ואדם אחד לא יכול פתוח כמה שמות 'אמיתיים' ?!האנונימיות הזו גם יצרה תופעה שאדם אחד נכנס מכמה שמות ומייצר מצג שוא של קבוצה התומכת ברעיון מסוים
תסביר איך המשפט הזה מתקיים מבחינה תחבירית?ואדם אחד לא יכול פתוח כמה שמות 'אמיתיים' ?!
פשוט מאודתסביר איך המשפט הזה מתקיים מבחינה תחבירית?
אכן, אבל כל הטעמים להזדהות עדיין קיימים. הוא עדיין צריך לעמוד מאחורי כל מה שהוא כתב...פשוט מאוד
אם 'יצחק משען' חיבר ספר 'משענת יצחק' וגר ב-מגדל העמק' אז כל השמות נכונים...
הֵבִיא לָנוּ אִישׁ עִבְרִי לְצַחֶק בָּנוּאם 'יצחק משען' חיבר ספר 'משענת יצחק' וגר ב-מגדל העמק' אז כל השמות נכונים...
הוא מתקיים ע"י הגרשיים על המילה 'אמיתיים' ......תסביר איך המשפט הזה מתקיים מבחינה תחבירית?
זה בדיוק כמו שיכתבו 'פשוט' או 'עשירית האיפה' או כל כיו"ב. זה סתם התחכמויות... הנושא ברורהוא מתקיים ע"י הגרשיים על המילה 'אמיתיים' ......
כלומר קוראים לו דוד כהן (לדוגמא) הוא פותח משתמש בשם משה לוי, ועוד משתמש בשם יוסף ישראלי וכו' וכו'
לא נכון. אני באמת פשוט!זה בדיוק כמו שיכתבו 'פשוט' . זה סתם התחכמויות... הנושא ברור
אבל אם יצטרכו תמונה זה כבר יותר מסובך.הוא מתקיים ע"י הגרשיים על המילה 'אמיתיים' ......
כלומר קוראים לו דוד כהן (לדוגמא) הוא פותח משתמש בשם משה לוי, ועוד משתמש בשם יוסף ישראלי וכו' וכו'
נראה לך שכולם ישימו תמונה?אבל אם יצטרכו תמונה זה כבר יותר מסובך.
לא הבנתי כוונתךזה בדיוק כמו שיכתבו 'פשוט' או 'עשירית האיפה' או כל כיו"ב. זה סתם התחכמויות... הנושא ברור
פשוט מאוד, אין הבדל אם אתה מכנה את עצמך עשירית האיפה לבין אם קוראים לך שמואל בן סעדון ואתה מכנה את עצמך יוסף כהן.נראה לך שכולם ישימו תמונה?
לא הבנתי כוונתך
שפתותיך שושנים...למרות שאני חושב שהדברים פשוטים, אסביר:
יש מליצה נאה ששגורה בפיות האנשים: מה ההבדל בין דובר אמת לדוגרי?
דובר אמת אומר את האמת, דוגרי אומר את כל האמת...
למותר לציין כאן את משלו הנודע של הבן איש חי על אותו אחד שקיבל על עצמו בראש השנה לומר את כל האמת...
בן אדם נורמלי לא אומר את כל מה שהוא חושב בפני כל אחד, למרות שהוא חושב שהדברים נכונים ואמיתיים, ולמרות שהוא עומד מאחריהם, זה עדיין לא סיבה לומר אותם בפני מי שלא יערב לו לשמוע אותם. וזה לבד סיבה שלא לפרסם את דעותי ברשת כשאין לי מושג מי יקרא אותם ומה הוא ישליך עלי.
אתן לך דוגמא קטנה - אמש התפתח כאן דיון באחד האשכולות על מעמדם החברתי והדתי של קהילה מסויימת שאכמ''ל, ואתה יודע במה הדברים אמורים. ב''ה מנהלי הפורום מתוך אחריות וחשש לפגיעה הזדרזו למחוק את ההודעות הבעייתיות למען לא יעמדו ימים רבים. אבל באותה מידה יתכן שאדם בלהט הויכוח ומתאוות הניצוח יאמר דברים שלא ראויים להאמר בפני כל אדם מישראל, ולא יזכור לבקש להעלימם אחר הזמן, ויבוא מי שיבוא ויראה את הדברים רשומים ויהיו לו למעיק נפש. וכשהדברים רשומים תחת שם מלא - רבה האחריות וקרוב לנזק.
עוד נקודה - לפעמים אדם אומר דבר ואחר זמן או אחר שנחשף לפרטים נוספים הוא משנה את דעתו, אבל אם הדברים חתומים תחת שמו יהיה לו קשה להסירם מהשתייכות אליו, כי הוא חתום עליהם בפומבי כבעל השמועה.
דבר נוסף, כאדם פרטי אין לי בעיה להתבטא כאן ולהשתמש ברשת בצורה כשרה, אך כרב לתלמידים צעירים אני חושב שזו דוגמא לא טובה, כי הם יקחו את זה כאישור לשימוש ברשת בכלל, ורב התועלת על הנזק.
לסיום: מה העניין לכתוב שמות?
מילא ת''ח שצריכים לסמוך על פסיקתו ראוי שנדעהו בשם ונדע אם ראוי הוא לכך, אבל מעבר לזה ממש אין צורך. וכי אנחנו רשת חברתית?
אולי גם נעלה תמונות שלנו? נשתף מהחיים האישיים?
מי שרוצה לקשור קשרים יכול לפתח אותם בהודעות פרטיות, הפורום מיועד לדיון ענייני בתוכן הדברים בלי השפעות חיצוניות.
אני חושב שעל בעל האשכול להסביר למה הוא שונה מרוב ככל חברי הפורומים התורניים שבחרו שלא להזדהות בשמם.
אכן, ולכן אמרתי שאין הבדל ובין כך ובין כך אפשר לעשות ריבוי שמות.פשוט מאוד, אין הבדל אם אתה מכנה את עצמך עשירית האיפה לבין אם קוראים לך שמואל בן סעדון ואתה מכנה את עצמך יוסף כהן.
מחילה לא הבנתיביטול תורה
ה' ישמורמחילה לא הבנתי
גם כשאתה רואה אברכים מכינים קפה אתה מעיר להם ביטול תורה?!
תורה נקנית במיעוט שיחה!