היא המציאות בה הציבור הספרדי ששם פאה הוא בד״כ המשתכנז, ובן היתר מיעוטים אחרים כתלמידי הגרב״צ ואחרים כאלו.
כך שהמציאות של רוב הספרדים בארצנו, כפי שאני מכיר ורואה (ולא מסברא), הוא היפך מדבריך.
 
כשאתה מחבר הספר בעצמו ברור שאתה מחשיב אותו הסמכות העליונה...

אינני מחבר הספר (וגם ענין "הסמכות העליונה" הוא המצאה של 'לביא' הנ"ל).

אבל מה זה אומר עליך? הרי אם היה לך מה לענות על הדברים שכתבתי, ואם היית שלם עם התירוצים המגוחכים שכתבת, לא היית נזקק לרדת לרמה כה עלובה עד כדי ניסיון לעשיית אאוטינג.
 
חחח, אבל להסיק שהרב עובדיה באמת מתיר פאה ורק מסיבות פולטיות אסר זה כן?!

אף אחד לא הסיק דבר כה מגוחך. גם אין שום קשר בין פוליטיקה לפסיקת הלכה.

ולמעשה, לא נכתבה מסקנה כלשהי אלא הונחו הדברים בפני הקורא. לכל היותר אפשר להסיק מזה שהגר"ע יוסף ראה בזה פריצות, כי כך הרגיש, ולכן ראה לנכון למיגדר מילתא.
 
היא המציאות בה הציבור הספרדי ששם פאה הוא בד״כ המשתכנז,
שטויות של ממש.
אני לא משתכנז וכמוני רוב חברי בוגרי הישיבות הליטאיות ורובם המוחלט הולכות בפא"נ.
אלא א"כ בעינך משתכנז זה בסגנון או בצורת הלימוד.
אני מדבר מבחינת הלכה פוסקים כמו הפוסקים הספרדים [בדר"כ לא כמרן זיע"א]
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון