ע"ה ס"ט
Well-known member
לא.ראית עמודי הוראה?
לא.ראית עמודי הוראה?
בחו״ל תפס מאוד. בארץ עדיין לא היה שיווק.את עמודי הוראה לא ראיתי פרט למה שהועלה כאן בפורום. (אבל עצם זה שלא ראיתי אותו בשום מקום אומר שכנראה לא יתפוס).
גם אני לומד בזה, ומכיר כמה וכמה מהעורכים, ובאמת יש שם צוות מצויין.לענ"ד משנ"ב מאורות (גילוי נאות אבי מורי שיחי', הינו אחד מחברי המערכת שם) הוא המקיף והמומלץ ביותר, שמביא דעת כל הפוסקים שנתקבלו כיום, כהכה"ח, בא"ח, הגרב"צ ומרן זיע"א.
בנוסף אני מכיר את הנפשות הפועלות שם, ומדובר באברכים ת"ח מופלגים, שיושבים בדיבוק חברים, ומלבנים כל סוגיא וסוגיא משרשי הדברים בגמ' ראשונים וטור ב"י.
כמו"כ אין שם נטיה לפוסק מסוים, אלא כולם מובאים בצורה שווה (בשונה מתפארת ששם ישנה נטיה לפסקי מרן זיע"א, ובאמת מי שמחפש את זה, יתכן ועדיף שישתמש בתפארת).
יש שם גם קיצור בית יוסף, דבר שמסייע מאוד בהבנת הטעם של כל הלכה בשו"ע וברמ"א.
אני אישית לומד בזה בקביעות ונהנה מאד.
מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...גם אני לומד בזה, ומכיר כמה וכמה מהעורכים, ובאמת יש שם צוות מצויין.
אך איני מבין כוונתך שאין נטייה למרן זיע"א, הם מביאים את דעת מרן זיע"א כראוי, ומבררים את דעתו הדק היטב. (וכמדומה שיותר מכל משנ"ב אחר).
כוונתי שדעת מרן שם אינה מוצגת כמכרעת, בשונה מתפארתאך איני מבין כוונתך שאין נטייה למרן זיע"א, הם מביאים את דעת מרן זיע"א כראוי, ומבררים את דעתו הדק היטב. (וכמדומה שיותר מכל משנ"ב אחר).
אכן.כוונתי שדעת מרן שם אינה מוצגת כמכרעת, בשונה מתפארת
כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר
אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל
מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו
הפוך. שמשנת חכמים הכי חזקאז סיכום דבריך הוא שסוף סוף המאורות הכי חזק ! כמו שאמרתי!
לא מדוייק, 4 פוסקים מביאים על הסדר, במקום שהפוסקים הנ"ל לא דיברו, ובכל מיני נידונים שהתחדשו לאחרונה, וגם לפנ"ז מביאים ממי שדיבר.כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר
אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל
מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו
חלק ג יודפס בב' חלקים,החלק הראשון יצא בעז"ה בעוד כחצי שנה, ולחלק השני נצטרך להמתין עוד הרבה זמן.מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...
עמודי הוראה - הכי מדוייק בהבנת דעת מרן הגרע"י, והכי מקוצר לא עמוד מול עמוד אלא רק בשולי העמוד, ובירורים בדעות הפוסקים בסוף הכרך.כל אחד יאמר מה הכי טוב בשבילו וזה לעולם לא יגמר
אפשר לכתוב קווים כלליים
מאורות יש להם סיכום ב"י. והם כותבים רק ארבע פוסקים- בא"ח, כה"ח אורל"צ והרב עובדיה. מעט מאוד מוסיפים מאחרים. אמנם בח"ב הביאו הרבה ברכת ה' והלכה ברורה
תפארת מביאים הרבה פוסקים אחרים. גם פוסקים אשכנזים (אמנם מעט) וגם פוסקים קדמונים. מאריכים הרבה בשיטות. יש שאוהבים את זה ויש שחושבים שזה עמוס מידי
משנת חכמים אין הערות על כל דף אלא רק בסוף הספר, יש בזה יתרון וחסרון (שוב כל אחד מה שמעדיף). הם מצטט הרבה לשונות הפוסקים ומביא בעיקר פוסקים ספרדים וקצת אשכנזים
משנת יוסף יש לו גם סיכום ב"י, והוא מביא הרבה הלכה ברורה
איש מצליח קצר יחסית ויש שיאמרו שחסר להם הרבה הערות על המשנ"ב, אפילו דברים חשובים. הם בעיקר מביאים כה"ח פוסקי תוניס והרב עובדיה. ויש להם הערות ארוכות בסוף הספר
ואליבא דהלכתא מאוד קצר, מביאים רק את הפוסקים שהם 'תומכים' ואכמ"ל
מי שיש לו להוסיף עוד בצורה כללית ולא אישית מוזמן להחכים אותנו
יתכן, לא ראינוהו עדיין בארץ.עמודי הוראה - הכי מדוייק בהבנת דעת מרן הגרע"י, והכי מקוצר לא עמוד מול עמוד אלא רק בשולי העמוד, ובירורים בדעות הפוסקים בסוף הכרך.
תראה באוצה"ח (גירסא 21).יתכן, לא ראינוהו עדיין בארץ.
ממש לא אמרתי את זהאז סיכום דבריך הוא שסוף סוף המאורות הכי חזק ! כמו שאמרתי!
אור המזרח
לא זכיתי לראותםעמודי הוראה
אולי תדבר עם הרב @ליאור דהןיתכן, לא ראינוהו עדיין בארץ.